Onderweg en onderdak - Reisverslag uit Lieshout, Nederland van Arnold - WaarBenJij.nu Onderweg en onderdak - Reisverslag uit Lieshout, Nederland van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Onderweg en onderdak

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

06 November 2012 | Nederland, Lieshout

Jambo allemaal,

Eindelijk weer een eigen home in Kenia.
De heenreis verliep met hindernissen: onze ( schoon) broer Albert + Irene brachten ons naar de luchthaven in Dusseldorf. Bij het inchecken bleken we niet op de passagierslijst te staan naar Frankfurt. Foutje van cheap ticket.
Dat werd verholpen en we konden op een andere vlucht , die eerder ging toch nog mee. Van Frankfurt vlogen we naar Addis Ababa omdat we met Ethiopian Airways reisden. Na een paar uur op de luchthaven mochten we de gate in en de shuttlebus naar het vliegtuig. Maar die vertrok niet. We moesten er weer uit want er waren problemen. Na ruim een uur wachten kregen we een fanta + koekje en weer een uur verder een gratis lunch.
Daarna werd ons verteld dat de vlucht helemaal niet meer zou gaan die dag.
Veel emotionele reacties vooral van de Italiaanse toeristen volgden.Na veel over en weer gepraat werden we allemaal met een bus naar verschillende hotels gebracht voor diner en overnachting.Gratis uiteraard!
Zo hebben we dus ook de big city in Ethiopie gezien en weer een mooie stempel in ons paspoort er bij gekregen.
De volgende morgen was er wel een vliegtuig gereed om ons naar Mombasa te brengen. Wel met een extra stop bij de Kilimanjaro in Tanzania.
Daar werden passagiers afgezet.Zo bereikten we Mombasa en onze taxichauffeuse Ann zou ons afhalen daar. Maar...het ferrypersoneel was juist die dag in staking voor meer loon dus kon dat niet want je moet over die ferry om Diani aan de kust te bereiken. Een vlucht naar daar was erg duur dus besloten om maar een hotel te boeken.
June kwam ons daar bezoeken want zij leeft in Mombasa tegenwoordig.
We keken met haar veel voetbalwedstrijden en dineerden samen.
Na 2 nachten haalden Ann ons op en gingen we op huizenjacht.
Het huis van vorig jaar was al verhuurd voor lange tijd; geluk voor het Waalse echtpaar!
We bekeken 5 plaatsen en kwamen terecht in Sunrise cottages . Van de 14 huisjes waren er slechts 4 bewoond.
De plek is rustig, veilig (met securityguards ) en het personeel is weer erg dienstbaar en vriendelijk zowel de cleaningmeisjes als de tuinmannen en de handyman.
We hebben het geboekt voor November en Januari en gaan onze families in Nairoibi en Kisumu in December bezoeken.

Heel veel groeten: Arnold en Francien

• 06 November 2012 - 10:01

Jo En José:

Hallo Francien en Arnold,
    Fijn om te horen dat jullie weer op de plaats van bestemming zijn, wel met omwegen en zo zie je weer eens een andere omgeving! Geniet maar lekker en natuurlijk een dikke knuffel van ons.

• 06 November 2012 - 10:01

Jo En José:

• 06 November 2012 - 10:15

Lia:

Lieve Arnold en Francien,

Ik ben echt blij dat ik iets van jullie hoorde.Wat een reis zeg!Maar gelukkig hebben jullie weer een plekje gevonden.Volop genieten he!Ik hoor wel weer van jullie.Liefs

• 06 November 2012 - 11:09

Diny Van Der Salm:

Hoi Arnold en Francien,
    Vond het al vreemd dat ik nog geen reisverslag had, vond het niets voor jullie.
    Dus blij dat alles goed is en jullie, zo te zien, een fijn onderkomen hebben.
    Kijk al uit naar jullie volgende belevenissen. Gerard zegt dat er hoogstwaarschijnlijk
    een duim op de lens is. Wel heel voorzichtig schoonmaken.
    Groetjes

• 06 November 2012 - 11:24

A.J.v.d.Moosdijk:

HalLo Lieve Zus en Sch-Broer, Fijn dat jullie naar die trubbels toch aangekomen waar jullie naar toe wilde, verder alvast voorspoedige tijden en veel plezier enz.enz,

Wij hebben het heel leuk en gezellig gehad in Sauerland lekker wandelen sauna's zwembaden slapen
    eten winkelen + Reizen . Thuis zondag direct fam.moos-mol gebeld en miranda anouk en tim gesproken
    de laatste melde nog even dat hij de PC mocht bedienen en dat was omdat hij 'n jongen was, Hij is nog
    geen 4 jaar in 2013 27 Feb. Wij dus apetrots op onze kleinzoon, op al onze kleinkinderen trouwens net als jullie natuurlijk op ......
    Nog even een bericht op E-mail thuis, Bij Lies van Piet uit Nuenen was kanker ondekt bij haar darmen,
    ze is geopereerd en is weer thuis in afwachting van de uitslagen hopend op goed nieuws.

Verder veel liefs van ons en houdoe hé

• 06 November 2012 - 12:13

Birgit:

Lange vlucht met veel ervaringen erbij ;-)
    Mooi huis en tuin! Groetjes aan June! Geniet ervan en wij genieten in ons (koude) kikkerlandje van de reisverslagen.

• 06 November 2012 - 12:27

Henrietta En Gerard:

Hoi Arnold en Francien, heel fijn om van jullie te horen. Hopelijk gaat het vanaf nu op rolletjes, heel veel plezier en de hartelijke groetjes uit Lieshout.... ;-)

• 06 November 2012 - 13:03

Betty:

Fijn dat het allemaal toch goed gekomen is! veel plezier daar. Groetjes

• 06 November 2012 - 13:07

Inge:

Op naar de volgende avonturen.....

