Diani Mambo Acrobats - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Diani Mambo Acrobats - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Diani Mambo Acrobats

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

01 November 2023 | Kenia, Diani Beach

Afgelopen zaterdag met Birgit, John en Arnold met de tuk tuk naar hotel Nomad aan het strand gereden om te lunchen.

Daar traden acrobaten op en Birgit wilde net als 5 jaar geleden ook in hun menselijke piramide staan en daar video opnames en foto's van te maken.

Dat lukte weer en ze deed een "duit" (wat shillings) in hun daarvoor bestemde zakje aan een stok in het zand.

Terug aan tafel kwam het idee om hen mooiere eenheidskleding te geven zodat het optreden er nog aantrekkelijker uit zou zien en vooral...meer geld op zou kunnen brengen.

Samen met Birgit liepen we naar hen toe en legden hen het plan voor; ze waren er heel erg blij mee en Birgit wisselde telefoonnummers uit.

Maandagmorgen werden Birgit en ik afgehaald door een van hen ; zij rijden ook tuktuk om in hun onderhoud te voorzien!

We reden naar kleermaker Mgalla die afgelopen februari ook de carnavalskleding van Inge en mij gemaakt had.

De andere 5 artiesten kwamen daar ook heen met piki piki ( motortaxi) en /of te voet.

Het "naaiatelier" van Mgalla ligt naast de kapsalon , kinyozi, van June genaamd Black[e-38]White ( verwijzend naar June en Arnold en mij).

De kleermaker nam de maten van alle jongens en kwam uit op 12 meter benodigd stof.

Daarna gingen we met zijn allen, June ging ook mee, naar de nabijgelegen markt waar een grote stoffenzaak was.

De boys zochten zelf de stof uit in de kleuren groen en paars en nog Afrikaanse stof voor de band.

Met zijn negenen liepen we door de plassen over het glibberige pad, het had flink geregend 's nachts, terug naar de parkeerplaats waar de tuk tuk stond.

Halverwege kwam een van de jongens op de gedachte dat we de elastiek vergeten waren te kopen; dus rechtsomkeer om dat ook nog te kopen.

Met z"n allen weer terug naar de kleermaker om de materialen te brengen, de prijs af te spreken , het voorschot te betalen en de datum af te spreken wanneer het klaar zou zijn.

Dat wordt a.s. vrijdag zodat Birgit het volgende optreden op zaterdag ook nog kan meemaken.

Ze gaven Birgit een dikke hug en /of warme handdrukken en bedankten haar voor deze gulle gift!

Zaterdag gaan ze er een super show van maken samen met Birgit en wij kijken uiteraard weer mee!

Veel groeten van ons en hierbij stuur ik een tropische regenbui en.....veel warme zonneschijn

• 01 November 2023 - 07:43

Henriëtta :

Ha ha, ik ben benieuwd naar de nieuwe tenu's! Wel een heel goed plan. Goed geregeld? [e-1f600][e-1f44d] Geniet er van en de groetjes! De buurtjes!

• 01 November 2023 - 07:52

Inge:

Wat een goed en spontaan idee! Ben benieuwd naar de nieuwe outfits en de foto’s. Leuk dat Birgit en John dat ook nog live kunnen aanschouwen, het wordt vast een fantastische show [e-1f606] Met Birgit weer hangend in de pyramide ?! We wachten t af!

tjiums [e-1f48b][e-1f48b]

• 01 November 2023 - 07:52

Inge:

• 01 November 2023 - 08:11

Saskia:

Wat een geweldige actie! Ik ben benieuwd op het resultaat en verwacht weer een prachtige "black [e-38] white" foto [e-1f618][e-1f4aa]

Petra Nabben:

Wat geweldig om dat samen te doen. Ben benieuwd naar het resultaat.

• 01 November 2023 - 10:15

José :

Het was een super idee en vooral dat dit nog uitgevoerd wordt!

Ik benieuwd naar de foto’s en natuurlijk het gehele kleurrijke tafereel.

• 01 November 2023 - 10:15

José :

• 01 November 2023 - 10:47

WILNA:

Hallo allemaal. Een mooi initiatief! Ben zeer benieuwd naar de foto's van hun optreden. Veel plezier ermee!

• 01 November 2023 - 20:15

Corine Van Vroonhoven:

Een geweldig idee, wat zal het een kleurrijk geheel zijn. Veel plezier en lieve groetjes van Hans en Corine.

• 01 November 2023 - 21:49

Walter Swinkels:

We zijn erg benieuwd naar de kleurrijke kleding! Succes en weer groetjes van ons!