Bezoek sponsorkind Fay Marion Plan Kisumu - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Bezoek sponsorkind Fay Marion Plan Kisumu - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Bezoek sponsorkind Fay Marion Plan Kisumu

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

19 Januari 2016 | Kenia, Kisumu

19 jan. Om 9.00 uur opgehaald door Richard ,de chauffeur van Plan, met de Toyata Landcruiser. Allereerst naar het kantoor van Plan waar de manager ons welkom heette en we vervolgens met Elizabeth sponsorship coordinator en Jason , fieldoperator, verder reden naar de supermarkt om de gebruikelijke inkopen te doen zoals meel, rijst, suiker,2 diepvrieskippen, olie,thee, vaseline zeep enz.voor de familie. Daarna over een vernieuwde weg meteen door naar de veemarkt waar we in opdracht van sponsor Mieke een koe gingen kopen vernoemd naar haar 3e kleinkind : Luca
Uiteraard lieten we de koop over aan Richard en Jason en kwamen wij pas in beeld bij het afrekenen. Zo bleef de prijs redelijk: 20.000 Ksh.met certificaat! Aan een touw werd de koe door een ingehuurde jongen naar de familie gebracht.Wij reden door naar de Primaryschool in Zwala Kadawa om Fay Marion en haar oma Eunice op te halen. Fay mocht mee helpen om de ballonnen ( van Zeeman en Plan Nederland) uit te delen aan de lagere groepen en ook de pennen voor groep 8.
Vervolgens reden ook Fay , oma en de directeur van de school mee naar de woning van Fay. Luca was al gearriveerd en genoot van het verse gras.
De koffer met kleding o.a. van Youngfashion en buurman Adriaan werd uitgepakt evenals de chocoladeletters. Maar Fay vond de pop wel het allermooiste ; ze heeft hem de hele tijd verzorgd als haar baby. Mash, haar jongere broertje, keek ook steeds toe en bleef in haar buurt.
Het levensmiddelenpakket werd symbolisch overhandigd in de vorm van een pak maismail om ugali te maken.
Daarna kregen we een maaltijd met rijst en een erwtengerecht + gekookte zoete aardappels.
Na nog een foto van Luca en groepsfoto's voor het huis gemaakt te hebben gingen we terug naar de school, maar nu naar de naastgelegen kapel. Daar verzamelden zich veel kinderen die ook gesponsord werden via Plan. In dit gebied maar liefst 500 uit 15 verschillende landen. We weden toegesproken door alle geledingen en ze waren erg blij dat sponsors ook kwamen kijken.Ook wij moesten onszelf introduceren en ik verzekerde deze kinderen van het belang om echt met hun sponsor te communiceren in de vorm van tekeningen of geschreven tekst.
Voor ons b.v. waren de kleine tekeningen die Fay bij de brief, door oma geschreven , heel dierbaar.
Na dit samenzijn kregen we weer een maaltijd aangeboden bestaande uit ugali, sukumawiki ( soort spinazie) en kip, klaargemaakt door de schoolkeuken.
Na een warm afscheid werden we teruggereden naar ons Guesthouse in Kisumu.
22 jan. volgt ons 2e bezoek aan sponsorkind Clinton van B.S.Boschakker.

• 19 Januari 2016 - 18:07

Henriëtta:

Hoi Arnold en Francien. Fijn om weer van jullie te horen.Het klinkt allemaal heel goed. Het is wel ontzettend afwisselend jullie dagindeling, super dat jullie zo veel goeds kunnen doen. Heel veel succes en geniet ervan. ;- . Groetjes....

• 19 Januari 2016 - 18:17

Petra:

Hallo Arnold en Francien,
    Weer geweldig om te lezen. Goed dat jullie dit doen. En een dankbaarheid van de mensen.
    Liefs,
    Jan en Petra

• 19 Januari 2016 - 18:29

Diny:

Wat een leuke foto's, ze waren zeker wel heel blij met Luca !
    Fijn hoor, deed mij meteen weer denken , toen wij naar ons sponsorkind in Benin gingen !
    Bedankt,
    groetjes,
    Diny

• 19 Januari 2016 - 18:29

Diny:

Wat een leuke foto's, ze waren zeker wel heel blij met Luca !
    Bedankt,
    groetjes,
    Diny

• 19 Januari 2016 - 19:02

Dini Heerkrns:

Hoi Arnold en Francien

Leuk jullie verslag te lezen best indrukwekkend,klasse wat jullie voor die mensen doen, geniet er maar van . maak er een fijne vakantie van .
    groet Dini Heerkens

• 19 Januari 2016 - 19:40

Jos V/d Meulengraaf & Els Van Leest:

Lees de verslagen groot of klein met interesse. Geniet van alles, het lijkt me een hele gewaarwording om dit mee te maken. Ook het ontmoeten van de organisatie aldaar, maar zeker de ontmoeting van jullie sponserkind, het land met z'n gewoontes en dankbaarheid.
    Wens je veel plezier en ervaringen tijdens deze reis.

Groet

• 19 Januari 2016 - 19:42

Tillie Sillen:

Hoi Arnold en Francien,
    Geweldig hoeveel hulp jullie bieden aan alle mensen daar.
    Veel plezier nog verder.
    Tilie

• 19 Januari 2016 - 20:21

Marijke:

Heel interessant om jullie te volgen, en de blijdschap bij de mensen te zien. De pop viel in de smaak dat kon je duidelijk zien, het lijkt me geweldig om mee te maken.
    Marij

• 19 Januari 2016 - 22:10

Jo En Jose:

Wat een geweldige dag hebben jullie weer gehad en wat fijn dagboek wij daarvan mogen meegenieten!
    Lieve groetjes,
    Jo en José

• 20 Januari 2016 - 13:45

Elisaberth:

Wat een mooie " dame" die Luca.!
    Groet, Elisabeth