Aankomst dochter Birgit en schoonzoon ( mukwe)John - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Aankomst dochter Birgit en schoonzoon ( mukwe)John - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Aankomst dochter Birgit en schoonzoon ( mukwe)John

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

25 Oktober 2023 | Kenia, Diani Beach

23 oktober 2023

Vroeg in de morgen opgestaan: taxichaufeur Evans stond om 6.40 uur bij ons voor de poort om ons naar het vliegveld in Mombasa te brengen waar Birgit en John om 9 uur zouden landen.

De rit daarheen is ongeveer 70 km. Onderweg al veel winkeltjes gezien die open waren voor verkoop van koffie, vlees, schoenen, vis, kleding maar ook kappers.

Het was erg druk bij de Likoni Ferry: een veerdienst over de haven van Kilindini die de stad Mombasa bedient tussen Mombasa Island en de buitenwijk Likoni op het vaste land. Zeven veerboten met 2 uiteinden wisselen elkaar af door de haven en vervoeren zowel weg- als voetverkeer. Onbeschrijfelijk is het aantal mensen dat er gebruik van maakt en alle soorten voertuigen gaan er op naast auto's ook trucks, bussen, tuk tuks handkarren en fietsen. Soms stopt de veerboot om een groot containerschip voor te laten. De oversteek is 500 meter en duurt een klein kwartiertje.

Foto's mag je er niet van maken ; daarom plukte ik er een paar van internet af om er een indruk van te krijgen. Evans zag op zijn mobieltje dat de vlucht vanuit Nairoibi 20 minuten vertraging had opgelopen dus hadden we op het vliegveld nog even tijd voor een cappucino. Met de welkomstposter in onze handen wachtten we hun aankomst af en als een van de eerste reizigers kwamen ze naar buiten omdat ze voor John een rolstoel geregeld hadden omdat hij momenteel slecht ter been is van wege een spierontsteking .

Nadat de 4 koffers met kado's en kleding voor Kenia ingeladen werden door hulpvaardige ( en op geld rekenende!! ) Keniaanse mannen reden we naar Doric.

Na een verfrissende douche in hun eigen cottage ( tegenover het onze ) en het verwisselen van de warme herfstkleding naar zomerkleding lieten we ons met taxi Dorine naar restaurant Asha rijden waar we samen van een heerlijke lunch aan de Indische Oceaan genoten.

Lieve groeten en tot een volgende keer!

• 25 Oktober 2023 - 13:57

José:

Hallo daar, wat gezellig dat Birgit en John er zijn! En nu samen extra genieten van het mooie weer maar vooral van dat werk dat jullie er samen doen voor de Kenianen.

Lieve groetjes!

• 25 Oktober 2023 - 14:37

Inge:

De rit van het vliegveld naar jullie cottage herinner ik me nog goed! Net als wat je onderweg allemaal ziet... bijna onbeschrijflijk of niet te bevatten. En de veerdienst; inderdaad een drukte van belang en blij dat we met zijn allen de overkant bereikten ;-)

Gezellig voor jullie dat Birgit en John er zijn; veel plezier met elkaar gewenst! Het zit er dit jaar niet in voor mij/ons om ook 'langs te wippen'. Hakuna matata !!

• 25 Oktober 2023 - 15:26

Henrietta:

Weer een prachtig verslag van jullie. Heel veel plezier met z'n allen ! De buurtjes! [e-1f917][e-1f64b]‍[e-2640]️

• 25 Oktober 2023 - 16:58

WILNA:

Hallo familie,

Fijn dat ze goed zijn aangekomen! Nu kunnen jullie samen gezellige en nuttige dingen doen.

Véél geluk samen.

Groetjes Jan en Wilma.

• 25 Oktober 2023 - 17:54

Corine Van Vroonhoven:

Het was inderdaad erg druk bij de veerdienst zoals de foto's lieten zien. We wensen jullie een gezellige vakantie met elkaar.

• 25 Oktober 2023 - 18:06

Margriet Verheijden:

Wat fijn om Birgit en John bij jullie te hebben.

Mooie plaatjes!!

Fijne tijd samen...

Hele fijne tijd samen!

• 25 Oktober 2023 - 23:17

Antoinet:

Geniet van en met elkaar

• 26 Oktober 2023 - 09:26

Michel Van De Moosdijk:

Veel plezier samen!

• 26 Oktober 2023 - 09:26

Michel Van De Moosdijk:

• 26 Oktober 2023 - 16:07

Walter Swinkels :

Geniet samen…..![e-1f44d] Weer vele groetjes van ons!

• 26 Oktober 2023 - 19:15

Trudy:

Geweldig om zo weer samen te zijn. Kunnen jullie er samen over praten als jullie weer thuis zijn omdat het voor jullie dochter en haar man dan zo herkenbaar is.

Hele fijne tijd samen!