Gasten uit Nederland gearriveerd! - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Gasten uit Nederland gearriveerd! - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Gasten uit Nederland gearriveerd!

Door: Birgit

Blijf op de hoogte en volg Arnold

22 December 2018 | Kenia, Diani Beach

Deze keer schrijf ik, Birgit. Na en relaxte vlucht kwamen we om 01.00 locale tijd, voor ons nog 23.00 uur, aan op Mombassa.
We werden verwelkomd door Moeke,Arnold, en chauffeur Evans.
Na een rit van anderhalf uur, met een overtocht op de Ferry, kwamen we aan bij Doric Diani Beach. Van 2.30 uur 's nachts tot 4 uur gekletst. En ondanks het late uur was het nog 28 graden. Hot like hell!
De volgende dag genieten van een fruit ontbijt. Niet veel gedaan, behalve bijkomen van de reis. En natuurlijk massage van Mohammed! Na alle verhalen van moeke was ik toch wel nieuwsgierig naar zijn kunsten. En jawel hoor. Soms pijnlijk gezien mijn rugklachten, maar een uur later voelde alles vele malen beter aan.
's avonds hebben we heerlijk gegeten bij een All you can eat BBQ. Dat hadden John en ik niet verwacht hier tegen te komen in Kenia. June zou eigenlijk aansluiten, maar ze had onverwachts een baby shower. June weet nog niet dat we er zijn. Alles wat zij weet is dat er een mystery guest is die ze kent.
Het eten was heerlijk en hierna een strandwandeling terug naar het huisje. Door de volle maan was het heerlijk lopen.
Na een half rondje canasta, waarin de mannen vooralsnog op kop staan, zijn we vroeg te bed gegaan. De nacht ervoor was toch te kort om er een latertje van te maken.

Wat me opvalt is de gastvrijheid en vriendelijkheid van de mensen. Dat wisten we natuurlijk al van de verhalen die moeke hier geschreven heeft, maar om het te ervaren is toch wat anders. Daarnaast lachen ze om alles wat we doen wat ze niet kennen. Zo heb ik een tempur reismatras mee voor mijn rug. Dat is hier maar erg vreemd.
En het meest lachen ze om mijn uitspraak van Swahili. En de verbaasde en geamuseerde blik als een blanke vrouw hun taal spreekt is voor mij weer leuk om te zien.
Vanmiddag gaan we naar de winkel. Omdat de koffers vooral vol zaten met kleren voor de mensen hier had ik nauwelijks voor mezelf iets meegenomen. Is hier ook niet nodig, een simpel jurkje is meer dan genoeg met het zonnige weer hier.

Tuta onana

• 22 December 2018 - 07:29

Henriëtta:

Fijn om te horen dat de reis goed is verlopen. Heel veel plezier samen, geniet er van !!! Relax......

• 22 December 2018 - 07:34

Corine:

Heel veel plezier samen,fijne kerstdagen en een goed 2019

• 22 December 2018 - 08:31

José:

Heerlijk om te zien hoe jullie genieten en wat fijn Birgit en John dat jullie dit nu kunnen en mogen meemaken! Wel op tijd naar de massage hè!
    Fijne en mooie dagen!
    Lieve groetjes, José ❤️

• 22 December 2018 - 09:28

Sjaan En Tonnie :

Lieve allemaal wij wensen jullie heel veel pret met elkaar, lekker bijkletsen.
    Mooie kerstdagen en n goed begin van 2019 gewenst, alle goeds voor de toekomst.
    Groetjes Tonnie en Sjaan

• 22 December 2018 - 10:53

Diny:

Ook van dit verslag genoten hoor Birgit !
    Fijn dat jullie het geweldig vinden.
    Geniet van de dagen daar en voor allemaal heel prettige Kerstdagen en een goed gezond 2019
    Hartelijke groet,
    Diny

• 22 December 2018 - 14:28

Zr.thérèse Marie:

Lieve Arnold en Francien

fijn dat jullie weer in Kenia zijn en zoveel bekende mensen ontmoeten en genieten van het mooie land Kenia Graag wil ik jullie een Gezegend Kerstfeest toewensen en alle goeds voor het nieuwe jaar!
    Dat wij waar we ook zijn een beetje vreugde en vrede van Kerstmis uitstralen naar de mensen om ons heen!

Lieve Arnold en Francien we horen weer van elkaar,lieve groeten ook van Zr. Macaria
    Zr.Thérèse Marie

• 22 December 2018 - 17:58

Henja:

fijn te horen dat het weer helemaal naar jullie zin, en gezellig om familie uit Nederland bij je te hebben met de kerst.
    wij wensen jullie hele fijne kerstdagen en een gezond en liefdevol 2019.

Liefs Henja en Mehdi

• 23 December 2018 - 07:11

Joke Tap:

Lieve ArNold en Francien.
    wat een leuke foto,s fijn om de kerst met zijn vieren bij elkaar te zijn.
    Ik wens jullie een gezellige kerst en gelukkig nieuw jaar .
    Veel liefs van Joke.