Rainbow4Kids - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Rainbow4Kids - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Rainbow4Kids

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

30 November 2022 | Kenia, Diani Beach

In 2000 ging de Belgische kleuterleidster Katrien Vermeersch voor t eerst naar Kenia op vakantie.

Ze keek verder als de omheining van haar hotel en zag dat haar Keniaanse collega's onder hachelijke omstandigheden moesten lesgeven in scheef gezakte lemen klasjes met strooien dak waar de regen binnen gutste met een totaal gebrek aan lesmateriaal en hongerige kinderen.

Ze MOEST hier iets mee doen:

Samen met haar man én de plaatselijke bevolking in dat gebied maakten ze plannen en in 2009 werd een kleuter en lagere school gebouwd. Deze school omvat nu 1 babyklas, 1 peuterklas, 2 kleuterklassen en 8 klassen .

De school beschikt ook over een internaat waar de laatstejaars zich in rust kunnen voorbereiden op hun examens.

Elke keer als we hier op vakantie zijn bezoeken deze school en brengen spullen mee.

Dit keer 200 pennen , geschonken door de Rabobank, 30 pennen van de Jumbo en 40 kindertandenborstels van onze tandartspraktijk. Die kwamen heel goed van pas want op de dag dat we er waren was het netde dag dat de kinderen van groep 2 hun graduation hadden ( overgang naar gr. 3).

Dit werd feestelijk gevierd met dans en muziek en natuurlijk ook lekker eten , pilau, en drinken Dat werd bereid in keuken en in een grote pot op het grasvels erachter.

de anderen kinderen hadden een dag van te voren al vakantie gekregen.

Tot Katriens grote ergernis is dat héél lang tot half Januari.

Maar dat zijn de regels van de inspectie en daar kan ze niets aan veranderen

Er zullen dan ook weer kinderen zijn die niet meer terugkomen; ze gaan naar up county, platteland, naar meestal de grootouders of in het andere geval zijn ze zwanger geraakt.

Lesgeven daar, zingen b.v. zal er voorlopig dus niet inzitten; vorige keer heb ik een paardagen meegedraaid in groep 2.

Kijk voor meer info op : Rainbow4Kids Ukunda of vindt hen op Facebook.

Nederland is door naar de 8e finale, dat zagen wij gisteren op groot scherm van 18..- 20.00 uur in een restaurant waar we ondertussen een lekker visje aten

D

• 30 November 2022 - 08:21

José :

Wat een verhaal weer! Mooi en toch ook best heftig, na de vakantie niet meer terugkomen terwijl de toekomst nog voor ze ligt.

een ding is zeker al het mooie wat hen gegeven wordt kan niet meer afgenomen worden.

meen fijne en mooie dag.

• 30 November 2022 - 09:34

Hannie :

Wat een prachtig verhaal en goed dat jullie weer een bijdrage kunnen doen. Grtz Hannie

• 30 November 2022 - 10:58

Wilna:

Daar zijn ze dan weer blij met de pennen en tandenborstels!

Jammer dat ze zo lang vakantie hebben met alle gevolgen vandien.

Weer bedankt voor het delen!

Jan en Wilma.

• 30 November 2022 - 12:46

Corine Van Vroonhoven:

• 30 November 2022 - 12:50

Corine Van Vroonhoven:

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ik kan me voorstellen dat je vingers jeuken als je dit allemaal ziet,maar er is al veel bereikt. Er is wel veel geduld nodig ze hebben nu eenmaal een ander tempo.Nog veel plezier.

• 30 November 2022 - 20:06

Henriëtta En Gerard :

Wat een lange vakantie inderdaad! [e-1f632] Dan zullen ze inderdaad weer moeten kunnen schakelen als ze weer terug komen. Ik begrijp dat er dan inderdaad af gaan haken, zo jammer. Heel veel succes en vooral plezier daar! Hartelijke Groetekes

De buurtjes! [e-1f917][e-1f64b]‍[e-2640]️

• 03 December 2022 - 18:12

Trudy :

Wat fantastisch weer om te lezen over alles wat jullie daar beleven. En die foto's erbij maakt het compleet. Je zou de kinderen allemaal 'n knuffel willen geven. De uniformen van de kinderen zien er keurig verzorgd uit. Wie zorgt dáár voor?

Wens jullie een mooie dankbare tijd [e-1f64f].

Groet, Trudy

• 03 December 2022 - 20:15