KeBeNe Ukanda - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu KeBeNe Ukanda - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

KeBeNe Ukanda

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

08 December 2022 | Kenia, Diani Beach

Ook deze keer bezochten we het weeshuis KeBeNe ( KeniaBelgieNederland )

Van de kledingwinkel in Lieshout hadden we veel babykleding ontvangen; die kwamen goed van pas omdat er ook veel single mama's wonen.

We kregen een rondleiding van naamgenoot Francisca. Er verblijven momenteel 160 kinderen verdeeld over 2 lokaties.

Ze krijgen er onderdak, kleding, eten, opvoeding,opleiding en vooral veel aandacht en liefde.

Er zijn regelmatig vrijwilligers uit Nederland en Belgie die daar mee werken en ook onderdak krijgen in kleine appartementen.

Alles is goed georganiseerd, heel schoon en netjes en er heerst een fijne vriendelijke sfeer.

De moeders werden bijeen geroepen en zij mochten kleertjes uitzoeken voor hun kindjes.

Wij mochten foto's maken van dat alles. Ondertiteling leek ons niet nodig!

Sponsoring is heel welkom er is behoefte aan veel dingen zoals matrassen, muskietennetten, nieuwe waterpompen enz.enz.

Neem beslist eens een kijkje op hun site: Kebene ukunda kenia of vindt hen op Facebook.

Hopelijk is de Sintviering bij jullie goed verlopen en kunnen we samen uitkijken naar het Kerstfeest.

De boom hebben we al gekocht, een kamerden genaamd: Araucaria hetero phylla en de engeltjes en sterren om er in te hangen

gemaakt door een kennis hier zijn ook al in huis.

Tot een volgende keer:

Warme groeten: Arnold en Francien

• 08 December 2022 - 16:32

Wilna:

Hallo Francien en Arnold,

Wat fijn dat de kleertjes zo welkom zijn. En goed dat jullie de foto's meesturen, dan weet je waar je het voor doet.

We wensen jullie ook een Gezellige Decembermaand!!!!

Groetjes Jan en Wilma.

• 08 December 2022 - 17:51

Henriëtta En Gerard :

Zo mooi om te zien wat jullie daar kunnen betekenen voor die kinderen. Heel helder in beeld gebracht. Hartelijke groetjes van de buurtjes...

• 08 December 2022 - 19:06

Walter En Lenie:

Wat leuke kindersnoetjes!

Succes met de voetbalwedstrijd morgen! {beetje laat}

Fijne en gezellige voorbereidingen met Kerst.

• 08 December 2022 - 19:08

Walter En Lenie:

De vorige reacties van ons zijn blijkbaar niet doorgekomen.

{waarschijnlijk toch iets fout gedaan}

• 08 December 2022 - 21:06

José :

Super blije gezichten! Wat fijn om daar naar te mogen kijken!

lieve groetjes uit Heeze!

• 08 December 2022 - 22:15

Els:

Hier wordt je toch warm van,wat een fijne onderneming voor dit doel. Wens jullie nog heel veel animo en heeeeel veel plezier en een hele warme groet van mij <3

• 08 December 2022 - 22:18

Corine Van Vroonhoven:

Heerlijk dat je zoveel mensen blij kunt maken, en natuurlijk dank aan sponsoren. Groetjes Hans en Corine

• 09 December 2022 - 11:43

Trudy:

Super dat jullie daar zoveel kunnen betekenen voor iedereen. Hier 'n héél jaar bezig met verzamelen en daar het moment om het aan de mensen te geven moet geweldig zijn [e-1f60d]

• 09 December 2022 - 14:46

AT En Maria :

Heel mooi verslag we hopen dat jullie dit nog jaren mogen doen.in goede gezondheidnog een fijne vakantie gr At en Maria