Valentijnsdag - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Valentijnsdag - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Valentijnsdag

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

15 Februari 2017 | Kenia, Ukunda

Valentijnsdag , 14 februari,gaat hier niet ongemerkt voorbij:
Veel mensen kleden zich in rood,wit en zwarte kleuren..de rode rozen worden overal te koop aangeboden..In de kraampjes langs de weg zie je de rode jurken wapperen.En ook de supermarkten verkopen spulletjes voor deze speciale dag. De nailspecialist probeert zijn "werk" te verkopen dus liet ik mijn nagels ook decoreren door hem.
We besloten om deze dag niet met elkaar maar met onze Keniaanse vrienden te vieren...dus verstuurden we de uitnodigingen per sms!
We kochten rijst, kip, worstjes en groenten bij de catering van een groot warenhuis Nayvas, haalden brood bij de German Bakery en vroegen de manager Dekwa of we het terras van de bar mochten gebruiken voor deze party.
Hij vond ons idee schitterend dus versierden we deze plek met ballonnen en rode bloemen .Cindy, een Engelse dame,ook op vakantie hier bood haar hulp aan en maakte nog een heerlijke salade. Zelfs Erica van de receptie hielp mee om de ballonnen op te hangen!
Het werd een gezellig samenzijn ..en ook de bewakers konden lekker mee eten! Jammer dat niet alle genodigden aanwezig konden zijn maar van hen ontvingen we ook hartverwarmende berichtjes!
We kijken toch heel tevreden terug op deze in alle opzichten warme dag!

• 15 Februari 2017 - 07:09

Jos:

Valentijnsdag

Wat leuk dat je dat ook daar meemaakt, ook nog de kleur van de rode hoedjes.
    Bericht van Gonny via Hermien, ze is nu thuis.
    Els vandaag jarig, 70 jaar en hebben vandaag een familie feest bij Els.
    Afgelopen zondag hebben we met Hermien, Corrie, Joke, Jos en Els en nog een paar gasten van mij, Valentijnsdag gevierd bij Gertje. Het was weer gezellig, we hebben gezongen tezamen met Guus ( koorlid ) verschillende nummers gezongen, wat gedichten voorgelezen en heerlijk gegeten, ook de andere gasten lieten zich niet onberoerd.
    Mariet kan ondanks haar gezondheidsuitslag toch met vakantie, vandaag vertrokken. Daarna gaagt Rob er op uit. Ze hebben samen met Els al veel gedaan voor het jubileumfeest.
    Hier laat ik het even bij en wens jullie ook een gezellige tijd.

Groetjes Els en Jos

• 15 Februari 2017 - 07:11

Henriëtta :

Wat een gezelligheid! Zo fijn om te horen dat het jullie zo goed gaat. Pluk de laatste weken. Hartelijke groetjes.

• 15 Februari 2017 - 11:51

Diny:

Wist niet dat het in Kenia ook feest met Valentijnsdag was. Hier kreeg je bij de boodschappen bij AH zowaar ook allemaal een roos......
    Jullie hebben de langste tijd in Kenia er denk ik ook opzitten. Wanneer komen jullie terug.
    Vandaag voor het eerst lekker zonnig met temperatuur tot 14 graden vanmiddag. Dus genieten.
    Groetjes uit Son,
    Diny

• 15 Februari 2017 - 13:08

Jo En José:

Fijn dat bijna alles daar zo goed en mooi gaat! Nu hopen op regen!

Lieve groetjes

• 15 Februari 2017 - 18:41

Petra:

Helemaal geweldig. Word ik blij van.
    Liefs.
    Petra(