Kenian life - Reisverslag uit Lieshout, Nederland van Arnold - WaarBenJij.nu Kenian life - Reisverslag uit Lieshout, Nederland van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Kenian life

Door: Arnold/Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

21 November 2012 | Nederland, Lieshout

Kenian life

Jambo allemaal,

Rustige dagen hier.
We genieten van het altijd warme weer, de strandwandelingen, soms met massage na , de prachtige bloemen en bomen en de dieren om ons heen: kleurige vogels en vlinders, kippen, apen en poesjes en ’s avonds de bushbabies in de bomen en soms een egel bij ons terras.
De meisjes van de housekeeping, Winnie en Rosaline, verwennen ons elke dag weer met verse bloemen uit de tuin die ze in waterflesjes zetten , ze poetsen ons huis om de 2 dagen en wassen en strijken onze kleren. Wij verwennen hen met wat extra geld en een drankje + hapje (fruit of koek ) op z’n tijd.
De gehuurde fiets staat weer tegen de muur en we gebruiken hem om te shoppen en ook Winnie leent hem af en toe om haar lunch te halen in een van de hutjes in de buurt. De verhuurder heeft hier ook computerles gehad!
De groenteman en the fisherman komen op hun fiets ook langs om hun waren te verkopen.De garnalen en de red snapper zijn heerlijk en de vis wordt ook nog schoongemaakt door de verkoper.
We hebben bericht gehad van Salims familie dat de matras gekocht is en de medicijnen zijn gehaald. Voor spierversterkers hebben we nog extra geld overgemaakt per mpesa; dat gaat per mobieltje hier. A.s. zondag gaan we hem weer bezoeken.
Gisteren ben ik naar hotel Kaszazi ( waar we hier de eerste jaren verbleven ) gefietst om in de salon mijn haar te laten knippen. Mariam werkte er nog steeds. Ik maakte met haar een afspraak om na haar werktijd te komen pedicuren bij ons huis ( deed ze vorig jaar ook al ). Dan zijn de verdiensten helemaal voor haar; anders is het meeste voor de manager van de salon. Mijn haar knippen kon ze niet; haar collega wel na een opleiding in Nairoibi gevolgd te hebben. Rond 5 uur werd ze gebracht door haar broer Rashid die motortaxi rijdt. Ze vertelde dat haar zoon Oman afgelopen mei gestorven was op 17 jarige leeftijd. Hij had al jaren last van zijn maag en toen was opeens zijn bloed niet goed. Na dagen in het ziekenhuis geweest te zijn kreeg hij thuis een ernstige bloeding waaraan hij overleed. Mariam vertelde het met tranen in haar ogen en liet enkele foto,s van hem zien; wij kenden hem nog van de keer dat we haar bezocht hebben in haar huis bij haar moeder. Vorig jaar was haar broer , woonachtig in Duitsland, ook al plotseling overleden nadat hij net op het punt stond om voorgoed weer naar Kenia te komen na scheiding van de Duitse echtgenote. Mariam zei dat er mogelijk sprake was van hekserij want de goede God ( Allah in haar geval ) kon toch niet zo wreed zijn om 2 geliefden van haar zo snel na elkaar tot zich terug te nemen.
Nadat ze haar verhaal gedaan had over de afgelopen tijd waarin ze toch verder moest met haar leven behandelde ze Arnolds voeten. Zoals ’s morgens beloofd aan haar mocht ze blijven voor het diner met gebakken garnalen en red snapper, erwtjes ( verse!! ) gekookte aardappelen en salade van komkommer en tomaat. Ze genoot ervan, we konden ook weer samen lachen en na het toetje van aardbeien/vanille ijs belde ze haar broer op om haar naar huis te brengen. Het overgebleven visje nam ze dankbaar mee voor mam.
We eindigen met warme , zonnige groetjes voor jullie allemaal!

Arnold en Francien

• 21 November 2012 - 11:13

Betsie:

arnold en francien, wat zij jullie toch geweldige mensen,die mensen daar ,denken dat jullie , door
    God gestuurd zijn, nu samen met hun genieten ,groetjes betsie.

• 21 November 2012 - 11:18

Kim :

Hii arnold en francien,

wat goed om te lezen wat voor goede dingen jullie toch allemaal doen daar voor iedereen. Zo trots op de buurtjes! Geniet ervan.

Groetjes uit Amsterdam, Kim

• 21 November 2012 - 11:49

Jo En José:

Hallo Francien en Arnold,
    We hadden het er vanmorgen over dat we nog niets gehoord hadden, zetten de computer aan en prompt daar is jullie dagboek uit Kenia! Wat een mooie bloemen, lekker fruit, verse groenten en natuurlijk de zon. Goed dat jullie na zo'n dag met vele indrukken van diverse families je ook heerlijk laten verwennen.
    Heel veel lieve groetjes uit Heeze.

• 21 November 2012 - 14:10

Zr.Thérèse Marie:

Lieve Arnold en Francien,

Fijn dat jullie het zo goed maken en heerlijk genieten!
    Prachtig dat jullie ook zoveel mensen blij kunnen maken !
    Als jullie CPS zusters tegenkomen doe ze dan veel groeten van ons van het moederhuis Klooster Heilig Bloed. Vandaag is het precies 2 jaar geleden dat onze goede Zr.Margret van ons heenging, we missen ze nog steeds!
    Van harte veel lieve groeten van mij,
    Zr.Thérèse Marie.

