Van 2018-2019 - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Van 2018-2019 - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Van 2018-2019

Door: Francisca

Blijf op de hoogte en volg Arnold

01 Januari 2019 | Kenia, Diani Beach

Jambo allemaal,

De Kerstdagen zijn warm en sfeervol verlopen..
Op Christmas evening 24 December had John een maaltijd bereid met T- bonesteaks, verse frietjes en boontjes. Als toetje was er vanille ijs met verse aardbeien uit Kenia en slagroom uit een heuse spuitbus! Onze gasten Lucy en June genoten ervan en onder de boom lagen voor hen wat kadootjes.Voor de medewerkers van ons "Plot"waren er chocoladeletters uit Eindhoven.
Wij kregen een envelop van de Kerstmannen "uit Nederland om een koe met de naam Yesu te scheken aan een familie op het platteland.

1e kerstdag gingen we met z'n allen naar de St Josefkerk voor een 3 uur durende H. Mis. Gelukkig met veel muziek , dans en beweging maar alles in het Kiswahili.Daarna genoten we van een Kerstlunch op een terrasje aan het strand om uit te waaien.

Op 2e Kerstdag was Isaac Bernard jarig en voor hem zongen we H. B. met begeleiding van deksels uit de keuken en hij kreeg een overhemd uit de Maastricht collectie!
Het kindje van de "wasvrouw" hier kreeg een mooie strandbal om zich te vermaken terwijl zijn moeder de hele dag de lakens en handdoeken van de 15 huisjes hier op de hand wast.( hele dagtaak uiteraard)
De visboer komt dagelijks aan huis en we kochten een keer een red snapper van hem á 5 kg.Hij maakte hem wel voor ons schoon en fileerde hem ook.

Na de kerstdagen werd onze kerstboom door Abdallah en Idi, de tuinmannen , in de tuin geplant.
Het kado voor Doric Cottages en als herinnering aan ons!!

Oudjaarsavond genoten we van een afhaal Chinees en om 22.00 uur ( Hollandse tjd! ) het nieuwe jaar ingeluid met een drankje en naar het vuurwerk vanaf het strand gekeken vanuit ons terras .

Vanmorgen een Nieuwjaarsduik in de oceaan genomen met Birgit en John....makkie met de temperaturen hier ( rond 30 gr. zowel de lucht als het water )

Tot slot wensen we jullie een gezond, gezellig en warm 2019 toe met veel mooi momenten!

• 01 Januari 2019 - 06:29

Henriëtta:

De allerbeste wensen voor 2019! Heel veel geluk maar vooral een goede gezondheid!!! En nog een fijne tijd daar! groetekes....

• 01 Januari 2019 - 06:34

Diny Smulders :

Voor jullie ook de allerbeste wensen en een goede gezondheid gewenst in het nieuwe jaar !
    Heel veel groetjes uit het donkere en miezerige Lieshout.

Jan en Diny Smulders

• 01 Januari 2019 - 07:15

José:

Je kunt het je haast niet voorstellen! Heerlijk zwemmen met een temp. Van 30 graden.
    Heerlijk toch en zo te zien hebben jullie mooie feestdagen gehad!
    En natuurlijk weer heel wat mensen blij gemaakt.
    Heel veel lieve knuffels uit Heeze!

• 01 Januari 2019 - 07:24

Marijke :

Hallo allemaal, de beste wensen voor het nieuwe jaar en een goede gezondheid. Wat een leuk verhaal en zo te horen gaat het goed met jullie daar , fijn dat jullie familie over hebben op de wisseling van het jaar. Doe Birgit en John de groetjes van mij en een natuurlijk ook aan Arnold. Ik wens jullie nog een fijne tijd samen.

Groetjes Marij

• 01 Januari 2019 - 07:41

Ada:

Gelukkig, gezond en vredig Nieuwjaar! Groet aan allen en geniet van de mooie tijd daar!

• 01 Januari 2019 - 09:08

Nos:

Gelukkig en vooral gezond 2019
    Groetjes. Nos.

• 01 Januari 2019 - 10:45

Els Van Hoof:

Wat een leuke beleving hebben jullie daar en wens jullie ook een heel fijne vooral gezond 2019.

groetjes Els

• 05 Januari 2019 - 17:20

Zr.thérèse Marie:

Heil en zegen in het nieuwe jaar ! Lieve groeten,

Zr.Thérèse Marie

• 06 Januari 2019 - 17:35

Gerdie:

Lieve Francien en Arnold,
    Wat een mooie verhalen en foto's!
    Ik wens jullie een heel mooi en gezond 2019 en geniet nog van jullie bijzondere reis!
    Groet Gerdie