Bezoek Salim 25 november '11 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Bezoek Salim 25 november '11 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Bezoek Salim 25 november '11

Door: Arnold/Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

27 November 2012 | Kenia, Mombassa

Jambo all of you,

Op zondag met huurauto samen met Hamisi ( de tuinman van het Waalse echtpaar ) en June naar Salim. Over de highway richting Nairoibi ongeveer 60 km rijden. Vele stukken moeilijk te gaan in verband met veel modder en kuilen .
Enkele stops onderweg om fruit en food te kopen. Rond 12.00 uur bereikten we de familie weer. De matras was gekocht en Salim zat op een stoeltje ernaast op ons te wachten. We bekeken de medicijnen die gekocht waren o.a. nevirapine en cosatrim; beiden te gebruiken bij HIV/aids. Ook waren er divers supplementen gekocht voor versterking.
We maakten nu wel foto,s na toestemming gevraagd te hebben. De beelden spreken voor zich.
We werden getracteerd op verse kokosnoten waarvan je eerst het sap drinkt en daarna het "vlees"uitlepelt met een schepje gemaakt van de bast. Heel verfrisend en voedzaam!
Salim werd erg moe en ging weer liggen; na een poosje namen we afscheid; maar niet zonder het geschenk in ontvangst te nemen: een levende kip om te slachten. Je kunt en mag dat niet weigeren!
We hebben haar bij thuiskomst aan Hamisi geschonken ; hij laat haar levend en noemt haar : Francisca.

We hopen Salim in Januari wat sterker aan te treffen.

Onze plannen voor december : a.s. donderdag met de trein naar Nairoibi ( 500 km. ) a 42 Euro p.p. ( tijdsduur 17 uur lang )
Dat is dan wel 1e klas incl. diner ,slaaphut en ontbijt. En in de morgen dieren kijken in het Nationaal Park waar we doorheen rijden.
In Nairoibi logeren we dan 3 nachten in het guesthouse van de zusters van het Kostbaar Bloed. Daarna nemen we de trein naar Kisumu waar we ook al een guesthouse : St. Ann , besproken hebben . Vanuit Kisumu bezoeken we dan met medewerkers van Plan onze sponsorfamilies.

Voor iedereen vast veel succes met de Sintvoorbereidingen!
( Wij doen het hier met vele Pieten en Petronella,s!)
En ....een fijn surprisefeest.

Till next time ! Kwaheri

• 27 November 2012 - 09:49

Jo En José:

Na dit zware maar dankbare bezoek even relaxen! Een goede en mooie reis. We zijn weer benieuwd naar de volgende foto's en het verslag.
    Lieve groetjes,
    Jo en José

• 27 November 2012 - 10:42

Karel:

Leuke ervaringen doen jullie daarop heel avontuurlijk,pas op je zelf en verder vele leuke tripjes
    liefs
    Karel &Lily

• 27 November 2012 - 11:30

Tine Pessers:

Wat prachtig Francien en Arnold om jullie zo te kunnen volgen via verhalen en foto's er bij. Prachtige foto's. Zo worden jullie ervaringen heel tastbaar voor ons.En heel fijn voor de mensen die door jullie heel tastbaar geholpen en ondersteund worden in wat ze dringend nodig hebben.
    Het raakt me.
    Tot het volgende verslag maar weer en alle goeds en liefs van Tine

• 27 November 2012 - 12:53

Sjaan:

Hallo Francien en Arnold, fijn om te lezen dat er Engelen bestaan!.Kijk uit voor de wilde dieren :) hé.

Hele fijne sinterklaas met al die "pieten",alvast fijne kerstdagen en 'n gezellige jaarwisseling.

ps. zondag vieren wij mijn moeders 90 ste verjaardag.

lieve groeten van ons twee.

• 01 December 2012 - 14:04

Mieke Bovers:

Hoi
    Ook hier is van alles gebeurt.Onze Kleinnzoon Jesse Noah is op 23 November geboren.
    8 pond en 130 gram en 53 cm.
    Een reuze baby,we zijn er mee in onze sas.
    Jesse krijgt met Sinterklaas samen met zijn nicht Benthe en familie een stier. die jullie mogen schenken aan een arme familie daar,jullie kunnen ook een koe kopen en hem Marianne noemen,en de stier Jesse.
    Wij laten het aan jullie over.Misschien zijn ze ook blij met een paar geiten of kippen,,als ik jullie rekening nummer nog een keer mag gebruiken,dan maak ik het over
    In Nederland gaat het wel niet zo goed,maar toch altijd nog beter als daar bij jullie in Kenia.
    Groeten van ons, en een fijne tijd nog daar,geniet ervan.
    Opa Wil en Opoe Mieke

• 03 December 2012 - 19:36

Birgit:

Wederom een indrukwekkend bezoek.
    Keep up the good work!
    Suzanne en Lisa kijken uit naar Suli :-)

Liefs, Birgit

• 05 December 2012 - 14:46

Carel En Hennie Van Geelen-v.d. Moosdijk:

Lieve Francien en Arnold,
    Ik heb jullie een beetje verwaarloord als gevolg van de drukte rondom St. Nicolaas. De goedheilig man is Zaterdag 1 Decenber persoonlijk op bezoek geweest. Ik vond het erg leuk om te zien dat zo'n indrukwekkende figuur zelfs op volwassenen nog even indruk maakt. Laat staan bij de jongste van de kleinkinderen.
    Het was een gezellige avond en we hebben er allemaal erg van genoten.
    Wat zijn in tegenstelling tot onze mate van welzijn de beelden die jullie gestuurd hebben confronterend. Daar wordt je bepaald stil van.
    Het is goed te lezen dat met jullie alles goed gaat. In gedachten zijn we bij jullie zeker nu de fotobeelden en het reisverslag zo'n letterlijke schildering van de situatie daar aangeven.
    Wees voorzichtig daar en weet dat Hennie en ik meeleven met het geweldige werk, wat jullie daar uitvoeren.
    Bedankt voor het verslag en vergeet niet ook te genieten van en met elkaar daar in Kenia.
    Liefs en tot wederziens.