Proverbs 31 women group diani - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Proverbs 31 women group diani - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Proverbs 31 women group diani

Door: Arnold

Blijf op de hoogte en volg Arnold

23 November 2022 | Kenia, Diani Beach

We maakten afgelopen week weer contakt met Catharine die we al een paar jaar kennen.

Zij heeft afgelopen november haar Belgische vriend , Rogier , verloren.

Hij stierf hier in Kenia aan een ernstige ziekte en was te laat met terug keren naar zijn thuisland; hij is hier begraven.

Hij was ook degene die haar begeleidde bij optredens in hotels en restaurants waar zij prachtig zong en gitaar speelde.

Nu is ze weer op zoek naar plaatsen waar ze op mag treden. Dat lag in de coronaperiode ook stil uiteraard.

Afgelopen zaterdag zijn we met haar mee gegaan naar Swahilihotel.

Daar speelde een band van 4 mannen en zij mocht ook een half uur zingen.

Maar zij doet meer: zij is bij een vrouwengroep genaamd: Proverbs 31( komt uit de bijbel).

Dat betekent : de deelnemers zijn sterke vrouwen die niet afwachten maar zelf aanpakken; Zij staan op als de zon opkomt en proberen samen in kleine business samen te werken; momenteel zijn ze met tienen.

In het , nog door Rogier gebouwde onderkomen, staan o.a. 2 naaimachines, er wordt gehaakt, er zijn vrouwen die tassen maken, er is een kleine kapsalon, en Catharine geeft ook gitaarles aan een van hen.

Er wordt mooie kleding gemaakt en ik kon er ook terecht om mijn jurkje te laten maken...

Voor mijn Red Hat vriendinnen laat ik tasjes maken in de kleuren rood en paars...zij zijn blij met alle opdrachten.

We gaan nog verder informeren hoe het financieel allemaal verloopt.

Morgen ga ik met haar naar een nieuw restaurant Apero , van een Belg, die me beloofd heeft dat ze met haar gitaar welkom is om een paar uurtjes op proef te spelen.

Verder houden wij ook hier de voetbalwedstijden van t W.K. bij. Soms in ons huisje bij de t.v ( maar niet alles wordt uitgezonden op Kenian Broad Cast) soms op groot scherm in bar/restaurant.

We komen hier echt tot rust en genieten van de heerlijke temperaturen, het zoete fruit: mango, ananas, papaja, het prachtige strand en de warme oceaan, waar ik op weg naar toe vanmorgen 3 kamelen moest passeren.

Voor nu: heel veel groeten en tot een volgende keer!

Ik probeer nog even wat foto's er bij te doen...dat gaat lukken als de verbinding goed blijft!

• 23 November 2022 - 11:27

José :

Goede morgen, wat fijn dat het daar goed gaat met jullie en met al het enthousiasme de mensen daar willen en kunnen helpen.

Dank je wel voor het verslag!

lieve groetjes [e-2764]️ Jose Heeze

• 23 November 2022 - 11:43

Corine Van Vroonhoven:

Wat geweldig dat jullie het zo goed naar je zin hebben , geniet ervan

Groetjes Hans en Corine

• 23 November 2022 - 12:15

John:

Goedemiddag

zou bijna weer die kant op willen komen, “helaas” moeten we dan naar Lanzarote [e-1f62c].

Blij dat het goed gaat met de dames en doe ze maar de groeten van mij!

Veel plezier,

Mukwé

• 23 November 2022 - 14:04

Koosje :

• 23 November 2022 - 15:43

Wilna:

Hallo Arnold en Francine,

Mooi dat jullie Catherine steunen! En wat fijn dat mooi weer. Hier begint het guur en koud te worden.

Dacht even dat Arnold een jurk liet maken, maar begreep daarna dat Francien het verslag schreef.

Bedankt voor de foto's erbij.

Groetjes van Jan en Wilma.

• 23 November 2022 - 16:26

Henriëtta :

Fijn om weer van jullie te horen. Heerlijk genieten van alles, jullie hebben nog veel in te halen. [e-1f609][e-1f600][e-1f64b]‍[e-2640]️[e-1f917]

• 23 November 2022 - 17:29

Els:

Heerlijk verhaal om te lezen, hoop dat jullie lang daar mogen genieten. groetjes Els

• 26 November 2022 - 21:20

Zr.Thérèse:

Ja dat moet ik toch even vermelden Sinterklaas kwam bij ons in het klooster heilig Bloed op bezoek voor de kinderen van de buurtvereniging broekkant.

Fijn dat het de dames van Womensgroup goed gaat en denk ook dat ze elkaar stimuleren.

Arnold en Francien heb een mooie tijd in kenia!