Party Yaya en afscheid - Reisverslag uit Lieshout, Nederland van Arnold - WaarBenJij.nu Party Yaya en afscheid - Reisverslag uit Lieshout, Nederland van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Party Yaya en afscheid

Door: Arnold

Blijf op de hoogte en volg Arnold

20 Mei 2024 | Nederland, Lieshout

Jambo allemaal,

In onze laatste week , zowel samen als met June , nog veel geshopt: aanvulling speelgoed, boeken, tafeltjes en stoelen watertank van 100 liter, jiko, emmers, bekers, pannen, thermoskan en emmers, e.a.

Donderdag was de party: met 4 broden, boter, pindakaas, jam en soda's gingen we naar de Day care.

Mwackanyuma ( de verhuurster die ik ook wel Granny noem), Mwanamisi, haar kleindochter, Francisca en haar zoon Dirk

waren ook aanwezig en ook de moeder van de 2 zusjes.

De aangeleerde versjes en liedjes werden gezongen en onder de song "Peanutbutter en jelly" werden de boterhammen gesmeerd. In de nieuwe bekers werd de soda orange geschonken. Dirk en June maakten de video opnamen en foto's.

Na dit gezellig samenzijn gingen we nog naar buiten waar Granny met haar oudere kleinzoon planten had gezet in de letters YAYA. Hopelijk groeien die net zo goed als Yaya zelf.

Toen alle kinderen opgehaald waren gingen we met z'n vijven ( Jufras en wij ) bij de buren naar het hoger gelegen terras

om een koude Tusker light te drinken op het behaalde resultaat. en ..we riepen ons zelf uit tot de Big Five.

We maakten papiertjes om te kijken wie wat was; Arnold werd het luipaard en ik de leeuw.

We genoten nog van een maaltijd van de grill en namen met een gezamenlijke big hugg afscheid van Sarah en Francisca.

Aangekomen in onze cottage , waar we weer verbinding hadden met internet, ontvingen we een app van Kenian Airways dat onze vlucht gewijzigd was. I.p.v. 4 uur in de morgen was het vertrek naar Nairoibi om 22.00 uur in de avond.

Dus kon Arnold meteen beginnen met inchecken en gingen we vrijdagmorgen meteen onze spullen inpakken:

2 koffers met onze kleding en bestellingen voor o.a. De Red Hatters en verder alle dingen die we bij June in bewaring hebben, zoals kleding, slippers, koffiezetapparaat, blender, mixer , ventilator, enz.

Taxi chauffeur Evans kwam ons dus om 18.00 uur ophalen i.p.v. 24.00 uur. June bleef achter in Doric om samen met Lucy nog een nacht te blijven en de cottage en koelkast !helemaal leeg te maken.

De vlucht naar Nairoibi verliep voorspoedig en we waren voorbereid om 9 uur te gaan zitten wachten op het toestel naar Amsterdam.

Maar tot onze grote verbazing[e-1f644] kregen we met 7 andere passagiers een voucher voor een hotelovernachting diner.

We werden naar een Holiday busje gebracht en reden ongeveer een kwartier naar het Pride Inn hotel.

Daar werden ons de kamers toegewezen en konden we nog een warme maaltijd naar keuze gebruiken; het was ondertussen 1.30 uur in de nacht. Daarna nog even slapen tot 4.30 uur want het busje stond om 5.00 uur weer klaar om ons naar de Airport te vervoeren.

Tijdens de vlucht veel geslapen uiteraard , we kwamen eerder aan dan gepland , de koffers kwamen snel van de band af en Birgit en John stonden klaar om ons af te halen en ons naar Lieshout te rijden.

Traditiegetrouw samen friet en frikandellen gegeten en toen te bedde!

Dank jullie wel voor het meereizen maar dit keer gaan we door met de verslagen met het nieuws en de foto's van June over Yaya Day Care.

Nog een mooi Pinksterdag!

Arnold en Francien

• 20 Mei 2024 - 10:18

Sjaan:

Goed om weer gezond en wel thuis te zijn, ik heb weer jullie verhalen en foto's met plezier gelezen. Welkom thuis.

• 20 Mei 2024 - 11:20

Jose:

Fijn dat jullie weer veilig en gezond thuis zijn, dit was weer een reis met veel belevenissen en herinneringen!

• 20 Mei 2024 - 12:20

Corine Van Vroonhoven :

Fijn dat jullie weer ruis zijn.liefs Corine

• 20 Mei 2024 - 12:23

Bianca:

Welkom thuis en succes weer met de 'overgang' van de ene wereld naar de andere

• 20 Mei 2024 - 14:05

Walter En Lenie:

”Het is altijd anders in Kenia”! HAKUNA MATATA! (alles komt goed) Weer welkom in Lieshout![e-1f970][e-1f44b]

• 20 Mei 2024 - 16:28

Petra Nabben:

Wat fijn om weer veilig thuis te zijn. Welkom.

groetjes.

petra