Laatste week Birgit en Mukwe - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Laatste week Birgit en Mukwe - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Laatste week Birgit en Mukwe

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

08 November 2023 | Kenia, Diani Beach

1 November: Met z"n vieren een tuktuk genomen naar Kebene.

John verzorgde daar een workshop met de boomwhackers.

Er kwamen veel kinderen ( het is nu immers de grote vakantie hier ) mee kijken , luisteren en daarna ook mee oefenen.

De volgende dag gingen Birgit en ik terug om de USB stick te testen op hun t.v.; gelukkig werkte dat!

En Birgit toonde ook een goede lerares te zijn en ging oefenen met enkele kids.

's Avonds gingen we naar de Ali Barbours cave om de voucher in te wisselen die we gekregen hadden t.e.v. onze beider verjaardagen. Er was grote verwarring bij de ober en de kassier omdat ze dachten dat het een echte was!

Vrijdag viel er veel regen en stuurde we een berichtje aan June om haar bij Mgalla te laten informeren of de kostuums klaar waren. Maybe yes maybe no??

Zaterdagmorgen om 7 uur met Birgit naar het strand om te trainen met de acrobaten. Ze deden samen ruim een uur rek-en strekoefeningen terwijl ik op het terras van restaurant Asha onder het genot van een kopje camillethee hen kon filmen en fotograferen en uiteraard er van kon genieten. Birgit leerde van hen en op haar beurt liet zij hen andere oefeningen doen o.a. uit de balletwereld.

En ja hoor "s middags waren de pakken net op tijd klaar voor de show op het strand bij hotel Nomad.

Mgalla had goed werk verricht ; de kostuums zagen er prachtig uit. Natuurlijk ging Birgit weer in de lift en om andere hotelgasten aan te moedigen ook geld in hun hiervoor bestemde zakje te doen deed ik haar na .

Gelukkig hielden 2 sterke handen me goed vast.

Terug bij Doric ging Birgit liedjes downloaden om te gebruiken met de boomwhackers en zette ze die op de stick.

Om 23.00 uur viel de stroom uit en zaten we in onze pikdonkere cottages tot de volgende morgen om 5 uur de zon opkwam.

Waarschijnlijk veroorzaakt door de heftige regenbuien, de elektriciteit draden zijn hier nog bovengronds.

Tegen 13.00 uur was er weer Kenian power en kon Birgit haar USB stick voltooien met ongeveer 200 liedjes in diverse genres.

Het geplande optreden van de Diani Mambo Acrobats die middag aan het strand bij Nomad ging niet door vanwege de heftige regenbuien. Dus speelden we samen op ons terras nog een paar spelletjes canasta en deden onze vesten aan omdat het erg fris werd.

Om 18.00 uur genoten we van een afscheidsdiner samen met June binnen in restaurant Piri Piri.

Maar inmiddels hadden de acrobaten een uitnodiging gekregen om in hotel Leopard een show te verzorgen en wij waren daar ook welkom. Het was een geweldig optreden met veel hotelgasten als publiek. Adembenemende trucks o.a. ook met opgestapelde stoelen.

Nadien nodigden de acrobaten mensen uit om mee te dansen op Jambo, Margarita, Hakuna matata en Jeruzalem.

En Birgit ging nog éenmaal de lucht in met haar boys.

Om 23.00 uur gingen we , na hartelijk afscheid van hen genomen te hebben, terug naar Doric.

Birgit en mukwe namen nog een laatste shower en om 24.00 uur stond de taxi klaar om hen naar de Airport te brengen.

De volgende dag gingen Arnold en ik naar Kebene om de USB stick te brengen, de boom ter nagedachtenis aan Albert te planten

en ons petekind Florence te gaan ontmoeten.

Maar daarover meer in ons volgende verslag

Lieve groeten Van Arnold en mij.

• 08 November 2023 - 07:56

John “Mukwé” De Haas:

Ja, we zijn goed thuis gekomen na een fijne lange vlucht, alles ging voorspoedig omdat we alleen handbagage bij ons hadden. Om 17.30 waren we al thuis in Eindhoven. De workshop voor de kinderen was ontzettend leuk om te doen, het was fijn om toch de “oude” bekenden zoals June, Idi, Saiidi, Abdallah, Jacky, Mohamed, Evens en anderen die ik vergeten ben te zien, net als de bekende en nieuwe plekken.

• 08 November 2023 - 08:16

De Buurtjes...:

Wat een ervaring, en dat te kunnen delen met elkaar . Heel mooi verhaal! [e-1f44d][e-1f600]

• 08 November 2023 - 08:55

Bianca Van De Moosdijk:

Fantastisch weer om jullie ervaringen en inzet daar via deze verslagen mee te kunnen beleven! Hartelijke groeten aan jullie allen.

• 08 November 2023 - 10:01

Corine Van Vroonhoven:

Wat hebben jullie samen een leuke tijd gehad. Groetjes Hans en Corine.

• 08 November 2023 - 10:01

Corine Van Vroonhoven:

• 08 November 2023 - 10:49

Petra Nabben:

Wat fijn om dit ook met je dochter te delen.

mooie ervaringen.

• 08 November 2023 - 10:57

Wilna:

Wat een leuke en interessante vakantie voor Birgit en John! En Francien en Arnold konden er ook van genieten. Dat is goed te zien. We wensen jullie nog Goede weken daar!

Groetjes Jan en Wilma.

• 08 November 2023 - 11:37

Francisca:

Jambo..

Zoek de verschillen tussen de laatste 2 verslagen..

• 08 November 2023 - 19:35

Walter Swinkels :

Weer een heel super verslag! Wat jullie allemaal wel niet hebben gedaan en ervaren! Om nooit te vergeten! Geweldig![e-1f1f3][e-1f1f1][e-1f1f0][e-1f1ea][e-2764]️[e-2764]️

En weer vele groetjes Walter en Lenie.

• 08 November 2023 - 21:36

Trudy:

Jullie zijn omringd met liefde dóór de liefde die jullie geven! Prachtige belevenissen die jullie het komende jaar herinneren en weer aanzetten tot binnenhalen van sponsoren voor jullie volgende bezoek aan Kenia. Alle lof op zijn plaats [e-1f44d][e-1f44d][e-1f44d]

• 09 November 2023 - 08:20

Inge: