Afscheid van Bilian en Kenia - Reisverslag uit Lieshout, Nederland van Arnold - WaarBenJij.nu Afscheid van Bilian en Kenia - Reisverslag uit Lieshout, Nederland van Arnold - WaarBenJij.nu

Afscheid van Bilian en Kenia

Door: Arnold en Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

15 Maart 2013 | Nederland, Lieshout

Na nog heerlijke weken in en rond ons appartement Applemango brak de tijd aan voor het afscheid.
Op 3 maart was de busreis voor Bilian terug naar haar ouders en kinderen in Wabuie. De avond ervoor hadden we nog een afscheidsdiner met Lucy erbij in de cave van "The fourty thieves ". De koffer stond ingepakt en manager Ester belde nog even op dat Isaac de spullen moest controleren!
Wel wat vervelend maar....regels van de baas.
Alles was in orde en tot slot gingen we nog even het zwembad in, waar Bilian 8 maanden alleen maar naar mocht kijken! ( natuurlijk alleen voor gasten. Maar dat was zij nu ook! Ze had 2 dagen bij ons in het huis gelogeerd na haar ontslag.
Met taxi An en Lucy vertrokken we naar het busstation in Mombasa.
En na roerend afscheid begon ze aan haar terugreis.
De volgende dag , maandag 4 maart, vonden de verkiezingen plaats. Het leek of Kenia de adem inhield; veel winkels waren gesloten en het was stil op straat. De opkomst was groot en we volgden het gebeuren op onze t.v.
De volgende dag werd er geteld en steeg de spanning. Maar..ongeregeldheden bleven gelukkig uit! Daar was ook heel wat voor gebeden.
Uiteindelijk won Uhuru Kenyatta van Raila Odinga maar het bleef rustig.
Op 6 maart vertrokken ook wij uit Kenia en kwamen de volgende morgen om 5.05 uur op Schiphol aan waar broer Albert ons afhaalde.
Het leek even lente maar dat sloeg gauw om in streng winterweer. Dus..pikken wij daar ook nog wat van mee.

Heel veel groeten, bedankt allemaal voor jullie belangstelling en reacties en tot een volgende keer!!!

Arnold en Francisca ( mijn Keniaanse naam )

• 15 Maart 2013 - 10:26

Birgit:

Wederom een mooi reisverslag. Volgend jaar weer verder! X

• 15 Maart 2013 - 10:46

Diny:

Fijn dat alles weer goed is gegaan en jullie weer veilig thuis zijn.
    Van de verslagen heb ik weer genoten ! Bedankt ...
    Groetjes uit Son

• 15 Maart 2013 - 11:30

Tine Pessers:

lieve Francien en Arnold,
    Wat hebben jullie toch weer veel meegemaakt en wat een prachtige foto's bij het verhaal. Jullie hebben weer veel mensen gelukkig gemaakt, dat noem ik vruchtbaar leven!
    En nu weer wennen in het koude Nederland en jullie eigen huis.
    Lieve groet van Tine

• 16 Maart 2013 - 11:55

Henrietta:

Hallo buurtjes, fijn jullie weer veilig thuis te zien, hopelijk hebben jullie voor nu het "af" gevoel bij jullie avonturen.

• 20 Maart 2013 - 12:07

Hennie En Carel Van Geelen:

Lieve Francien en Arnold
    Het is een beetje "als boter na de vis"wanneer jullie deze laatste reactie van ons op jullie laatste verslag lezen. Desondanks ervoer ik toch dat deze reactie niet mocht ontbreken als afsluiting van deze reis.
    Met veel respect hebben wij jullie werk gelezen en de daarbij behorende foto's gezien.
    Bedankt voor alle moeite die jullie gedaan hebben om ons op deze reis weer bij hand te nemen om meer te leren over het land Kenya en haar inwoners.
    Wij beleven hier ook bij hoe bevoorrecht wij hier in het noorden zijn en ook dat stemt tot dankbaarheid.
    Lieve mensen het zal ook weer fijn zijn om elkaar weer in de ogen te kunnen zien.
    Liefs en hartelijke groeten

• 20 Maart 2013 - 14:44

Zr.thérèse :

Lieve Francien en Arnold

Na alles wat jullie in

Na alles wat jullie in Kenia meegemaakt hebben, toch ook fijn om weer in eigen land terug te zijn, ja toch?
    Wat heb ik een moeite gedaan om jullie laatste berichten te kunnen openen, op mijn pc. is alles veranderd en daar moest ik even aan wennen.
    Francisca ( klinkt heel goed ) en Arnold als jullie tijd hebt moeten we even bijpraten dan zorg ik hier voor een kopje koffie. Eerst gaan we Pasen vieren en ons daar op voorbereiden, we doen dit o.a. met extra zang repetities.Graag wens ik jullie een gezegend Paasfeest !
    Veel hartelijke groeten,Zr.Thérèse

• 16 Augustus 2013 - 10:46

Marouska Kok:

Hallo Arnold en Francien,

We hebben net een sponsorkindje uit Kenia.Bij het boek zat het magazine girls first en las ik jullie verhaal.Mijn droom is om ooit mijn sponsorkindje en haar familie op te zoeken in Kilifi.Jullie zijn een inspiratie voor mij.

Met vriendelijke groet Marouska.