KeBeNe - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu KeBeNe - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

KeBeNe

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

04 Maart 2024 | Kenia, Ukunda

Op zaterdag 2 maart brachten we een bezoek aan weeshuis KeBeNe. Ook June's Vriendin Lucy ging met ons mee.

Voor ons sponsorkind Florence en haar vriendin Halima hadden we schoolschoenen, petjes en een rugzak meegenomen.

We konden na ontvangst van manager Sarah op ons gemak rondkijken.

De hibiscus die we de vorige keer ter nagedachtenis aan mijn broer Albert geplant hadden stond er goed bij.

Ook gingen we naar June die het diner aan t bereiden was: 2 grote ketels met bonen stonden al op het vuur te koken om er githeri van te maken. June , die daar nog steeds als vrijwilligster werkt in de hoop op een baan, hield toezicht op het snijden van de aardappelen, uien, knoflook en paprika door enkele hulpvaardige kinderen.

Een jonge jongen kapte nog meer hout om het vuur brandende te houden. Wat later kregen de hulpjes nog wat restjes spagetti , over van de lunch , als dank.

We ontmoetten nog enkele Belgische vrijwilligers die de afgelopen dagen o.a. nieuwe schommels hadden opgehangen in de speeltuin.

Lucy, Arnold en ik gingen daarna terug naar de cottage om nog even te zwemmen en te wachten tot June afgewerkt was.

Samen aten we buiten nog wat bij restaurant Piri Piri bij ons om de hoek.

De zondag brachten we met z'n vieren door bij Restaurant Eleven Pearls aan de kust voor een relax verblijf met BBQ buffet en liveband.

Tot de volgende keer!

Groeten ook van June: Arnold en Francien

• 04 Maart 2024 - 09:16

Henriëtta :

Wat een mooi verhaal, wat een belevenissen. [e-1f917] Heel veel plezier.

• 04 Maart 2024 - 09:56

Petra Nabben:

Wat heerlijk voor jullie en jullie vrienden daar.

• 04 Maart 2024 - 11:43

Corine Van Vroonhoven :

Wat een gezelligheid daar bij jullie. Groetjes aan iedereen.

• 04 Maart 2024 - 11:44

Corine Van Vroonhoven :

Wat een gezelligheid daar bij j

• 04 Maart 2024 - 12:24

Frans En Ria:

Fijn om jullie en iedereen zo blij en gelukkig te zien, nog een mooie tijd daar,

groetjes

• 04 Maart 2024 - 15:11

Inge:

Hai Mam,

Weer helemaal opgeknapt?! Het tasje voor de kindjes had misschien (Heintje) geruit mogen zijn! [e-1f61c] Fijn dat het goed besteed is daar. En de keuken met equipement (houtjes halen om te stoken, enz) doet me altijd weer denken aan mijn scoutingtijd.

Hopelijk gaat de hibiscus in de tijd dat jij er bent nog bloeien; dat zou heel mooi zijn!! Groetjes, uit een vandaag ook zonnig Gemert (13 grd). XX

• 04 Maart 2024 - 15:54

Jose Van De Moosdijk:

Hallo, wat hebben jullie nu al weer fijnecen mooie dagen gehad daar!

geniet ervan!

lieve groetjes uit Heeze.

• 04 Maart 2024 - 19:06

Wilna:

Hoi Francien en Arnold,

Mooi om te zien dat de kinderen zo blij kijken bij KEBENE.

Jullie zien er ook goed uit. Geniet van het verblijf. Jullie vermaken je wel.

Groetjes,

Jan en Wilma.

• 04 Maart 2024 - 19:28

Walter En Lenie:

Heel fijn dat jullie zo genieten samen! Mooi die blije kindersnoetjes te zien!!! [e-2764]️[e-2764]️