Dakdekkers aan 't werk - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Dakdekkers aan 't werk - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Dakdekkers aan 't werk

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

24 Maart 2018 | Kenia, Diani Beach

De afgelopen week hebben we kunnen zien hoe dakdekkers hier werken.
Het dak van de receptie hier was aan vervanging toe na 8 jaar.
Eerst werd de makuti gebracht met een vrachtwagen en "gestort'.
Makuti wordt vaak aan huis gemaakt van bladeren van de kokosnootboom.
De afmeting is ongeveer 40 x 40 cm.
Vervolgens werd de oude dakbedekking verwijderd en was het geraamte te zien van afgeschaafde boomstammen.
Daarna werd er teamwerk verricht met 10 werkers..de makuta per kruiwagen aanleveren, naar boven brengen en bevestigen.
Soms hoorden we ze traditionele liedjes zingen tijdens hun werk.
Er was nog hevige regen , bad luck want binnen werd het behoorlijk nat en plastic zeil was niet voorradig !
Maar na een dag of 5 was de klus geklaard voor 100.000 Ken. shilling...
De plaatjes geven wellicht een duidelijker beeld dan mijn beschrijving.

Fijn weekend en tot het volgende verslag....

• 24 Maart 2018 - 08:04

Henriëtta:

Het is inderdaad een hele onderneming. Wel leuk om het echte vakwerk in alle rust te bekijken. Pluk die momenten. Hartelijke groetjes uit Lieshout!

• 24 Maart 2018 - 11:34

Ada:

Francien en Arnold, ik stel me voor, hoe jullie daar aan het werk zijn. Heel intensief en met een prachtig doel: helpen van mensen op allerlei gebied! Kan je voor mij een saladeschep kopen met een olifanten- afbeelding uitgesneden? Wat zijn de kosten ervan? Ik maak het aan jullie over. groeten voor jullie

• 25 Maart 2018 - 17:07

Hennie En Carel Van Geelen.:

Lieve Mensen,
    bedankt voor jullie verslag en de daarbij behorende foto s. Het vervangen van een rieten dak hier, lijkt een beetje op wat de foto s ons laten zien. Geniet nog van de komende tijd daar. Wij gaan nu de goede week in
    op weg naar Pasen. Veel liefs en hartelijke groeten ennnnnn voor komend weekend alvast een zalig Pasen.

• 30 Maart 2018 - 09:57

Ria:

Francien en Arnold,

ik wens jullie daar een mooie Pasen en geniet nog van de laatste dagen,

wij gaan tweede paasdag genieten met 15 personen van een lekkere en gezellige brunch,

groetjes Ria