Onze housekeepers - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Onze housekeepers - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Onze housekeepers

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

18 Oktober 2023 | Kenia, Diani Beach

Rose en Jacky zijn hier in Doric onze "interieurverzorgsters".

Om de andere dag komen ze ons huisje poetsen en Jacky zorgt ook steeds voor een prachtig boeket samengesteld met bloemen uit de tuin hier. Ons bed wordt verschoond, het ( jalouzie) glas voor de ramen gepoetst, de badkamer geschrobd en de vloer van de kamers en het terras wordt met een mop gedweild.

Hiervoor krijgen ze uiteraard een extra "centje", iets te drinken en een koek uit onze "Hollandpot".

Ook wassen en strijken zij onze kleren héél graag want ook hiervoor belonen we hen en mogen ze af en toe iets uitzoeken uit onze voorraad geschonken kleding.

Ze werken 6 dagen in de week en verdienen, zoals heel veel mensen, hier 300 KSH per dag ( nog geen €3.)

Carin , 10 jaar oud, is de dochter van Rose en zij komt haar moeder na school ophalen

Ze durft nu ook bij ons te komen om wat te vertellen over o.a. haar school. Onlangs vertrouwde ze ons toe dat haar zwarte schoolschoenen, die ze al 3 jaar draagt, te klein en versleten zijn.

We beloofden nieuwe met haar te gaan kopen; ze schreef het zelf op onze kalender zodat we het niet zouden vergeten!

Afgelopen zaterdag gingen we samen ,nadat Rose en Jacky afgewerkt waren met een tuktuk naar de Bata in het dorp.

Ze hadden daar haar maat niet maar we slaagden wel bij de grote supermarkt Nayvas .Voor 3000 KSH. had ze mooie zwarte meisjesschoenen ( ook Bata merk), 5 paar schoolsokken en zwarte schoenpoets borstel.

We nodigden hen uit om met ons te gaan lunchen maar de dames wilden thuis gaan wassen ; dus ging alleen Carin met ons mee naar Swahili Pot. Ze genoot van haar gegrilde kip met friet en voor haar moeder lieten we zo'n portie inpakken.

We bestelden een tuktuk voor haar om haar naar huis terug te brengen.

Vandaag zijn Jacky en Rose bezig om het huisje tegenover ons in orde te maken voor Birgit en John.

Er wordt ook nog nieuw muskietengaas ingezet omdat daar veel scheuren in zaten.

Tot slot: mocht dit verslag niet binnenkomen in de mailbox kijk dan ook even in de SPAM!

Zo niet...ga naar onze site: arnoldfrancien.waarbenjij.nu

Elke week plaats ik een nieuw verslag!

Lieve groetjes van ons beiden en tot een volgende keer.

• 18 Oktober 2023 - 14:54

Buurtjes:

Wat een verwennerij daar! [e-1f917] dat wordt afkikken als jullie weer thuis zijn. Geniet er van! Groetekes..

• 18 Oktober 2023 - 14:54

Buurtjes:

• 18 Oktober 2023 - 16:33

Inge:

Wat goed dat jullie op die manier extra bijverdiensten voor het personeel regelen!

onvoorstelbaar, voor 3€ per dag… Sabine krijg bij haar eerste baantje al meer per uur!

als ik jullie nog iets kan sponsoren voor Carin of haar school : hoor ik het [e-1f603]

je kunt vast vanuit Kenia ook wel een tikkie sturen, het videobellen gaat in ieder geval prima [e-1f609]

• 19 Oktober 2023 - 12:22

Petra Nabben:

Nu pas alle verslagen kunnen lezen.

geweldig en wat fijn dat je dochter en haar man komen.

Ik zie het helemaal voor me.

kijk uit naar het volgende verslag.

• 19 Oktober 2023 - 12:22

Petra Nabben:

• 19 Oktober 2023 - 18:03

Walter En Lenie:

Weer een mooi verslag…….zo herkenbaar!!!!! Super gebaar van jullie! Gezellig en fijn dat je dochter komt! Geniet ervan!!Groetjes Walter en Lenie.

• 20 Oktober 2023 - 21:41

Zr.Thérèse Marie:

Francien en Arnold,

fijn dat ik nu op de p.c. jullie belevenissen in jullie tweede thuisland kan volgen.Een hele mooie tijd gewenst met veel fijne ontmoetingen.