Onze June - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Onze June - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Onze June

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

23 December 2022 | Kenia, Diani Beach

Zoals velen van jullie weten is June onze Keniaanse "dochter".

We kennen haar nu al 22 jaar nadat we haar hier in Ukunda in hotel Kaskazi voor het eerst ontmoet hebben.

Ze werkte toen als stagiaire in het animation team en we deden mee met activiteiten als shuffleboard , strandwandelen en water aerobic.We wisselden onze mailadressen uit en zo ontstond onze vriendschap.

Zij vergezelde ons ook vaak bij het bezoek aan onze sponsorkinderen van Plan International en was dan de cameravrouw!

2 keer is ze voor 3 maanden bij ons op vakantie geweest in Lieshout ( 2007 en 2009 )en wij zijn diverse keren met haar op bezoek gegaan bij haar familie in de omgeving van Kisumu. Haar oma Grace ( 93 jaar) werd ook een speciale vriendin van ons beiden.

Helaas is ze nu overleden maar haar graf hebben we ook nog bezocht om haar de laatste eer te bewijzen .

Met onze maandelijkse bijdrage huurt June momenteel een klein appartement in Ukunda en..runt ze na de coronaperiode een kleine kapperszaak.Ze heeft 2 jongens in dienst en zelf knipt ze kinderen.

Moslimmannen willen niet door een vrouw geholpen worden ;dus dat doen de jongens.

Ook ik ging voor een knipbeurt er heen , een schaar kwam er niet aan te pas , wel een tondeuse.

Mijn behandeling eindigde met wassen en een heerlijke hoofd/nekmassage. En dat alles voor 500 Ken. shilling!

June is vaak nog tot 22.00 uur in haar salon bezig; alles moet schoon en geordend zijn net als in haar woning.

Regelmatig is ze bij ons op bezoek om mee te eten, t.v. ( WK voetbal) te kijken, een strandwandeling met mij te maken ( de laatste was 2 uur lang) of zomaar te buurten.

Onlangs heeft ze onze kerstboom mee opgetuigd.

Ook Kerstmis en Oud en Nieuw vieren we samen met haar.

Wij wensen jullie tot slot:

Mooie en gezellige Kerstdagen en voor 2023 alles wat maar wenselijk is maar vooral een goede gezondheid.

Lieve en warme groeten van Arnold , June en Francien.

• 23 December 2022 - 15:12

Van Der Salm, Molenstraat 37 Son En Breugel:

Fijn om jullie verslag weer te lezen en wellicht herinnert June mij ook nog,ik herinner haar nog goed. Als jullie weer thuis zijn kunnen we wellicht weer eens afpreken. Gerard en ik wensen jullie ook mooie en gezellige Kerstdagen en voor 2023 ook veel gezondheid want dat is toch wel heel belangrijk merk ik nu geheel afhankelijk ben van hulp met alles.

Goede tijd nog daar, geniet ervan en tot ziens hoop ik.

Liefs Diny

• 23 December 2022 - 20:33

Els Van Hoof:

Toch fijn om de banden met June weer aan te halen ,sinds de Corrona crisis is dit wel een beetje verwaarloosd natuurlijk.

En wat fijn dat jullie daar weer heer lijk vertoeven.

Zou zeggen geniet met volle teugen en wens jullie een hele fijne tijd daar.

Els