Nairoibi - Reisverslag uit Kenia, Congo, Democratische Republiek v van Arnold - WaarBenJij.nu Nairoibi - Reisverslag uit Kenia, Congo, Democratische Republiek v van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Nairoibi

Door: Arnold

Blijf op de hoogte en volg Arnold

17 Januari 2016 | Congo, Democratische Republiek v, Kenia

Na een vlucht van 7 uur en 20 min. met een Boeing 747-400 van KLM kwamen we in de avond van 13 januari aan in Nairoibi.
Met de taxi naar Westland Guesthouse van de Missiezusters van 't Kostbaar Bloed waar we hartelijk ontvangen werden door Zr.Imelda.
De volgende dag naar het nabijgelegen shoppingcenter Sarit om nieuwe sim kaarten te kopen voor onze Keniamobieltjes.
Op de terugweg mango's gekocht bij een klein kraampje. In gesprek geraakt met de eigenaar Julius en zijn vrouw Joseanne.Tip gegeven om de avocado te bereiden met Nescafe en suiker en beloofd om het de volgende dag te demonstreren.
In het guesthouse waren nieuwe gasten gearriveerd uit Uganda: een vader met zoon en dochter. Zij kwamen voor het ziekenhuis in Nairoibi om behandeling te krijgen voor vaders prostaatprobleem.
Al pratend bleek dat hij en Arnold van het zelfde "bouwjaar" waren en..van dezelfde maand. "My brother" werd Arnold daarna genoemd en er ontstond al gauw een band die bij het afscheid op zondagmorgen bezegeld werd met uitwisseling van visitekaartjes en een uitnodiging om naar Uganda te komen!
De volgende dag kochten we de benodigde spullen en gingen we "kookles "geven bij Julius en Joseanne. Mogelijk gaan ze de avocado's nu op deze manier aanbieden aan hun klanten.
Op zondagmorgen 17 januari stond James, de taxidriver ,om 8.30 uur voor de deur om ons naar Kisumu te rijden. Een rit van 350 km. waar hij met een korte koffiestop ruim 6 uur over deed.
Onderweg o.a. zebra's , ezels en veel koeien en geiten gezien terwijl we door de Rift Valley reden.
In Kisumu vroeg James een motortaxi ( boda boda ) om ons voorop te rijden naar het St. Ann Guesthouse waar we geboekt hadden voor de komende week. Een slim idee waarvoor we slechts 100 Ken.Shilling betaalden!
Dinsdag en vrijdag staan de bezoeken aan onze sponsorfamilies met de Planmedewerkers op onze agenda.

• 17 Januari 2016 - 18:55

Kim:

Superleuk om jullie verhalen zo weer te kunnen lezen! Heel veel plezier en geniet ervan. Waren mijn collega's lief voor jullie?

Liefs jullie buurmeisje

• 17 Januari 2016 - 19:04

Henja:

Lieve Arnold en Francien,

leuk jullie weer te mogen volgen, gezellig.

liefs Henja

• 17 Januari 2016 - 19:19

José:

Lieve Arnold en Francien,

fijn om te lezen dat jullie een goede reis hebben gehad. Ik geniet van jullie verhalen. X Een hartelijke groet,

José

• 17 Januari 2016 - 19:25

Marijke:

Wat een mooie foto.s lekker zonnetje en leuke ontmoetingen, ik ga jullie volgen lijkt me erg leuk. En wat is dat met die avocado nooit van gehoord.

• 17 Januari 2016 - 19:34

Adriaan En Nelly:

Weer helemaal "thuis" zo te lezen. Geniet er maar weer volop van en veel plezier bij jullie "nieuwe" sponsorkindje.

• 17 Januari 2016 - 19:57

Jo En José :

Weer een mooi verhaal en wat leuk die kookles! Heel veel succes deze week en gauw tot hoors.
    Liefs en dikke knuffel,
    Jo en José

• 17 Januari 2016 - 21:01

Puck Leida:

wij wensen jullie een fijn verblijf als jullie genoeg post zegels hebben stuur wat zon naar ons toe. groetjes leida puck.

• 17 Januari 2016 - 23:23

Henriëtta:

Hoi Arnold en Francien, ziet er allemaal weer heel gezellig uit, geniet ervan. ;-)

• 18 Januari 2016 - 09:23

Inkie:

en hoeveel is 100 keniaanse shilling ?

• 18 Januari 2016 - 10:23

Nelly:

Hallo Arnold en Francien
    Misschien ook iets voor ons die kookles,lijkt mij ook wel lekker!!
    Gr..nelly

• 18 Januari 2016 - 13:49

Hennie En Carel Van Geelen:

Bedankt Arnold voor het eerste officiële reisverslag. Op deze wijze gaan wij een beetje met jullie mee. Geniet van en met elkaar en realiseer jullie dat wij nu min 5 graden vorst hebben s'nachts. Liefs en hartelijke groeten van ons beiden.

• 18 Januari 2016 - 15:31

Diny Van Der Salm:

Met plezier weer je verslag gelezen. Kijk alweer uit naar de volgende !
    Het Plan bezoek zal ook wel weer indrukwekkend zijn.
    Hier nu winter weer. Vanochtend goed moeten krabben, maar de natuur heel mooi. Alles wit gevroren,
    nu nog trouwens.
    Tot de volgende keer,
    Diny

• 18 Januari 2016 - 17:55

Petra:

Hallo Arnold en Francien,
    Leuk om jullie verslag te lezen. Zeer herkenbaar. Is het recept voor avocado's od mango's? Kun je dat eens opschrijven??????Nog vele fijne ontmoetingen toegewenst.
    Je nichtje.

• 18 Januari 2016 - 21:41

Corine:

Veel plezier en een goede reis verder

• 21 Januari 2016 - 08:34

Ujoke:

Hallo Anold en Francien
    Wat vindt ik het leuk om om het verslag te lezen wat jullie gaan doen.
    Ik wens jullie veel plezier bij jullie sponser kindje en haar familie .
    Groetjes Joke