Eye Hospital - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Eye Hospital - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Eye Hospital

Door: Francisca

Blijf op de hoogte en volg Arnold

04 Februari 2018 | Kenia, Diani Beach

Jambo,

Ondanks het feit dat oppositieleider Raila Odinga zichzelf vorige week heeft uitgeroepen tot de Peoples President, na zijn verkiezingsnederlaag van enkele maanden geleden, is het hier in het land en aan de kust waar we verblijven rustig; we zien wel meer militaire bewaking langs de weg.
Dus... kan ik verder gaan met mijn reisverslag en wel dat van 22 jan.toen we met de Mam van June voor een oogmeting naar het hospitaal gingen.
Om 11.00 uur kwam Mam aan bij ons Guesthouse Siaya in Kakamega.
We namen samen met June een matatu , klein busje voor 14 personen( maar always place for 1 more!) Na een halfuur ,bij een kruising, stapten we over op een ander matatu die tot het Eye hospital reed.
Het was wachten geblazen, van de ene wachtruimte naar de andere maar na zo'n 3 uur werden de ogen van Mam toch nog gemeten.
Daarna weer wachten voor de uitslag. Uiteindelijk hadden we zelf een geschikte bril met de juiste sterkte, +75 L+R , in onze eigen voorraad van opticien Wetzel en veel van onze kennissen en familie.
De volgende dag bezochten Arnold en ik nog een andere oogkliniek waar ze erg blij waren met de donatie van al onze brillen t.b.v. mensen die het niet zelf kunnen betalen.
Het was 3 jaar geleden dat ze daar een donatie gekregen hadden!

Daarna gingen we met Felix, de broer van June, naar de Agrishop om de kuikens te kopen maar...daarover volgende keer meer!

Nu gaan we ons voorbereiden op een strandwandeling samen met June.

Tot een volgende keer!

• 04 Februari 2018 - 09:26

Els:

Dan moet er toch een wereld voor Mam open gaan, als ze nu weer ziet, zeker als ze zo'n slechte ogen had, wederom weer goed werk verricht!
    Geniet van je wandeling, Groetjes, Els

• 04 Februari 2018 - 10:15

José:

Goede morgen, al weer heel wat gedaan door jullie en die daag strand hebben jullie dik en dubbel verdiend! Geniet er van! Lieve groetjes uit Heeze!

• 04 Februari 2018 - 10:27

Corine:

Onze brillen zal ik voortaan voor jullie bewaren, een heel goed doel.
    Groetjes

• 04 Februari 2018 - 12:50

Mariet:

Weer een daad die jullie super veel voldoening zal geven. Dus alweer CHAPEAU !!!
    Liefs, Mariet

• 04 Februari 2018 - 15:19

Petra:

Hallo Arnold en Francien,
    Wat goed wat jullie allemaal doen. En fijn dat we mee mogen reizen.
    Zoals je ziet hebben we een ander e-mail adres.
    Lieve groeten,
    Jan en Petra

• 07 Februari 2018 - 12:34

Hennie En Carel Van Geelen:

Lieve Mensen,
    Bedankt voor jullie verslag met bijgaande foto's. Kunnen helpen is toch fijner dan geholpen moeten worden. Fijn dat jullie deze medemensen zo de hand toe steken. Hartelijke groeten mede voor June.
    Veel liefs vanuit ons koude kikkerlandje. Vannacht ( - 7 graden Celsius.)