Reis naar en verblijf in Nairoibi - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Reis naar en verblijf in Nairoibi - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Reis naar en verblijf in Nairoibi

Door: Arnold/Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

07 December 2012 | Kenia, Mombassa

Reis naar en verblijf in Nairoibi 29 nov. – 3 dec.2012
Na inpakken en 6 dozen met keukenspullen e.d. achter te hebben gelaten in Sunrise cottage werden we om 14.00 uur opgehaald door taxidriver Ann. Zij reed ons naar het treinstation; de oversteek met de ferry verliep vlot dus we waren al om 14.00 uur daar.
Ann bleef ons gezelschap houden op het perron ; June zou om 18.00 uur ( verplichte tijd ! ) ook komen. Het wachten werd wat aangenaam gemaakt door een man met gitaar ; we konden meezingen. Maar… ook hier weer vertraging : vertrek 2 uur later; 21.00 uur i.p.v. 19.uur. Reden ?????
Het diner werd echter wel geserveerd in de restauratiewagon; alleen voor 1e en 2e klasreizigers. We genoten van de dunne soep, de heerlijk klaargemaakte kip en de fruitcoktail en koffie na. Onze bedden waren inmiddels klaar gemaakt; Arnold( nog een jonge vent) sliep boven.
Om 14.00 uur bereikten we Nairoibi en regelden een taxi naar Westlands Guesthouse van de zusters van het Kostbaar Bloed. Daar werden we hartelijk ontvangen door Zr. Josephine ( in 2010 had ze het klooster in Aarle-Rixtel nog bezocht en mijn nicht Mia nog gesproken ) De kamers waren sober maar degelijk en schoon! De maaltijden in de gezamenlijke “huiskamer “waren smaakvol en met zorg bereid. We ontmoetten er diverse nationaliteiten en natuurlijk veel zusters.
Een dag gaan shoppen in winkelcentrum Westgate. Onvoorstelbaar wat een luxe daar. Kerstversiering alom zoals in Europese winkelcentra. Dure merken in dito winkels. Ook de wagens die er rond rijden zijn navenant.
Verder 2 dagen hevige regen en eindelijk weer eens kippenvel van de kou op het binnenterras!
June’s vriendin zou haar op maandag bezoeken en zij besloot de avondbus naar Kisumu te nemen. Wij zochten en vonden een goedkope vlucht ( Air 540) naar Kisumu en arriveerden tegen de avond in Guesthouse Ann van de Franciscanen orde. De volgende dag om 5.30 in de morgen kwam June aan.
We besteedden de hele dag met inkopen doen: kleren en speelgoed voor de 2 families! En na een lekker gebakken visje + gekookte kool en rijst bereid door de zusters en hun staff gingen we op tijd slapen; Plan zou ons om 8.30 uur ophalen voor het bezoek aan Janes familie.
Wordt vervolgd!!!

• 07 December 2012 - 09:59

Henrietta:

Hallo Arnold en Francien, wederom bedankt voor de update, altijd goed om van jullie te horen. Geniet ervan en eventjes kippevel wil niets zeggen.... ik heb zojuist sneeuw geruimd.... ook op jullie stoepje ;-)

Tot de volgende update en veel plezier !

Groetjes
    Jullie buurtjes

• 07 December 2012 - 11:19

Tine Pessers:

Wat reizen jullie veel! Leuk de foto's bij het verhaal te zien. Je moet wel echt flexibel in elkaar zitten voor zo'n onderneming.
    Zelf ben ik chronisch heel moe, door de narcose die ik gekregen heb bij de operatie van mijn pols. Hoor dat het een half jaar kan duren.De pols breuk levert nog 3 mnd pijn op volgens de chirurg, moet veel oefenen dagelijks. Gelukkig kan ik wel weer zwemmen inmiddels, doet me heel goed.
    Ben benieuwd naar het vervolg van lullie reisverslag.
    Hartelijke groet van Tine

• 07 December 2012 - 12:30

Birgit:

Op naar Suli! ;-) Liefs, Birgit

• 07 December 2012 - 13:31

Jo En José:

Ja, ja en wij maar sneeuw ruimen, al 3 keer vandaag! Geniet maar lekker samen. Jo is volop voetbalplaatjes van Heeze aan het verzamelen voor iedereen en voor zichzelf. Een mooie bezigheid met dit weer.
    Een fijn weekend en veel lieve groetjes,
    de Moosjes uit Heeze

• 07 December 2012 - 19:31

Karel&Lily:

Harstikke leuk zulke avonturen veel plezier nog en pas op je zelf,gezond weer thui komen hoor.
    In Indo land was het te warm ben blij dat we weer hier lekker in de sneeuw zitten.
    Nog een fijne voortzetting van jullie fijne trips
    XXX

• 07 December 2012 - 22:22

Henja Mrabet:

Lieve Arnold en Francien,

zo ik ben weer op de hoogte, even jullie post en foto's gelezen en bekeken.
    fijn dat je dit allemaal kan meemaken, Geweldig, geniet er saampje nog van.
    ik volg jullie.

Liefs Henja. xxx

PS. Arnold je hebt een straks kapsel, hahah vond de krullen leuker. hihi

• 09 December 2012 - 13:56

Zr.Thérèse:

Lieve Francien en Arnold,

Fijn dat jullie zo genieten van alles wat in Kenia op jullie pad komt! Zeker ook, ja vooral, van de mensen die jullie al enige jaartjes kennen!
    Wat goed dat jullie bij onze zusters in Nairoibi logeren dat komt hun werk ook weer ten goede. Ja ik weet dat Sr.Josephine in 2010 bij ons in het missieklooster Heilig Bloed is geweest!
    IK vond het interressant om te horen dat in Kenia Sisal verbouwd wordt en verwerkt natuurlijk!Ik denk ook concurentie van kunstproducten?
    Bij gelegenheid heel veel hartelijke groeten van Zr.Ursel en alle zusters van het moederhuis!
    Wij bereiden ons hier voor op het Kerstfeest, we hebben adventskranzen gemaakt en de tweede kaars brandt al !
    Arnold en Francien, waar zullen jullie dan Kerstfeest vieren in de stad of ergens in een dorpje ver weg van de bewoonde wereld??? Waar ook van harte wens ik jullie een Gezegend Kerstfeest en voor het nieuwe jaar 2013 van harte alle goeds !
    Veel lieve groeten van mij
    , Zr.Thérèse

• 09 December 2012 - 20:48

Anke:

Hallo Arnold en Francien,
    Wat grappig om te lezen, dat het daar ook even koud was.

Hier ligt sneeuw, voor de kinderen heerlijk spelen. Sinterklaas was op school heel leuk, verder gaat alles hier zijn gewone gangetje.
    groetjes Ab en Anke

• 10 December 2012 - 12:50

Hennie En Carel Van Geelen:

Lieve Allebei,
    Jullie verhalen en foto's lezen als een boek en maken dat je uitziet naar het vervolg. Of June sliep of alleen haar ogen dicht had kon ik niet zien, wel dat jouw ogen open waren ,Francien.
    Fijn te horen dat Arnold nog als een jonge vent boven in de kooi kan klimmen. Heel leuk om te zien.Onder-
    tussen is de sneeuw helemaal weer verdwenen en is de aarde gereinigd door een overvloedige regen.
    Gisteren hadden wij de oude buurtjes uit Hengelo op bezoek en we hebben over en weer erg genoten van dit bezoek.
    Hennie komt mij halen voor de lunch, ergo moet ik stoppen.
    Veel liefs voor jullie en tot met het vervolg van jullie verhalen.