Onze cottage in Diani - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Onze cottage in Diani - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Onze cottage in Diani

Door: Francisca

Blijf op de hoogte en volg Arnold

25 Februari 2018 | Kenia, Diani Beach

Zoals beloofd nu een beschrijving van ons onderkomen hier:
Op het plot hier staan 16 cottages + 1 grote familievilla omheind met een muur en alarm bedrading.Grasveldjes met bomen en struiken en paadjes er tussen door worden onderhouden door 2 tuinmannen: Abdallah en Idi met als gereedschap slechts een groot kapmes..Daar snoeien ze zowel de struiken als het gras mee.
Zij houden ook het zwembad bij en halen iedere dag ons afval op.
De vrouwen : Medju, Mary en Junis maken de huisjes schoon en doen alle was met de hand...Om de 2-3 dagen verschonen zij onze handdoeken en beddengoed.Ook zijn ze bereid om tegen een kleine vergoeding onze was te doen. ( Extra shillingen! )
Voor al onze ramen zit muskietengaas , traliewerk en glazen lamellen.
De 2 slaapkamers en de zitkamer hebben een ventilator aan het plafond ..maar sinds een paar jaar is er ook airco op de slaapkamers geplaatst.
Die zetten we 's nachts op 27 graden; lekker fris!!
Voor het grote overdekte buitenterras hebben we zelf nog een staande ventilator gekocht , die "stallen"we samen met ons koffiezetapparaat en ander keukengerei steeds bij June.
De stroom valt hier regelmatig uit maar dat duurt meestal niet langer dan een half uur.
Soms komt er een brutale aap langs lopen aar die wordt door de bewakers snel verjaagd.In de bomen en struiken zitten prachtig gekleurde vogeltjes.
Iedere avond zien we ook een klein egeltje voorbij schieten.
Bij de receptie werken Erica en Dekwa, deze laatste is dag en nacht aanwezig en heeft hier een eigen woonruimte.Slechts enkele weken per jaar is hij vrij om naar zijn familie in Nairoibi te gaan.
Dat is hier heel gewoon als ook de lange werkdagen van 12- 16 uur per dag.Uitbetaalde overuren kennen ze hier niet, je krijgt een contract en als het je niet bevalt kun je vertrekken( er zijn liefhebbers genoeg voor deze banen).Meestal zijn het alleenstaande moeders die zo hun huur, voedsel én schoolgeld kunnen betalen.
Temperatuur hier...altijd tussen 29-32 gragen en regen..hebben we slechts 1 nacht gehad. Ze verwachten pas eind april, begin mei meer neerslag. Het gras wordt dus dagelijks bewaterd met kleine sproeiers.
Van 7 uur 's avonds tot 7 uur 's morgens zijn er ook nog 2 bewakers: Saidi en Eric. En Lilian , voor de poortbewaking, is er overdag van 7 a.m. tot 7 p.m. : 7 dagen per week!!
Ons eten halen we bij een van de kleine supermarkten ofstalletjes in de buurt of van de verkopers( vis, groenten en fruit ) aan onze deur.
Dus zoals jullie zullen begrijpen...we genieten enorm en zijn dankbaar dat we dit nog samen kunnen doen!
Nu nog enkele foto's er bij en dan wensen we jullie een fijne zondag, een mooie afsluiting van de winterspelen,een spannende voetbalmiddag en voor Inge en Rob: een fijn verjaardagsfeest!

• 25 Februari 2018 - 09:57

Jose:

Dank jullie wel weer voor het mooie verhaal. Ook voor jullie een fijne en mooie zondag! De zon hebben we hier al maar de temp is toch stukken lager!
    Lieve groetjes uit Heeze

• 25 Februari 2018 - 10:26

Els:

Het ziet er prachtig uit en ben wel een beetje jaloers maar niettemin vind ik het fijn dat jullie zo intens genieten en begaan zijn met de mensen en.... dit samen mee mogen maken.
    Ik wens jullie nog heel fijne dagen en tot horens <3 <3

• 25 Februari 2018 - 11:03

Lia Van Gameren:

Ben steeds blij om iets van jullie te horen.Maak er nog fijne weken van!

Liefs Lia

• 25 Februari 2018 - 12:31

Sjaan Tonnie:

Lieve vrienden, bedankt voor jullie uitgebreide verslagen van alle belevenissen.

Helaas is het einde alweer inzicht

• 25 Februari 2018 - 14:06

Petra:

Hallo Arnold en Francien,
    Bedankt voor jullie mooie verhaal. Wat een ander leven en fijn dat jullie dat samen kunnen beleven.
    Het is wel een beetje jullie tweede thuis geworden, denk ik. Geniet er nog van.
    Lieve groeten,
    Jan en Petra
    Zoals je ziet hebben wij een ander e-mail adres.

• 25 Februari 2018 - 14:21

Nelly:

Hallo vakantievierders,
    Zo te "horen" genieten jullie volop. Vooral ben ik jaloers op de warmte daar. Hier is het op dit moment rond het vriespunt en van de week wordt het nog kouder.... Vooral de oost-noordoosten wind is niet lekker ...... Maar ja, we moeten het ermee doen.
    De olympische spelen zijn weer afgelopen en Nederland heeft het (weer) erg goed gedaan !
    Geniet er nog maar lekker van, want jullie zijn weer over de helft en dan gaat het erg hard......
    Groetjes van de "vaste" buurtjes.

• 25 Februari 2018 - 19:16

Joke Tap:

Hallo Arnold en Francien ..
    Wat zitten jullie er mooi bij prachtige huisjes mooi zwembad ,
    Geniet er maar van , hier is het erg koud wel een lekker zonnetje ,morgen en de rest van de week wordt het strenge vorst ,genieten jullie maar lekker van de zon.
    Ik wens jullie nog een fijne tijd .
    Groetjes kus van Joke.

• 25 Februari 2018 - 21:44

Henriëtta:

Zo... Ziet er echt goed uit daar! Pluk het moment en geniet ervan, hier is alles om! Groetekes....

• 25 Februari 2018 - 21:46

Henriëtta:

Alles ok bedoel ik.... Die automatische vertaler ook!

• 26 Februari 2018 - 13:37

Zr.Thérèse Marie:

Lieve Francien en Arnold,

fijn om te horen én te zien hoe het leven is voor jullie in Kenia. Nog een paar mooie dagen in Kenia gewenst en ook weer een goede reis naar ons kippenlandje maar wacht nog even totdat het lente zonnetje wat warmte geeft !
    Lieve groeten van Zr.Macaria en van mij,

Zr.Thérèse Marie

• 26 Februari 2018 - 15:05

Diny:

Complex ziet er mooi uit. Geniet nog maar zoveel mogelijk van alles..... want het gaat alweer opschieten.
    Tot de volgende keer maar weer,. groetjes Diny

• 27 Februari 2018 - 12:18

Tillie:

Ziet er geweldig uit, geniet er maar van.
    Veel plezier verder. Groetjes Tillie

• 27 Februari 2018 - 20:30

Antoinet Willems:

Interessant om jullie verslagen te volgen.
    geniet er nog maar lekker van.
    Hier vriest het en is het erg koud. Jullie hebben daar geen last vaN

groetjes Antoinet