Warm welkom in Kenia en fiets voor June - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Warm welkom in Kenia en fiets voor June - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Warm welkom in Kenia en fiets voor June

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

05 December 2018 | Kenia, Diani Beach

Nadat schoonzoon John ons in de namiddag van 28 november op Schiphol had
afgezet verliep alles naar wens...de 4 koffers á 23 kg.gingen zonder problemen de automatische checkinband in. Ons werd verzekerd dat de koffers rechtstreeks naar Mombasa zouden gaan. De vlucht naar Nairoibi , 7 1/2 uur, verliep prima en na een heerlijke maaltijd en een wijntje konden we slapen tot 6.00 uur.
Daarna naar de gate voor transfer naar Mombasa...maar we kregen te horen dat we zelf de bagage van de band af moesten halen en deze weer opnieuw in moesten checken...we keken elkaar aan en zeiden...Ja we zijn weer in Kenia en daar is 't altijd anders als dat je verwacht. Gelukkig ging het verkrijgen van een visa snel en gemakkelijk.
Na een paar uur vlogen we in een klein uur naar Mombasa.
Daar haalden we de koffers van de band en taxidriver Evans stond ons al op te wachten om ons naar onze cottage in Diani beach te brengen.
Die hadden we ook al besproken en de staff had 4 bossen bloemen ( uit eigen tuin ) voor ons klaargezet en ook op ons bed troffen we ze aan...
's Avonds met June ( die drie dozen met spullen van ons mee bracht ) in het dichtbijgelegen restaurant een hapje wezen eten.' Daarna enkele dagen acclimatiseren en..spullen in huis halen voor levensonderhoud.
Maandag in de buurt van June's huis en shop een tweedehands fiets gekocht; uiteindelijk toch beter dan per dag huren.
June was hiermee erg blij want als wij hier vertrekken kan zij hem goed gebruiken!
In haar shop samen met haar medewerker Rachid,die de mannen knipt,
van een lunch genoten van het naast gelegen restaurant: 3 x pilau ( rijst + stukjes geitenvlees ) + drankje á KSH 400..nog geen € 4.00 dus.
Een tafel kregen we er voor ons gemak bij!
We blijven voorlopig nog hier aan de kust ; Birgit en John trekken 3 weken bij ons in gedurende de Kersttijd ...en daarna reizen we af richting Kisumu om onze sponsorfamilies te gaan bezoeken...
Wij wensen iedereen een fijne Sinterklaasavond...wij doen het hier ook met heel veel Zwate Pieten en Petronella's!

• 05 December 2018 - 05:52

Sjaan En Tonnie:

Gezellig om jullie eerste verslag te lezen. Fijn dat jullie goed gearriveerd zijn eten naar ik aanneem weer gesetteld. Wij wensen jullie ook fijne warme kerstdagen en een fijn mooi 2019.
    Lieve groeten van ons.

• 05 December 2018 - 06:38

Johanna Mauer:

Fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn. Leuk om jullie weer te volgen nav de verslagen en wat gezellig dat Birgit en John ook daar zijn.
    Geniet ervan!!

• 05 December 2018 - 06:39

Diny:

Inderdaad gezellig om weer jullie verslag te lezen ! Geniet van jullie verblijf daar en ik kijk weer uit naar de het volgende verslag !
    Hartelijke groet,
    Diny

• 05 December 2018 - 06:48

Birgit:

We zijn aan het aftellen

• 05 December 2018 - 07:00

Jj.tap:

Wat vind ik het fijn dat jullie weer zo goed zijn ontvangen.
    Geniet er van .wij hebben heerlijk gegeten bij de Rooie pannen liefs Joke.

• 05 December 2018 - 08:06

Hannie:

Hallo Francien en Arnold,
    Fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen.
    Geniet van alles, ook samen met Birgit en John een fijne tijd!
    Allebei nog bedankt voor jullie verjaardagsmail en dat jullie daar aan gedacht hebben vanuit het verre Kenia.
    Tot het volgende bericht.
    Grtz Hannie

• 05 December 2018 - 08:11

José:

Heerlijk dat jullie al gesetteld zijn en kan me voorstellen dat je echt moet acclimatiseren.
    Neem nu dus de rust en we straks horen en zien we wel weer!
    Er staat nog genoeg op jullie programma!
    Lieve groetjes uit Heeze.

• 05 December 2018 - 09:02

Nos Mommers:

Fijn dat alles tot op heden goed verlopen is.
    Hopelijk blijft dat zo gaan in de tijd dat jullie in Kenia zijn.
    Nog een fijne tijd en succes in jullie doen en laten in Kenia.
    Met vriendelijke groeten. Nos.

• 05 December 2018 - 09:23

Corine:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen,geniet van deze gezellige tijd en heel veel groetjes.
    Hans en Corine

• 05 December 2018 - 10:34

Henriëtta:

Een goed begin... Is het halve werk! Fijn dat jullie weer ingeburgerd zijn! Heel veel plezier en geniet er van! Groetekes.....

• 05 December 2018 - 10:46

Huub:

Veel plezier samen
    Groetjes fam. nabben swolgen

• 05 December 2018 - 14:16

Anke Van Doorn:

Fijn om te lezen, dat jullie goed zijn aangekomen!
    Geniet van jullie eerste tijd aan de kust.
    Ik ga weer heerlijk mee lezen en genieten van de komende verhalen.
    Het begin van genieten is er al :)
    Wat een enkel woord al kan losmaken.
    * Petronella's* en in een flits stond ik weer in onze gezamenlijke kleuterklas in Sinterklaas sfeer.....heerlijk!

groetjes, ook aan Arnold,

Ab en Anke van Doorn.

• 05 December 2018 - 16:35

Ferrie & Bernadette Moubis:

Krijgen ook al weer zin in vakantie als we jullie eerste reisindrukken zo lezen. Wij wensen jullie een fijn verblijf in Kenia en alvast een goed kerstfeest en een mooi en gezond 2019. Het ga jullie goed. Hartelijke groeten van Ferrie & Bernadette

• 05 December 2018 - 17:34

Marijke:

Hallo avonturiers, fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn. Het is wel heel speciaal om de kerst met piet en petronella te vieren. Ik wens jullie een hele fijne tijd daar.

Groetjes Marij

• 09 December 2018 - 13:38

José:

Dag lieve mensen, wat fijn dat de reis goed verlopen is. Wens jullie een hele fijne tijd. Heb afgelopen zaterdag geholpen met het versieren van de kerstbomen in de Lichttoren. Lisanne had een extra handje gevraagd en dan kun je niet weigeren. We mogen al blij zijn dat we deze mooie ruimte kosteloos mogen gebruiken. De aanmeldingen stromen binnen voor de hartige en zoete hapjes voor het kerstbuffet. Ik heb deze week een afspraak met de dames die muziek maken. Je hoort van me. Momenteel loop ik bij de fysio. Ik heb hel veel pijn in mijn nek en schouders. Denk dat ik ze teveel belast heb. Hoop dat het snel over gaat want het is lastig. Was jullie het allerbeste.
    Ik houd je op de hoogte. Hartelijke groeten,

José

• 14 December 2018 - 16:11

Mieke Bovers:

Hallo Arnold en Francien.gaan jullie de moeder met 8 kinderen ook nog bezoeken?..ik maak geld over willen jullie dan iets leuks voor de kinderen kopen en wat kleding .fijne feestdagen daar geniet van jullie mooie werk daar. Tip voor degene die dit leest,,,ik stuur geen kerst en nieuw jaars kaarten maar maak het uitgespaarde geld over voor Kenia. Dit krijgt veel waardering.