Secundary school - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Secundary school - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Secundary school

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

01 Februari 2016 | Kenia, Ukunda

1 febr.'16
Met een "special offer" van vliegmaatschappij 540 vlogen we op de 28e jan. naar Mombasa met 2 stops: in Eldoret en Nairoibi.
Met taxichauffeur Evans kwamen we in de namiddag aan en werden verwelkomd door Ester de receptioniste en Lucy , the housekeeper. Allen oude bekenden van ons! Het voelde als thuis komen!
Een rustig weekend gehad met inrichten van ons appartement en onze keuken bevoorraden. Dus ook voor de eerste keer zelf ontbijt en diner gemaakt.
Sinds gisteren ook weer internet nadat Arnold bij de Safaricom een dongle en een wifi hotspot had gekocht.
Nog weinig foto's gemaakt hier maar ik wilde jullie graag een blik gunnen op een doorsnee secondaryschool in Kenia. In dit geval de school van Agnes Obote wier schoolgeld gesponsord wordt door Christa en Henk uit Andijk en dat wij mochten overhandigen.

Gisteren kwam June ons bezoeken , zij is uit Nairoibi terug gekomen naar Ukunda omdat ze daar echt niet kon wennen! En de baantjes zijn daar ook slecht betaald! Voor allen die haar kennen: warme groetjes van haar!
En speciale dank aan mijn nicht Caroline voor de mooie en lieve kaart die ze voor haar aan ons meegegeven had!

En dan nu...de beloofde foto's!

Kwaheri ( tot ziens )

• 01 Februari 2016 - 08:46

Inge:

Ik zie de foto's niet ?!

• 01 Februari 2016 - 08:59

Arnold :

Inge ..je was te vlug ; na het verslag kan ik pas de foto's toevoegen...

• 01 Februari 2016 - 11:21

Hennie En Carel Van Geelen:

Lieve mensen, bedankt maar weer voor dit prachtige verslag, dat wij gelezen hebben tijdens ons koffie uurtje. Wij wensen jullie veel harmonie en spreken nu ook onze dank uit voor de verjaardagskaart van Hennie.
    Dat was voor Hennie een hele verrassing.
    Liefs en tot de volgende mail.

• 01 Februari 2016 - 11:43

Petra:

Weer fijn om te lezen. Ook heel herkenbaar.goed om zoveel liefde en vriendelijkheid te ervaren.
    Vele groetjes.
    Petra

• 01 Februari 2016 - 13:54

Christa En Henk:

Beste Arnold en Francien,
    Leuk dat jullie zo’n tussendoortje van ons als algemeen bericht rondsturen. Aan de foto’s van de Secondary School van Agnes Obote is goed te zien dat de standaarden voor scholen in Kenia effe wat anders zijn dan die voor scholen hier. Die kokkin, zittend op de grond om het eten klaar te maken, en dat toilet … Nou ja. Het waren voor ons beelden van herkenning. De scholen in Mombasa, die wij destijds bezocht hebben, zagen er ook zo uit.
    Toch is het goed, dat de jonge mensen, zoals Agnes daar op ‘private’ kunnen scholen gaan, en in kleine klassen ook werkelijk voldoende aandacht van de leraren en leraressen krijgen, en dus kunnen leren.
    Op de ‘public’ scholen is het aantal leerlingen per klas vele malen groter (tot 100 toe). Dus kunnen de leraren en leraressen veel minder aandacht geven aan de individuele leerlingen. Daar komt bij dat de kinderen, vooral op de Primary schools net zulke kwajongens kunnen zijn als hier in Nederland. Leereffect per leerling belangrijk minder dan op de ‘Private’ schools.
    Nogmaals bedankt voor jullie werk voor Agnes en dus voor ons.
    Christa en Henk

• 01 Februari 2016 - 14:05

Corine:

Wat hebben onze kinderen het toch goed.

• 01 Februari 2016 - 14:59

Diny:

Fijn dat jullie weer een beetje " thuis" gekomen zijn op jullie oude stekkie.
    Waar je toch iets meer luxe hebt volgens mij hebt. Geniet daar nog lekker en tot de volgende keer !

• 01 Februari 2016 - 18:16

Buurmeisje Kim:

Lieve buurtjes!
    Wat heerlijk om jullie verhalen weer te lezen! Ik vind het fantastisch om jullie te kunnen volgen. Wel stil hier op de inrit! Doe de groetjes aan June en geniet van jullie tweede thuis!

Heel veel liefs,
    Kim

• 01 Februari 2016 - 20:31

Marijke ( Moeder Van Mandy):

Heel leuk om het verslag te lezen, hoe gaat het verder is het niet ontzettend warm. Ik stel me zo voor dat je daar niet naar de klok kijkt maar of de zon op komt en onder gaat. Volgens mij leef je daar heel op je gemak, en heb je alle tijd. Geen stres mensen die blij zijn om je te ontmoeten, dat moet wel een hele ervaring zijn. Ik wens jullie nog een fijne tijd daar, en ben benieuwd naar de verhalen als jullie terug zijn.
    Lieve groetjes Marij

• 02 Februari 2016 - 19:20

Henriëtta En Gerard:

fijn om weer van jullie te horen. Geniet er lekker van, thuisfront is alles ok, nog geen sneeuw hoeven te ruimen deze keer. ;-)