Merry X Mas - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Merry X Mas - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Merry X Mas

Door: Arnold en Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

24 December 2019 | Kenia, Diani Beach

Vandaag kwamen onze gasten uit Lubao ( nabij Kakamega) :
Felix, de broer van June en Joseph en Josua neefjes van June ons bezoeken voor Christmas evening.
Andere jaren bezoeken wij hen maar nu hadden we de familie van June uitgenodigd voor een vakantie aan de kust.
Zij besloten om Felix met de 2 jongens te laten gaan. Peter de vader van de boys moet op het plot blijven voor security en het verzorgen van de dieren.
Dus blijft hij met Mam, zijn vrouw Rodah en Felix' vrouw Joy+ baby Kyla thuis.
Zondag reisden "de mannen"met de bus naar Ukunda om in June's woning te slapen. Dicht op elkaar maar...volgens zeggen : Heel gezellig.
Vandaag kwamen ze dus hier en na een drankje en wat chips gingen we het zwembad in. Felix leerde ze zwemmen en ik had vleugeltjes voor hen gekocht. Arnold en ik gingen ondertussen bij de supermarkt eten kopen ...lekker gemakkelijk...kant en klaar en vers bereid!
De tante van Faith ( gisteren terug gekomen van de begrafenis van haar verdronken zus ) kwam na haar werk hier om Faith te bezoeken en omdat ze vanavond alleen is nodigden we haar ook uit om te blijven eten en ook maar meteen om te slapen in het bed naast Faith. Morgen werkt ze hier vlakbij en na afloop komt ze Faith ophalen. Die eet hier zo weinig, wat we ook proberen, en vanmorgen zijn we zelfs met haar naar het ziekenhuis geweest. Ze kreeg een infuus met energie vocht en weer medicijnen voor haar maag.
Morgen komt haar moeder over uit Taita om de verzorging over te nemen. Misschien met wat strengere hand en African Food.
De avond verliep verder heel gezellig...de ijsjes gingen er ook nog makkelijk in en Arnold bracht June en de familie naar huis met de rentcar.
Deze week gaan we ook nog met hen naar het strand waar Joseph en Josua nog nooit eerder geweest zijn.

Na deze warme Kerstavond wensen we jullie ook een Fijn Kerstfeest en natuurlijk alle goeds voor 2020.

• 24 December 2019 - 21:19

Henriëtta:

Zo fijn al die mensen om je heen met al die goede bedoelingen. Heel fijn die mooie verhalen. Van harte betey beterschap voor Faith, en heel fijne dagen. Maar voor iedereen vooral een gezond 2020!!!
    Groetekes....

• 24 December 2019 - 21:40

José :

Wij zijn net naar de kerk geweest met de kleinkinderen, mooie dienst speciaal voor de kinderen, daarna worstenbroodjes en hier natuurlijk logeerpartij. Ook voor jullie alle goeds, hopelijk gaat het gauw beter met Faith en geniet van de vakantiegangers. Lieve groetjes uit Heeze en mooie en fijne dagen!

• 25 December 2019 - 10:41

Els Van Hoof:

Ziet er gezellig uit en wens jullie hele fijne dagen toe en een fijne jaarwisseling. xxx Els

• 25 December 2019 - 11:02

Ferrie & Bernadette Moubis:

Francien en Arnold, wij wensen jullie een Zalig Kerstfeest en een voorspoedig maar vooral gezond 2020. Groeten uit Hulst Ferrie & Bernadette

• 25 December 2019 - 17:38

Koosje:

Goed te horen dat jullie ondanks alles toch gezellig samen geweest zijn met kerst!
    Prettige voortzetting en alle goeds voor 2020!

• 25 December 2019 - 20:15

Zr.thérèse Marie:

Arnold en Francien,
    graag wensen wij jullie ook gezegende kerstdagen en alle goeds voor het nieuwe jaar 2020.
    Gaat het nu wat beter met Faith ? Heel vaak moet ik aan haar denken, kon ze maar wat meer rust krijgen en weer eetlust hebben, ja dat is niet eenvoudig in haar omstandigheden.
    Lieve Arnold en Francien,heb nog een goede tijd in Kenia, veel groeten van mij en zr.Macaria

Zr.Thérèse Marie

• 26 December 2019 - 16:39

Huub:

jullie ook fijne dagen en een prettige jaarwisseling met alle goeds voor het nieuwe jaar