Apartment Applemango - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Apartment Applemango - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Apartment Applemango

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

07 Februari 2016 | Kenia, Ukunda

7 febr. 2016
Nu ruim een week in ons appartement in Diani Beach.
Het is wennen aan de warmte ...tropische nachten zoals we in Nederland maar 2 a 3 keer per jaar meemaken maar..gelukkig draait de ventilator boven ons bed .
We hebben al veel oude bekenden gezien en gesproken:
June , onze speciale vriendin ,natuurlijk, Ester de receptioniste van hier en Lucy de housekeeper,
Saiidi de groenteman die met zijn fiets fruit aan de deur komt brengen.
Verder is Billiah bij ons in getrokken...zij had tijdelijk een baantje in Nairoibi en op doorreis naar haar ouderlijk huis logeert ze nu hier en is ze bij ons in "tijdelijke dienst". Ze helpt met koken en poetsen.
Helaas is het Belgisch echtpaar waarvan we ons eerste huis hier huurden niet meer in hun woning. We troffen alleen Hamisi nog aan die nu het lege huis bewaakt en de tuin bij houdt. Lucy is 2 jaar geleden overleden en Guy (93 jaar )woont nu bij zijn zoon in de omgeving van Nairoibi.
Hamisi komt nu af en toe bij ons koffie drinken voor wat aanspraak. Hij zit daar nu alleen totdat er een koper voor het huis komt.
Ook Miriam de pedicure die we al kennen sinds 2007 is weer hier geweest .
Zij heeft ook weinig werk omdat er haast geen toeristen zijn. Ze is dus blij met het handen- en voetenwerk dat wij haar kunnen verschaffen.
Zij woont bij haar moeder en namens Inge en Rob konden we haar een geit schenken die hoog zwanger is! Zij draagt hun naam :Krekel ( van de Kreeke) maar dan in Kswahili: Kriketi.
Gisteren kwamen Winnie en Rosaline , de housekeepers van ons vorige appartement, met hun kinderen op bezoek. Arnold ontmoette hen toevallig op zijn wandeling naar het strand.
De baby van Winnie, 9 maanden oud, heet: Arnold!
Hij en de 6 jarige Claudia genoten van het zwembad: hun 1e keer!
En gelukkig was mijn Hollandse fiets ( Eroba)er nog, die huur ik nu elke dag om de dagelijkse boodschappen te doen.
Verder maken we gebruik van de tuk tuk, algemeen gebruik hier!
We wensen tot slot iedereen een fijne ( carnavals) zondag!

• 08 Februari 2016 - 20:35

Francien:

Carnaval maar dan anders.......

• 09 Februari 2016 - 15:25

Jo En José:

ff kijken of het nu wel lukt!