Eerste week van onze reis - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Eerste week van onze reis - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Eerste week van onze reis

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

07 December 2016 | Kenia, Ukunda

Chauffeur Albert+ navigator Irene brachten ons 1 december naar Schiphol.
Het inchecken van onze 4 volle koffers verliep vlekkeloos.Even langs de M&M shop..ook daar 2 reizigers maar andere bestemming dan wij!
De vlucht met Kenya Airways naar Nairoibi , 20.35 - 6.40 was aangenaam met een heerlijke maaltijd ( beef and mashed patatoes) en flesje rode wijn.
Wat geslapen tot ontbijt geserveerd werd: fruitsalade, croissant en sterke koffie om wakker te worden. In Nairoibi 3 1/2 uur wachten op transfer naar Mombasa. Daar aangekomen ,na een korte vlucht van 45 min., op de luchthaven verwelkomd met bordje : ARNOLD AND FRANCISCA door onze chauffeur Bonface. Na oversteek met de ferry na een dik uur bij ons appartement waar we een warm welkom kregen van de halve staff!
Gestart met inrichten, June opgebeld en na het lezen van de post van nichtje Caroline samen naar het restaurant gegaan!Arnold kocht daar een verse kokosnoot om gezond te blijven!
De volgende dag proviand in huis halen en naar de Safaricom shop voor internetverbinding ( dongle)voor laptop en I Pad.En ..krediet voor onze Kenian phones !5 lampen in ons stulpje waren kapot en Arnold hielp met het vervangen van het T.L. licht in de keuken.
Ook een Koffiezetapparaat gekocht...2 maanden op nescafe leven is duur en niet zo lekker!Omdat het moeilijk koken was zonder licht restaurant gezocht voor het diner: Chinees!
Saidi , onze groenteman kwam weer langs om ons te voorzien van het nodige fruit...mango's, ananas , bananen en passievruchten.Wij konden hem blij maken met een leesbril geschonken door onze opticien uit Beek en Donk.
En June was erg blij met de T-shirt 's van Yours Fashion ook uit Laarbeek.
Vanmorgen tijd voor een vroege strandwandeling met op de weg erheen belangstelling van Kenianen en..apen!
Van Sinterklaas niets gemerkt hier maar...wij hadden voldoende Zwarte Pieten en Petronella's.
Tot een volgende keer en fijne Kersttijd voor een ieder!

• 07 December 2016 - 10:31

Jo En José :

Zo te zien al weer helemaal ingeburgerd en weer een fijn "thuiskomen" daar.
    Geniet er van en we volgen jullie verhalen! Lieve groetjes.

• 07 December 2016 - 10:46

Dini:

Fijn te zien dat jullie weer goed zijn aangekomen, en je er weer thuis voelt.
    Lieve groet Dini.

• 07 December 2016 - 13:02

Hannie:

Fijn dat jullie goed aan gekomen zijn en weer bij jullie zo vertrouwde mensen kunnen verblijven,
    tot het volgende bericht, koude groet uit Eindhoven!

• 07 December 2016 - 13:39

Ada:

Goed om te zien, dat jullie je stekje weer bereikt hebben. Ja, Arnold dat is verstandig om gezonde vruchten te nuttigen o.a. een kokosnoot. Wij hebben taai-taai en pepernoten geproefd. Hmm.
    Winterse knuffel, Ada

• 07 December 2016 - 14:04

Henriëtta:

Nu echt relaxen na de lange reis, geniet ervan en de groetjes van de buurtjes!

• 07 December 2016 - 18:25

Inge:

Fijn om ons appartement alvast te kunnen zien ;-) En het strand; dat wordt strakjes genieten. Tot over 2 weken !!!

• 07 December 2016 - 19:25

Anke Van Doorn:

Fijn dat jullie een goede trip hadden. Leuk om jullie reisverslag weer te lezen :)
    groetjes Ab en Anke.