• 06 November 2012 - 13:08

Inge:

PS en een mooi huis met tuin en terras !!

• 06 November 2012 - 16:09

Corine Van Vroonhoven:

Hoi Arnold en Francien, jullie zien tenminste nog een iets van de wereld, dat was de reactie van Hans.Heel veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes Hans en Corine

• 06 November 2012 - 16:21

Hannie:

Hallo Francien en Arnold.
    Eindelijk een bericht van jullie, wat een hindernissen, hopelijk zijn dit de laatste............
    Geniet van alles wat er op jullie pad komt.
    Heel veel plezier daar en ik kijk uit naar de volgende verslagen!!
    Koude groetjes,
    Hannie

• 06 November 2012 - 16:40

Tonnie En Sjaan:

Fijn dat jullie weer goed terecht zijn gekomen, geniet van de zon en de mensen op dat mooie plekje.

groetjes tot het volgende bericht!

• 06 November 2012 - 21:34

Betsie:

hoi arnold en francien ,ik wens jullie n fijne vakantie , sorry maar ik wist niet dat jullie al weg waren.

je weet wel ik had niet zo veel tijd, om mijn mails door te nemen.veel geluk samen,betsie.

• 06 November 2012 - 22:37

Patricia Huysmans :

Lieve oom Arno en tante Francien,
    Wat een avontuur. Veel plezier en we lezen de berichten met plezier.
    Groetjes en liefs Fam. Huysmans

• 07 November 2012 - 10:03

Ellie:

Hallo Arnold en Francien
    Fijn dat jullie toch goed aangekomen zijn na al die strubbelingen
    Geniet van een fijne vakantie.
    Groetjes
    Ellie

• 07 November 2012 - 11:31

Carel En Hennie Van Geelen-v.d. Moosdijk:

Lieve Francien en Arnold,
    Bedankt voor jullie reisverslag. Een goed begin is het halve werk......de troubles hebben jullie nu gehad ergo vanaf nu kan het dus niet meer fout gaan. Fijn te weten dat jullie behuizing geregeld is en leuk te horen dat jullie contakt met June is hersteld. Graag de groeten aan haar, maar mischien weet zij ons niet meer te plaatsen. Zojuist gehoord dat Obama voor een nieuwe periode van 4 jaar is gekozen als president van de USA. In ons land rommelt het nogal sterk met het net gekozen kabinet, waarbij met name de VVD in de problemen raakt. Wanneer nu opnieuw gekozen zou moeten worden hadden zij in 2e kamer nog maar de helft van het zetelaantal. Benieuwd hoe dit hier gaat aflopen
    Heel veel groeten vanuit Ewijk en liefs voor jullie beiden. Wees voorzichtig daar! Hennie en Carel

• 07 November 2012 - 16:26

Gerdie:

Hallo Francien en Arnold,
    Wat een avontuur! Fijn dat jullie zo'n mooi plekje hebben gevonden! Geniet ze!!!

Groet Gerdie x

• 07 November 2012 - 21:36

Dini Heerkens:

Hoi Francien en Arnold.

Ik heb jullie relaas gelezen wat een reis, maar wel avontuurlijk. gelukkig is alles nog goed gekomen.
    Ik hoop dat jullie een fijn tijd daar hebben, en genieten van jullie verblijf

Liefs van Dini

• 08 November 2012 - 16:33

Riet Van Rooij:

Hoi Francien en Arnold,
    Dat gaf nogal srrubbelingen voordat jullie ter plaatse waren! Maar goed jullie hebben 3 maanden,
    dus genieten maar!
    Hier is alles rustig en de planning voor het Kerstdiner is klaar.Nanny heeft 't doorgemaild.
    Heel veel liefs van mij.

• 10 November 2012 - 17:33

Ria Wessels:

Dag allebei,

Wat leuk via jullie verhalen te horen hoe het jullie is vergaan op de heenreis enz. Leuk is eigenlijk niet het
    goeie woord. Want het was behoorlijk omslachtig....,maar nu zitten jullie in een heerlijk huis in een mooie
    omgeving. Succes met alles en tot wederhoren, groetjes, Ria Wessels

• 11 November 2012 - 14:28

Ingrid Maassen:

Hallo Arnold en Francien,

Door werkdrukte niet eerder jullie verslag gelezen! wat een gedoe en omwegen! Gelukkig zijn jullie veilig en wel met alle bagage dan toch goed aangekomen!
    Jullie hebben een mooi huis zeg! Dat is in ieder geval geslaagd!
    Wacht weer af tot er weer een leuk verslag komt. Deze lees ik met veel plezier!

Groetjes Ingrid en Danny

• 11 November 2012 - 19:15

Barbera Kraan:

leuk om te lezen wat jullie mee maken. Ik ben bevriend metJohan van Knegsel en die stuurde me dit toe.
    Ik ga met een ( Duitse ( vriend ) 10 weken reizen van Kenya naar Kaapstad, op de bonnefooi, met rugzak.
    Heel benieuwd wat we mee maken !
    Jullie gaan daar werk doen ? Ik volg het wel !

fijne tijd !

• 11 November 2012 - 20:32

Henja Mrabet:

Even berichtje uit marocco, ik was even mijn mail aan het checken, en zag jullie bericht.
    maar jullie nu op je plaats en kunnen jullie gaan genieten.
    ik volg jullie, dus blijf ik op de hoogte.

Heel veel liefs,

Mehdi en Henja.