Vervoer in Kenia - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Vervoer in Kenia - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Vervoer in Kenia

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

25 Oktober 2019 | Kenia, Diani Beach

We zijn nu ruim een week in Kenia en hebben nog niet veel ondernomen.
Eerst maar eens relaxen en bijkomen van onze voorbereidingen en de lange reis.
In onze cottage is alles als vanouds..we koken meestal zelf en spelen canasta op ons terras tot 's avonds laat.Soms is June te gast en ze zoekt kleding uit om te verkopen...ze loopt nu langs de weg en breidt zo haar klantenkring uit.
Om een indruk te geven hoe het vervoer hier is heb ik wat foto's ervan gemaakt....veel Kenianen lopen ; dat is het goedkoopste uiteraard.
Verder kun je de tuk tuk nemen. voor korte afstanden en de matatu voor langere ritten. Beiden zijn goedkoop...voor 100- 200 Kenian shilling
( 1-2 Euro )brengen ze je een heel eindje.Vooraf bieden is wel belangrijk want ze vragen hogere prijzen aan mzungu's ( blanken! )
De matatu's kleine personenbusjes ,worden meestal voor langere afstanden gebruikt ...er mogen 14 personen in maar...er is altijd plaats voor eentje meer! En het dak kan ook nog vol geladen worden.
De piki piki ( motortaxi ) wordt ook veel gebruikt...soms met 4 personen tegelijk erop!
Je kunt deze ook huren!
Er zijn ook mini safari busjes voor kleine groepen te huur.
Grote bussen , zoals wij die in Europa kennen, zijn in gebruik als schoolbus en voor transport van en naar de vele hotels aan de kust.
Overal langs de weg staan ook taxi's te wachten op klanten...je kunt deze soms ook huren voor 2000-3000 Ksh per 24 uur. Soms maakt Arnold hiervan gebruik en heeft daarvoor ook een Internationaal rijbewijs gekocht.
Toeristen huren ook wel de Quards om een eindje rond te toeren.
Vanmorgen was de vuilniswagen hier en kon ik van hem ook een plaatje schieten!
Je ziet ook steeds meer fietsen langs de weg ...soms voor persoonlijk vervoer maar soms ook voor transport b.v. kratten brood en vaten olie.
Zelf gebruik ik overdag het liefst mijn fiets..hij brengt me de lange kustweg langs en ik kan er mijn boodschappen in laden.
Tot slot ga ik nu wat foto's ervan plaatsen...
Tutaona ( tot een volgende keer!
Salimia: Francien

• 25 Oktober 2019 - 11:04

Henrietta:

Heel goed plan, eerst relaxen.... ;-) Pluk jullie momentjes !!! groetekes....

• 25 Oktober 2019 - 11:06

Henriëtta:

Ben benieuwd overigens naar de foto's ;-)

• 25 Oktober 2019 - 13:31

Jose Vd Moosdijk:

Heerlijk goed gedaan, eerst bijtanken francien en Arnold en wat leuk die foto’s, zo is het verre Kenia heel dicht bij!
    En fijn dat het met June ook goed gaat.
    Lieve groetjes ook voor June!

• 25 Oktober 2019 - 21:53

Koosje:

Hoi Francien en Arnold,
    Ik kijk er altijd naar uit of het verslag vanuit Kenia weer binnen komt!
    Het is leuk om stukje bij beetje te kunnen lezen hoe het jullie vergaat!
    Succes bij alles wat jullie doen maar vergeet vooral niet te genieten samen!
    Lieve groet vanuit Stiphout.

• 26 Oktober 2019 - 23:17

Nos Mommers:

Mooie reportage. Geniet van je verblijf in Kenia en succes met het werk wat je daar gaat doen. Groetjes. Nos.

• 28 Oktober 2019 - 08:05

Inge:

Fiets ze !

• 01 November 2019 - 09:01

Joke Tap:

Hallo Arnold en Francien fijn om je op de fiets te ,heerlijk om daar weer te zijn.
    Neem jullie rust jullie hebben de tijd ,hartelijke groeten veel liefs Joke.