• 07 December 2016 - 19:48

Petra Nabben:

Hallo Arnold en Francien,
    Wat heerlijk zo'n warm welkom. Geniet er samen van.
    Lieve groeten,
    Jan en Petra

• 07 December 2016 - 20:18

Birgit:

Wat fijn voor jullie om weer ' thuis' te zijn. Enjoy!

• 07 December 2016 - 21:12

Tina Monsma:

Lieve mensen wat heerlijk voor jullie dat je nog steeds die lange reis kunt maken. En veel kunt doen voor je medemens. Ik ben blij dat ik jullie berichtjes en foto s ook ontvang. Gods zegen toegewenst en een hele mooie tijd! Hartelijke groeten van Tina xxx

• 08 December 2016 - 05:52

Marijke ( Moeder Van Mandy):

Hallo Arnold en Francien fijn dat jullie veilig aan gekomen zijn, ik wens jullie een fantastisch verblijf toe en ga het ook zeker volgen. Heel veel liefs Marij

• 08 December 2016 - 11:29

José:

Wat fijn dat jullie zo'n goede reis hebben gehad. Dank voor je verslag!
    Liefs ook van de Red Hat Ladies,

José

• 08 December 2016 - 12:01

Dinty:

Heerlijk dat alles goed verlopen is met de reis en jullie weer kunnen genieten van jullie bekende stekkie.
    Gisteren, ook een bekende van jullie, hier bij ons op bezoek geweest, was gezellig met Bob en nieuwe vriendin...
    Genoten van jullie verslag en kijk weer uit naar de volgende.
    Groetjes Diny

• 10 December 2016 - 14:03

Zr.Thérèse-Marie:

Fijn dat de reis goed verlopen is en veilig bent aangekomen. Geniet van het mooie land en van de heerlijke vruchten die zijn daar gerijpt door de zon. Intussen weer ontmoetingen gehad met vrienden en bekenden en veel gezien en gehoord. Francien en Arnold als jullie zusters zien van het Kostbaar Bloed dan heel veel groeten van de zusters van het moederhuis Heilig Bloed in Aarle - Rixtel.
    Hoe bereiden de mensen zich daar voor op kerstmis ? Als ik me voorstel hoe jullie daar bij de mensen zijn dan denk ik aan de tijd terug hoe wij met 4 zusters diep in het binnenland van Papua Indonesia samen met de mensen ons voorbereiden op Kerstmis. Met dankbaarheid denk ik daaraan.

Lieve Francien en Arnold jullie wens ik van harte een gezegend kerstfeest toe en ook alle goeds voor het nieuwe jaar 2017.
    Liefs van mij, Zr. Thérèse Marie

• 11 December 2016 - 09:48

Joke:

Beste Francien en Arnold fijn dat jullie weer zijn,een echt thuis komen.
    Het ziet er weer gezellig uit.
    Ik wens jullie een fijne tijd.
    En vrolijk kerst feest en een gelukkig Nieuw jaar groetjes Joke.

• 11 December 2016 - 17:06

Louisa:

Lieve Francien en Arnold,

Ik heb genoten van jullie eerste verslag met bijbehorende foto´s.
    Gelukkig Francien, stond jij niet aan het aanrecht maar heb je een man die erboven op staat!
    En dan die foto´s van de zee en het strand, heerlijk genieten van het mooie weer.
    Hoewel we hier ook niet mogen mopperen, althans ik niet.

Wat heerlijk dat je mensen zo blij kunt maken met o.a. een leesbril en een T shirt.
    Prettig verblijf en lees graag jullie volgend verslag.
    Groet, Louisa

• 11 December 2016 - 23:27

Jos En Els:

Hoi Francien en Arnold,
    Mooi verslag, fijn dat de reis goed is gegaan en dat jullie er weer een goed gevoel bij hebben,
    dat je jullie vrienden weer ziet! Fijne tijd, Groetjes, Jos en Els

• 22 December 2016 - 09:52

Nos Mommers:

Hoi Arnold en Francien.
    Ik wens jullie hele fijne Kerstdagen en een heel gelukkig 2017.
    Groetjes. Nos.