Bezoek sponsorkind van PLAN : Jane - Reisverslag uit Kakamega, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Bezoek sponsorkind van PLAN : Jane - Reisverslag uit Kakamega, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Bezoek sponsorkind van PLAN : Jane

Door: Arnold/Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

10 December 2012 | Kenia, Kakamega

Kakamega 10-12 2012

Jambo allemaal,
Wachtend op Patrick and Constance ( woonachtig in deze plaats ) die door onze kennissen gesponsord worden en waaraan wij schoolgeld mogen overhandigen hebben we weer tijd om een verslag te schrijven.
Bezoek Jane, ons sponsorkind van PLAN, op 5 December
Om 8.30 kwamen Bonface van PLAN and Eduard ,de chauffeur, ons ophalen bij het Guesthouse St. Anna met de Toyota landcruiser. Ook 2 andere medewerkers ,Joan en Nancy, vergezelden ons.
Eerst naar de Nakumatt om een voedselpakket te kopen. Mede met het sponsorgeld o.a. van onze verjaardagen kochten we extra veel in. ( 5 december toch ? ) Basisproducten zoals meel voor ugali en chapati, rijst, olie om te bakken, rijst, suiker, zout, fruitjuice in yerrycans, zeep om de was en het lijf te wassen, vaseline, thee, enz. maar ook koekjes en lollies om te tracteren. Er zijn altijd veel mensen bij zo,n bezoek. Resultaat: 2 volle winkelwagens voor zo,n 15.000 Keniaanse shilling.( 150 Euro ) goed voor zo,n 3 maanden eten!
Daarna naar het Plankantoor in Bondo ( 50 km verderop) om districtmanager Tom Okeyo te groeten en bijgepraat te worden over de ontwikkelingen in deze area van PLAN en het gastenboek te tekenen. Deze maand waren wij de enige gasten. In januari volgen sponsors uit Denemarken.
Daarna op weg naar de familie (weer 20 km. verder) maar redelijk goede weg.
We troffen de familie aan in goede gezondheid. Jane sprak al goed Engels , ze is 10 jaar nu, en vroeg zachtjes aan ons om een nieuw schooluniform en zwarte schoenen voor daarbij.
We overlegden met haar en moeder wat ze nu het best konden gebruiken. Omdat ze nu al 3 koeien hebben , waarvan een kalfje, zouden ze graag een geit willen hebben.We beloofden er de volgende dag op de veemarkt 2 te gaan kopen.
We kregen milkthee en gedroogde groundnuts van eigen sjamba.
Daarna werd het voedselpakket overhandigd in de hut vanwege ( te ) veel belangstelling van buren e.a. Buiten bij het zitje werden kleren ( o.a. van Young Fashion te Beek en Donk !!) en speelgoed uitgepakt. Koekjes en lollies werden uitgedeeld + ranja uit de plastic bekertjes die we ook aangeschaft hadden. Zowel bij de groten als de kleintjes ging het er goed in.
We zongen samen en na afloop was er een dankwoord en werd er door een soort non gebeden. Vooral dat we gezond mochten blijven om weer terug te komen!
Roerend afscheid volgde en daarna reden we terug naar Kisumu waar we samen nog een late lunch gebruikten.
Vroeg slapen want de volgende dag stond het bezoek aan Clinton ( sponsorkind van basisschool Boschakker ) in dezelfde omgeving op het programma .
Daarover in het volgende verslag meer!!
Heel veel groetjes en..alle sponsors nogmaals bedankt!
Arnold en Francien

• 10 December 2012 - 16:08

Henrietta:

Wat een geweldige sinterklaas en Piet zijn jullie toch... ( mogen jullie zelf bedenken wie wat is ) ha..ha.. ;-) Geniet ervan, en de hartelijke groetjes

Jullie buurtjes

• 10 December 2012 - 17:31

Lia:

Lieve Arnold en Francien,

Ik zie steeds weer uit naar jullie verslagen en voel natuurlijk helemaal aan hoe het voor jullie en vooral de families moet zijn.In gedachten ben ik er bij.Nog weer een hele goede tijd gewenst in Kenia!

Liefs Lia

• 10 December 2012 - 17:52

Tillie:

Hallo Arnold en Francien,
    Wat geweldig hoeveel blijdschap jullie kunnen brengen bij zoveel mensen.
    Zeker omdat je zo weet dat het op de goede plek terecht komt.
    Geniet nog verder van jullie verblijf.

Groetjes
    Tillie

• 10 December 2012 - 18:21

Jo En José:

Hallo Francien en Arnold, dat was weer een hele reis en ervaring. Het geeft jullie en iedereen die jullie gesponserd hebben heel veel voldoening!

Kiefe groetjes,
    Jo en José

• 10 December 2012 - 23:31

Karel&Lily:

Daat vinden we nu geweldig niets blijft aan de strijkstok hangen,alles wordt persoonlijk afgegeven aan de pers of fam.
    Wij vinden dat jullie heel goed werk verichten ga zo door.

Liefs van Karel & Lily

• 11 December 2012 - 13:21

Hans En Corine:

Hallo Arnold en Francien,

Wat genieten we weer van de reisverslagen, we leven met jullie mee en met al het goede werk wat jullie doen. Ook nog bedankt voor de kaart voor mijn verjaardag, knap hoor dat je zelfs zo ver weg er nog aan denkt. Het wordt echt gewaardeerd.

Geniet van jullie verblijf
    Groetjes Hans en Corine

• 11 December 2012 - 14:29

Diny:

Hoi Arnold en Francien,
    Kan me zo indenken hoe het bezoek aan jullie Plan kind(eren) geweest is.
    Doet me weer terugdenken aan ons bezoek in Benin bij ons Plankind.
    Ik kijk ook weer uit naar het volgende verslag...
    Groetjes,
    Diny

• 17 December 2012 - 11:50

Truus Rijnbeek:

We reizen met jullie mee.
    Jullie krijgen nog een koe van ons voor Eur 50, (gespaard voor jullie)
    Wat is jullie sponsor nr.

Groeten en goede reis.
    Truus