Veilig aangekomen - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Veilig aangekomen

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

15 November 2022 | Kenia, Diani Beach

Dinsdag 15 november

10 november geland in Mombasa

vooraf wat troubles:

Onze E tickets ,geboekt in september, kwamen niet over de mail binnen ; er was een storing in het betalingssysteem van I Deal.

Na 5 dagen en een telefoontje naar Kenyan Airways kregen we ze toch binnen

Verder konden we niet meer een visum kopen op de luchthaven dus vroegen we een E visa aan bij Ecitizen.

Een lastig karweitje met veel bijlages maar met veel geduld lukte het Arnold toch wel!

De volgende dag vroegen we de mijne aan maar..dat kwam ook al niet binnen.

Na een paar dagen en enkele mails belde Arnold naar het bureau in Nairoibi en na een gesprek met een zekere Victor en het spellen van mijn referentienummer zag hij t visum c

van Francisca staan...en na een druk op de toets verzenden kwam ook dat via de mail aan.

2 dagen voor vertrek probeerde Arnold onze vlucht in te checken maar kreeg te lezen dat onze reis gewijzigd was i.v.m. de stakende piloten in Nairoibi.

Na 5 uur eerder vanaf Amsterdam , gelukkig kon onze chauffeur Birgit haar ochtend afspraken verzetten, vlogen we met KLM naar Wenen.

Daarna , na 6 uur wachten met diner en een potje kaarten, met Ethiopan Airlines door naar Addis Ababa.

Vandaar uit , na weer een paar uur wachten , vlogen we naar Mombasa waar onze 4 koffers ook geland waren.

Geen problemen bij de douane, wel wat shillingen kwijt aan de helpers en sjouwers van onze bagage en het vervoer naar onze taxichauffeur Evans , die ons warm verwelkomde, en ons naar ons huisje in Ukunda bracht.

Dat stond gereed voor ons met bloemboeketten en enthousiaste stafleden waaronder Jacqueline de housekeeper en Idi de tuinman.

Na een poosje kwam ook Peter de nieuwe manager met ons kennis maken en hij zou er voor zorgen dat ons verblijf hier nog beter zou worden als voorgaande jaren!

We belden June op om samen met ons te dineren bij het restaurant Piri Piri bij ons om de hoek.

Ze kwam met de tuk tuk en bracht dozen vol mee met onze spullen.

op vrijdag gingen we naar Safaricom om nieuwe nummers te kopen voor onze mobieltjes die we in Kenia gebruiken en daar na naar de nieuwe supermarkt Carrefour om onze noodzakelijke boodschappen te doen.

De zaterdag gebruikten we om alle koffers uit te laden en de inhoud te verplaatsen naar de vele houten inbouwkasten.

Ondertussen kwam Saidi, de groentenman, ons voorzien van de nodige vitamientjes en Dominque bracht ons op mijn oude huurfiets 20 liter water ( 2 plastic flessen van 10 liter)

June bracht even later mijn eigen fiets hier.

Nu genieten we weer van de heerlijke temperaturen, 29- 33 graden, en voelen ons weer helemaal thuis en dankbaar dat we dit samen weer kunnen doen.

Lieve en warme groeten van ons beiden!

• 15 November 2022 - 10:18

Arnold :

Foto's volgen nog...

• 15 November 2022 - 10:38

Henriëtta En Gerard:

Fijn om te horen dat jullie nu gesetteld zitten. Het echte genieten kan nu beginnen. [e-1f917] Hartelijke groetjes uit Lieshout! [e-1f600][e-1f64b]‍[e-2640]️

• 15 November 2022 - 11:13

Wilna:

Het is toch allemaal goedgekomen. Fijn dat jullie zo welkom zijn! Geniet van de vriendschappen, het heerlijke weer en elkaar. Lieve groeten van Jan en Wilna.

• 15 November 2022 - 11:31

Tonnie En Sjaan. :

Fijn dat jullie goed zijn gearriveerd na al de hindernissen!

Nu kunnen jullie maanden genieten van de lieve mensen en het warme weer, geniet van beide, ik vind het gezellig om de verslagen en foto's te zien. Lieve groeten van ons Tonnie en Sjaan.

• 15 November 2022 - 11:46

Antoinet:

Na alle hindernissen uitrusten van de reis en dan lekker genieten .

• 15 November 2022 - 12:05

Hannie Van Meerten :

Gelukkig na wat troubles toch weer goed aangekomen in jullie zo vertrouwde omgeving. Bedankt voor de mail, kijk uit naar de volgende!

Veel plezier samen, grtz Hannie

• 15 November 2022 - 13:33

Corine Van Vroonhoven:

• 15 November 2022 - 14:43

Walter En Lenie Swinkels :

Heel mooi verslag Arnold en Francien![e-1f44d] Geniet samen! En we kijken uit naar het volgend verslag en foto’s![e-1f1f0][e-1f1ea][e-1f60e]

• 15 November 2022 - 17:11

Mariet Linssen:

Alles tot in de puntjes voorbereid en dan toch nog zoveel gedoe om op de plaats van bestemming te komen! Maar het is gelukt en na deze hartelijke ontvangst kunnen jullie nu genieten van jullie lieve vrienden aldaar.

Ik wens jullie een heel prettig verblijf, en hou het recht !!!

Groetjes, Mariet

• 15 November 2022 - 18:48

Els:

Fijn dat er na al die trubles toch eindelijk een fijne vakantie gestart is en wens jullie eenhele fijne tijd toe.

groetjes Els

• 15 November 2022 - 21:35

Maria Van Der Putten :

Eindelijk na lange reis op plaats van bestemming aangekomen At en ik wensen jullie een fijne en zonnige vakantie

Vele lieve groeten uit Aarle-rixtel

• 16 November 2022 - 15:58

Tillie:

Heel fijn dat het uiteindelijk goed is gekomen.

het ziet er heel gezellig uit. Fijne tijd samen.

• 16 November 2022 - 22:45

Corine Van Vroonhoven:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, en nu maar genieten.

• 17 November 2022 - 15:19

Trudy:

Wow, zo was het niet de bedoeling te starten. En blij met alle hulplijnen die Arnold kon inschakelen, je moet het toch allemaal maar weten te vinden.

Wens jullie een fantastisch mooie tijd toe en veel voldoening met het blij maken van de mensen met al hetgeen jullie vanuit hier hebben meegenomen.

Hartelijke groet van je

scrabble vriendin Trudy

• 21 November 2022 - 20:10

Patricia :

Altijd weer leuk om jullie verhalen te lezen [e-1f970][e-1f60d] Geniet ervan samen! Liefs uit Maastricht

P.L[e-38]O