Zonnige dagen voor de Kerst - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Zonnige dagen voor de Kerst - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Zonnige dagen voor de Kerst

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

15 December 2016 | Kenia, Ukunda

In tegenstelling tot de donkere en mistige dagen in Nederland hebben we hier veel warmte en zon met in de nacht soms tropische regenbuien.
Te voet, met de huurfiets en per tuk-tuk gaan we naar de plaatselijke shops en bezoeken we onze vrienden en kennissen.
We maken hen erg blij met de kleding die we gekregen hebben van o.a. familie, kennissen, buren en Yours Fashion uit Beek en Donk.
June is regelmatig hier op bezoek als ze niet in de shop van "mevrouw" hoeft te werken. Haar zoon, die de school verlaten heeft, helpt nu ook mee en dat betekent voor June minder werk. Ze heeft van ons ( op haar verzoek) 2 tondeuses uit Nederland gekregen en krijgt daarmee nu training van een kennis die al in een kapsalon werkt.

Van June kregen we ook een soort bidprentje ter nagedachtenis aan haar Oma Grace die we in de afgelopen jaren altijd een bezoek brachten,afgelopen februari was dat de laatste keer.
In juli is ze gestorven op 93 jarige leeftijd.

Onze "staff"zorgt goed voor ons:
Lucy en Prisca houden de 8 appartementen schoon en doen de was met de hand: beddengoed, handdoeken, gordijnen en overtrekken van de kussens.
Eric is portier, tuinman en houdt het zwembad schoon.
Zij werken van 7.00- 18.00 uur en wij voorzien hen van de lunch: thee, vers brood + Blue Band en beleg, waar ze ons heel dankbaar voor zijn.
Esther, van de receptie, is ook regelmatig aanwezig en geeft ons adviezen over gezondheid ( Afrikaanse geneeskunde) internet verbinding enz.
Verder zijn we nog met June en Mariam, de pedicure, naar de tandarts geweest omdat ze pijn hadden: 1 vulling + verdoving kost : 500 Ken. Shilling ( 5.00 Euro ).

Inge en Sabine tellen ondertussen de dagen af dat ze bij ons in kunnen trekken.: Kerstnacht om 0.55 landen ze op Moi Airport in Mombasa waar we hen met een taxi op gaan halen.

Meer daarover in het volgende verslag!

• 15 December 2016 - 07:15

Henriëtta:

Klinkt allemaal heel goed. Pluk het moment, en met jullie stulpje in Lieshout is ook alles OK! Groetjes en fijne dagen van de buurtjes!

• 15 December 2016 - 07:37

Sjaan :

Lieve 2, hele fijne kerst tijd, Met familie en vrienden.
    Wij vliegen 19 dec. ook naar fam. en zijn benieuwd.
    Groeten van ons.

• 15 December 2016 - 08:24

Jos Van De Meulengraaf:

Hoi Francien & Arnold en vrienden.

Lees het toegezonden verslag en merk dat jullie op handen gedragen wordt, zo ook andersom. Ontmoeten de bekende mensen en de nageltjes van Arnold zien er weer perfect uit. Wat hebben we het hier toch ook goed, Het weer is hier naar onze maatstaven ook redelijk en we gaan richting Kerst en nieuwjaar Els en Jos wensen jullie en de vrienden gezellige dagen in goede gezondheid. Geniet van alles wat op je pad komt.
    Het gaat goed hier, en hebben met Sinterklaas bij Corrie het heel goed gehad veel gelachen en bijzondere cadeautjes gekregen. Moet in deze tijd veel optreden met het koor en heb het druk met mijn vrijwilligerswerk. Tot zover, de groetjes van Els & jos

• 15 December 2016 - 08:24

Koosje:

Geweldig wat jullie voor hun betekenen!
    Geniet van de dingen waar jullie samen van genieten kunnen en het warme weer!
    Hele fijne Kerstdagen en een heel Gelukkig Nieuwjaar!!
    Liefs, Koosje

• 15 December 2016 - 08:45

Antoinet Willems:

Jullie hebben het zo te horen weer prima naar jullie zin.Geniet er maar van.ik wens jullie fijne feestdagen en een goed en vooral gezond 2017.
    Groetjes Antoinet

• 15 December 2016 - 09:42

Joke:

Hallo Arnold en Francien geniet er maar lekker van ,ik wens jullie fijne feestdagen en een
    Gelukkig nieuw jaar.
    Van Joke.

• 15 December 2016 - 10:22

Tillie:

Hallo Arnold en Francien,
    Zo te zien is het weer geweldig wat jullie voor iedereen betekenen daar.
    Ik wens jullie nog veel plezier en een fijne tijd met dochter en kleindochter.
    FIjne feestdagen. Groetjes Tillie .

• 15 December 2016 - 11:01

Petra Nabben:

Lieve Arnold en Francien,
    Klinkt allemaal goed. Fijn als je mensen blij kunt maken.
    Fijne kerstdagen en een geweldig 2017 gewenst.
    Jan en Petra

• 15 December 2016 - 12:12

Nos Mommers:

Hoi Arnold en Francien.
    Geweldig wat jullie voor deze mensen allemaal doen. Succes verder en hele fijne feestdagen.
    Groetjes Nos.

• 15 December 2016 - 18:26

Mariet Linssen:

Lieve allebei,
    Alweer zo'n leuk bericht uit het verre Afrika. Wat fijn dat jullie ons zo laten meegenieten van al jullie ervaringen daar. En het bezoek van de beide meisjes is aanstaande, geweldig.
    Ook ik wens jullie natuurlijk heel fijne kerstdagen (zal wel ff anders zijn dan in Nederland ha ha) en een goede start van het nieuwe jaar.
    Lieve groeten,
    Mariet

• 16 December 2016 - 00:00

Jo En José:

Hallo Kenia, hier Heeze.
    Weer een fijn verhaal van jullie, hier is alles oké en zijn we ook allemaal samen voorbereidingen aan het treffen voor de komende feestdagen.
    Heel veel lieve groetjes.

• 16 December 2016 - 14:24

Tinie Tax En Wil Van Helvoirt:

Leuk dat jullie het fijn hebben.Wij maken 100 euro over op jullie rekening voor het goeie doel.
    Fijne Kerstdagen gr.Tinie en Wil.

• 16 December 2016 - 20:03

Hennie Carel Van Geelen.:

Lieve mensen,
    Bedankt voor jullie reisverslag met foto's. Fijn te lezen dat alles goed verloopt. Hier is alles rustig, wij zijn druk met de voorbereiding op de kerstdagen. Het is leuk dat jullie met de kerstdagen ook naaste familie in de nabijheid hebben. Wij wensen jullie een vredige kerst en veel verbondenheid met elkaar. Tot slot veel liefs van ons beiden en hartelijke groeten..

• 18 December 2016 - 10:31

Babs:

Hallo Arnold en Francien

Bedankt voor het leuke reisverslag.
    Wens jullie fijne feestdagen.
    En voor 2017 veel gezondheid en geluk.
    Nog fijne tijd daar.
    Liefs Babs

• 18 December 2016 - 19:31

Gerdie:

Een hele fijne kerst voor jullie en al jullie familie en vrienden!
    xxx Gerdie

• 18 December 2016 - 21:05

Marijke:

Hallo Arnold en Francien, heel leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. Fijn dat de familie komt, leuk om zo samen kerst te vieren. Ik wens jullie een heel fijn verblijf en fijne feestdagen.

Groetjes Marij