Woning June - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Woning June - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Woning June

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

17 Februari 2018 | Kenia, Diani Beach

Jambo,
Gisteren heb ik nieuwe foto's geplaatst bij het vorige verslag van het broilerproject. Deze plaatjes van de kippen , het kalf en de dode koe Suli ontving ik via de app van Ann.

Maar nu over de woning van June.
Zoals ik in ons laatste verslag van maart 2017 berichtte zijn wij medehuurder hiervan! ( ieder betaalt 20 euro per maand.) June is er nog steeds heel blij mee en heeft het gezellig en heel economisch ingericht.
Alles kreeg een plaatsje: het bed , de tafel, de bank,het gasfornuis, de ventilator en het gasfornuis met 2 pitten + de gasfles, en al veel van onze koffers ( voor de kleren!)
Toen we vroegen waarom de gasfles niet buiten kon staan was het antwoord: That is as gold....70 Euro waard , dus dat wordt vast gestolen.
Haar fan , die we voor de vorige woning kochten hing niet aan het plafond maar lag nog ingepakt onder haar bed. Reden...geen geld voor de "fundi".
Binnen enkele dagen had ze iemand gevonden om hem te plaatsen en samen met Arnold lukte het om hem te installeren.
De 2 solar lampen , die we uit Nederland mee gebracht hadden werden aan de 2 buitenmuren geplaatst.
Ook bekeken wij met hem de mogelijkheid om het fornuis op gelijke hoogte te plaatsen als het afscheidingsmuurtje kamer/keuken.
Dat wordt een kastje waar ook de pannen én de gasfles in past.
Tegenover haar woning worden nog nu nog meer appartementen gebouwd, die zorgen wellicht voor nog wat meer schaduw.

June heeft er een gezellig THUIS van gemaakt waar zij en wij heel tevreden mee zijn!

Volgende keer: onze woning hier in Diani beach.

Warme groeten: Arnold en Francien

• 17 Februari 2018 - 12:38

Diny:

Fijn dat June er een gezellig huis van heeft kunnen maken. Zo te zien ontbreekt er niets en
    veel mensen zullen haar wel benijden om alles en vooral dat ze jullie heeft.......
    Heerlijk voor haar.

Ben benieuwt naar het volgende verslag van jullie woning. Hartelijke groet uit een grieperig Nederland.
    Diny

• 17 Februari 2018 - 13:16

Els:

Grandioos wat jullie allemaal doen,petje af. June mag zich inderdaad gelukkig prijzen dat ze jullie heeft.

Wens jullie nog heel veel plezier en groetjes van mij .

• 17 Februari 2018 - 19:59

Ada:

Dag Francien en Arnold,

Wat fijn, dat het doel van jullie missie zo goed verloopt. Mooi om dit samen te kunnen doen!

Heel hartelijke groet,
    Ada

• 17 Februari 2018 - 21:41

Inge:

Grootste vooruitgang is dan toch t eigen toilet... hierop zou ik wel durven

• 18 Februari 2018 - 15:20

Henriëtta:

Superfijn voor haar, wat boft ze met jullie !! ;-) Fijn om te zien dat het zo goed gaat. Groetjes...