Kerstboom geplaatst - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Kerstboom geplaatst - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Kerstboom geplaatst

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

15 December 2018 | Kenia, Diani Beach

Jambo allemaal,

Zowel Arnold als ik gingen hier op zoek naar een kerstboom..maar dennen of sparren zijn hier niet te koop...wel kunst in de supermarkt.
Maar bij een plantenkweker niet ver van ons vandaan hadden ze toch iets dat er op leek; ik had opgebeld naar daar. Ik vertelde het aan Isaac Bernard (IB) die hier op het plot als mede- bewaker permanent aanwezig is; als wees woont hij ook hier. Hij wil het ons naar de zin maken en beschouwt ons als zijn ouders..
Hij wilde voor mij gaan onderhandelen over de prijs en bracht de prijs terug van 8000 naar 3000 Keniaanse shilling. We gaven hem het geld ( 28 € )en hij ging terug met mijn fiets om de boom op te halen.
Hij plaatste hem in de lege 20 liter waterfles en zette hem trots in de kamer.Na de Kerst kan Idi de tuinman hem hier in de tuin planten als herinnering aan ons ( ! )
Later kwamen June en haar vriendin Lucy op bezoek en June vond het een leuk karweitje om de engeltjes van macramé , gemaakt door mijn Keniaanse vriendin, in de boom te hangen.
Lucy paste ondertussen een blouse geschonken door onze familie uit Maastricht en was er erg blij mee.
Nu kunnen we de kadootjes onder de boom leggen en ...de "Kerstmannen" uit Holland brengen volgende week chocoladeletters mee voor alle medewerkers hier.
Vanmiddag gaan we naar "een kerstmarkt" bij hotel Nomad aan het strand.
Zijn erg benieuwd wat daar te zien is,..
wordt vervolgd....veel warme groetjes van Arnold en mij!

• 15 December 2018 - 05:22

De Buurtjes:

Wat leuk, toch n beetje kerst dus. Geniet er van, groetekes....

• 15 December 2018 - 05:34

Jose:

Goede morgen, wat mooi zeg en de engeltjes zijn ook geweldig!
    Weer een mooi verhaal waar wij ook van mogen mee genieten!
    Lieve groetjes!

• 15 December 2018 - 05:54

Roland:

Hoi wereldreiziger, gezellig dat jullie samen toch een beetje de kerst naar Afrika halen. Wij wensen jullie fijne dagen toe. Ps Lucy staat de blouse beter als Suzanna haha . Groete oet Mestreech. Suzanna en Roland

• 15 December 2018 - 05:59

Betsie:

hoi, ik wens jullie allemaal ,heel fijne feestdagen, en n gelukkig 2019 betsie.

• 15 December 2018 - 06:20

Els:

Toch nog het kerstgevoel bij jullie verkregen,leuk boompje en die engeltjes zijn heel erg mooi.Ik wens jullie een hele fijne kerst <3 <3
    liefs uit Holland Els

• 15 December 2018 - 07:01

Nos Mommers:

Hoi Francien en Arnold
    Vanuit het koude kikkerland wens ik jullie hele fijne Kerstdagen en een gelukkig en vooral gezond 2019
    Groetjes. Nos.

• 15 December 2018 - 07:05

Koosje:

Leuk gedaan met de Kerstboom!

• 15 December 2018 - 08:25

Diny:

Leuk Kerst boompje zo en wellicht is ie volgend jaar een stuk gegroeid ! Hebben jullie weer leuk voor elkaar

• 15 December 2018 - 16:15

Ada:

Dag Francien en Arnold, jullie zijn weer warm ontvangen en de voorbereiding op Kerstmis is begonnen. Mooi!
    Hier wordt sneeuw verwacht. De winter is in aantocht. Groet voor beiden. Ada

• 15 December 2018 - 17:43

Johanna:

Wat een leuk alternatief voor een kerstboom en wat een mooie engeltjes!!!
    Wij wensen jullie hele fijne kerstdagen toe.
    Groetjes uit Maastricht xxx

• 16 December 2018 - 06:31

Tilie:

Heel mooi jullie kerstboom, hier ligt een dun laagje sneeuw.
    Geeft toch een kerstgevoel al zal die zo lang niet blijven liggen.
    Veel plezier voor jullie en het bezoek uit Nederland. Fijne kerst.
    Groetjes
    Tillie

• 16 December 2018 - 09:56

Mariet:

Ziet er sfeervol uit, ik had niet gedacht dat er in Kenia kerstbomen waren. Zo zie je maar weer, een mens leert (bijna) elke dag weer iets bij!
    Jullie kennende zal het zeker een gezellig kerstfeest worden, geniet ervan.
    Groetjes,
    Mariet

• 16 December 2018 - 12:24

José:

Wat een leuk verhaal over de kerstboom. Ben druk bezig met de voorbereiding van de kerstviering in de Lichtoren. Samen hebben we een heel lekker hapjesbuffet bereid en met de muziek erbij denk ik dat het een sfeervolle viering wordt. Je hoort nog van me.

• 16 December 2018 - 22:01

Trudy:

Prachtig alternatief voor 'n kerstboom met engeltjes. Mooie kerstdagen en een goede gezondheid voor 2019