Kerst met gasten uit Lubao ( Kakamega ) - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Kerst met gasten uit Lubao ( Kakamega ) - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Kerst met gasten uit Lubao ( Kakamega )

Door: Arnold en Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

29 December 2019 | Kenia, Diani Beach

26 december kwam June met haar broer Felix en de neefjes Joseph ( 10) en Josua (6) bij ons op bezoek.
We hadden gezellige dagen met hen:
De jongens hadden nog nooit Mombasa, de 2 stad van Kenia gezien, ze gingen voor het eerst op de Ferrie boot en hadden nog nooit zo.n lange busreis achter de rug...( 800 km. totaal )
Op boxing day ( 2e Kerstdag )mochten ze de kadootjes uitpakken die voor hen onder de boom lagen. Voor de jongens had ik gelukkig ook nog 2 chocoladeletters : J..
Het zwembad vonden ze fantastisch en met de vleugeltjes die ik voor hen gekocht had konden ze echt ( leren) zwemmen
Natuurlijk gingen we ook met hen naar het strand om te wandelen, schelpen te zoeken en de golven in te springen.
Scrubben met zand was ook een leuke bezigheid.
We aten samen en afwisselend sliepen ze bij June thuis of hier.
Ook de apen die hier in de bomen wonen vonden ze geweldig.
We namen de schelpen mee naar huis in een plastic zakje maar opeens begon er een te lopen: er zat n.l. een crab in..
Dat was ook een bijzondere ervaring!
June ging gisteren naar Mombasa tickets kopen voor de terugreis maar al de rechtstreekse busreizen naar Kakamega bleken volgeboekt te zijn.
Dus koos ze voor de optie: een reis naar Nairoibi en vandaar uit met een andere bus naar Kakamega. zodat de jongens op tijd op school komen voor de start van het nieuwe schooljaar!
We gaven hen nog kleding mee voor de familieleden die thuis gebleven waren en eten en drinken voor onderweg en uiteraard nog wat lollies.
Ook de zwemvleugeltjes wilden Joseph meenemen: " Ik weet wel een plaats waar we kunnen zwemmen ," zei hij !
Ze komen vast en zeker thuis met veel verhalen !
Het waren mooie dagen.
Faith is nu weer bij haar tante waar we regelmatig telefonisch kontakt
mee hebben; we blijven haar gezondheid volgen.
Fijne jaarwisseling en tot in 2020!

• 29 December 2019 - 12:27

Henriëtta:

Echt nog lekker genieten deze laatste weken, weer fantastische ervaringen. Alvast een fijne jaarwisseling en de hartelijke groetjes!

• 29 December 2019 - 13:39

Koosje:

Deze ervaring vergeten hun.... maar ook jullie niet meer, geweldig!
    Francien en Arnold, ik wens jullie een prettige jaarwisseling toe en een mooi 2020!
    Harte groet, Koosje

• 29 December 2019 - 16:12

Diny:

Wat een wereld reis voor de jongens en wat leuk voor ze zoveel te zien en mee te maken Dit vergeten ze hun hele leven niet meer. Wat fijn en dankbaar werk hebben jullie toch.
    Vanuit Son wensen wij jullie een heel goed en gezond 2020 toe.
    Hartelijke groet , ook van Gerard.
    Diny

• 29 December 2019 - 23:20

Nos Mommers:

Fijne jaarwisseling en een gelukkig en vooral
    gezond 2020 gewenst.
    Groetjes. Nos.

• 01 Januari 2020 - 15:58

Anke Van Doorn:

Gelukkig NieuwJaar en een gezond en gelukkig 2020!