Dagelijkse dingen - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Dagelijkse dingen - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Dagelijkse dingen

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

24 Maart 2024 | Kenia, Ukunda

Jambo,

Afgelopen week hadden we 4 dagen geen stroom, wat betekende : geen fan, geen Airco, geen koelkast, magnetron enz.

Licht hadden we zelf d.m.v. onze solar lampen en kaarsen. Gelukkig mochten we de koelkast aan de overkant gebruiken waar vreemd genoeg wel stroom was.

Onze manager, Julius, ging iedere dag naar het kantoor van Kenian Power maar ondanks hun belofte kwamen ze niet.

De 4 de dag bleef hij net zo lang daar zitten totdat ze meegingen. Eenmaal hun wagen bij ons geparkeerd te hebben kwam Julius ons zeggen dat zij de de poort niet meer uit konden voordat het probleem opgelost was.

Dat lukte gelukkig na een paar uur werken met 5 mannen.

Drinkwater ,uit een grote fles met pompje, gebruiken wij per week zo'n 20 liter. De doos met wijn uit Zuid Africa ( 5 liter) is nog niet half leeg; met het hete weer hier is een koud pilsje lekkerder.

Ook blender ik veel fruit: watermeloen, ananas, mango, passievrucht, papaya en babybananen, wat ook een heerlijk drankje is.

De grote renovatie hier bij Doric cottages is in volle gang: Alle 16 huisjes worden van binnen en buiten geverfd inclusief het pannendak. Verder is er nieuw internet aangelegd zodat alle huisjes WIFI hebben.

's Morgens loop ik meestal naar het strand ( van 6-8 uur) om er te wandelen en te zwemmen; het water is ook zo, n 30 graden!

Als ik daarna terug kom heeft Arnold de koffie uit het machine meestal klaar.

Onze fiets gebruiken we beiden om in de buurt boodschappen te doen, geld te pinnen of naar de salon te gaan voor een knipbeurt, manicure of pedicure.

We kunnen hier alles kopen wat we nodig hebben van havermout tot dadels. Appelstroop heb ik nog niet kunnen vinden[e-1f914]

Af en toe gaan we June opzoeken bij de Day Care van KeBeNe; ze kan goed overweg met de peuters daar.

Soms ontvangen we gasten: dit weekend is Lucy Junes vriendin ) voor een weekend overgekomen uit Mombasa.

Zij geniet hier vooral van het zwembad en de pannenkoeken die ik voor haar bak als ontbijt.

Volgende week weer meer nieuws uit Diani Ukunda

Fijne zondag: Arnold en Francien

• 24 Maart 2024 - 09:38

Inge:

Je bent een vroege vogel! Wij genieten hier momenteel van de maartse buien…. Jullie ook nog een fijne zondag, maar zijn niet alle dagen zondagen voor jullie? [e-1f92a]

• 24 Maart 2024 - 10:05

Ria:

leuk om te lezen over de dagelijkse dingen, vele groetjes

• 24 Maart 2024 - 10:06

Henriëtta :

Fijn dat de voorzieningen weer volop werken. Geniet van alles daar! Maar dat lukt wel zo te horen. Hartelijke groetjes

• 24 Maart 2024 - 10:16

José :

Goedemorgen!

weer fijn om te horen en dat jullie tussendoor ook nog volop aan het genieten zijn van het mooie weer.

fijne zondag!

• 24 Maart 2024 - 10:18

Claudia Vd Moosdijk:

Zo..das wel effe behelpen dan, 4 dagen geen stroom voor als je dat normaal wel gewend was! Gelukkig dat het weer opgelost is. Liefs vanuit Waalre,

• 24 Maart 2024 - 11:57

Corine Van Vroonhoven :

Fijne zondag, geniet ervan.

• 24 Maart 2024 - 13:50

Petra Nabben:

Goed te lezen dat jullie genieten daar en beseffen we hier wat een luxe we hebben.

4 dagen zonder stroom…..

maar ‘s morgens even zeemmen is wel weer heerlijk.

liefs uit Dommelen.

• 25 Maart 2024 - 11:17

Wilna:

Hoi Francien en Arnold,

Gelukkig hebben jullie weer stroom. Dat kunnen we in deze moderne tijd moeilijk missen.

Wij wensen jullie Fijne Paasdagen en een beetje minder warm weer.

Het wordt hier behaaglijker.

Lieve groeten van Jan en Wilna.

• 29 Maart 2024 - 09:58

Ine Bom:

Nou weer een leuk verslag. Ja dat kan je wel eens hebben geen stroom, maar zie alles komt goed.

Nog veel plezier daar samen en geniet ervan.

Groetjes ine.

• 30 Maart 2024 - 17:28

Dini:

Geniet nog van jullie tijd daar ook al is het soms behelpen .

lieve groet Dini