• 21 November 2012 - 15:54

Tine Pessers:

Beste Francien en Arnold,
    Erg attent van jullie om mij een verjaarskaart te sturen vanuit Kenia, dankjewel.
    Ik heb een hele bijzondere vrjaardag gehad, heb artiesten ingehuurd, zangeres en accordeonist. We hebben samen veel meegezongen met de liederen en genoten van het theaterachtige van Carla, de zangeres. Ik heb hun eerder gezien en gehoord, was de gelukkigste avond van mijn leven. Toen besloten hen voor mijn verjaardag thuis te vragen om het leven te vieren. Helemaal geslaagd.
    Wat mooi om te horen hoe ingeburgerd jullie zijn, op de plek waar je bent. Ook de goede zorgen voor degenen die het nodig hebben raken me.
    Lieve groet van Tine

• 21 November 2012 - 18:21

Anke:

Wat weer een leuk verslag!
    Elke keer weer snel even lezen hoe het met jullie daar gaat,
    groetjes Ab en Anke

• 21 November 2012 - 19:30

Inge:

Hai mam en Arnold

Lekker lui daar dus en op topbest met kapper, pedicure en noem maar op......!
    Hier en daar dus verdiensten voor de locals, da's mooi werk !
    Wij hebben ook nog steeds tweemaal per week onze overbuurman te gast aan tafel, as donderdag neemt hijneen pan stoofvlees mee, dus worden wijnook eens door hem verwend.

Verder de dagelijkse bezigheden en drukte. Sabine druk met huiswerk en Bas helpt ons steeeds vaker mee met klusjes. Vandaag een boot in de haven van Hoorn bezocht, waar hij mogelijk in de kerstvakantie terecht kan om te 'werken'. Bas was onder de indruk :-)

Zondag mijn eerste officiele 10 km loop in A'dam: ben er helemaal klaar voor en misschien gaan we met de leuke meiden te carnavallen in Brabant...... Dit voor nu, voor overig nieuws zie FB. Tot mails / what apps. Inge

• 21 November 2012 - 20:35

Henrietta:

Hallo buren, kijk dat is nou vakantie.... Goed voor elkaar, geniet er lekker van. ;-)

Groetjes
    Henrietta en Gerard

• 22 November 2012 - 19:10

Tinie En Wil:

Het is prachtig wat jullie daar doen en dan ook nog zelf genieten. We volgen jullie helemaal
    en hopen dat alles goed verloopt
    groetjes van Tinie en Wil
    P.S Dat heb ik nooit verteld maar jullie Kerstkaart die we gestuurd hadden kwam in augustes hier terug

• 25 November 2012 - 14:10

Leida:

hallo francien en arnold
    het is leuk weer te horen dat jullie het naar de zin hebben op vakantie
    en ook nog goede dingen kunnen doen voor jullie bekenden daar
    geniet er van
    groetjes leida en puck

• 25 November 2012 - 16:09

Hennie En Carel Van Geelen-v.d. Moosdijk:

Lieve Francien en Arnold,
    Bedankt voor jullie reisverslag van 21-11-'12. Met veel interesse het verslag gelezen en de foto's bekeken.
    Fijn dat het zo goed gaat bij jullie. Hier is alles okay, de weersomstandigheden zijn voor de tijd van het jaar best goed. Ook Hennie heeft jullie verslag met veel plezier gelezen en mede namens haar bedanken voor alle moeite die jullie doen om ons hier op de hoogte te houden.
    Wij zijn hier druk bezig met de voorbereiding van het St. Nicolaasfeest, dat wij met de hele bubs vieren op zaterdag 1 december '12. St Nicolaas en zijn Piet hebben te kennen gegeven dat zij op bezoek komen om ons stichtelijk toe te spreken.
    Wij hebben al veel voorplezier bij de voorbereidingen.
    Met het koor rollen wij al oefenend de kersttijd in, volgende week begint de advent alweer.
    Lieve mensen, geniet van elkaar en met de mensen uit jullie omgeving. Een warm shalom voor jullie beiden.

• 25 November 2012 - 17:20

Tina Monsma:

Fijn om jullie verslag weer te lezen. Ook daar dus verdriet om dierbaren waar je afscheid van moet nemen. Ik ben 20 nov. naar de dankdienst voor zijn leven en daarna de begrafenis van mijn lievelingsneef geweest. Het was een prachtige dienst met veel muziek en mooie woorden hij was leraar en muziekant en erg geliefd maar hij was niet bang voor de dood want hij wist dat hij nu voor altijd bij Jezus mag zijn! Maar natuurlijk erg verdrietig voor zijn vrouw en kinderen en zes hele kleine kleinkindjes. En daarna gaat het leven gewoon weer door...bizar. Ondertussen gaan jullie ook door met genieten en GOED doen! Ik dank God voor alle lieve mensen zoals jullie ik hoop dat jullie samen nog vele malen deze reis mogen maken. Hartelijke groeten van Tina xxx

• 03 December 2012 - 19:32

Birgit:

Kenian life is hard life zo te lezen.
    Wat mooi dat een simpel gebaar dan ook een lach kan brengen.
    Leuk om June weer te zien! En om met haar te appen ;-)

Hier in NL is de eerste sneeuw alweer gevallen.
    Geniet van de letterlijke en figuurlijke warmte daar!

Liefs, Birgit