Ziekteverloop van Faith - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Ziekteverloop van Faith - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Ziekteverloop van Faith

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

23 November 2019 | Kenia, Diani Beach

Afgelopen donderdag 21 nov. ging ik weer met Faith naar het Bomu ziekenhuis in Mombasa.Evans had zijn wagen eerst gewassen en daarom maakte ik wat foto's van het leven langs de weg; Alles is daar te koop van meubels, matrassen, kleding, banden tot veel open shops met vlees, schoenen en ook kapsalons en zo al meer.
Om in Mombasatown te komen moet je eerst met de Ferrie een aftakking van de Indische Oceaan oversteken. Het merendeel zijn daar de voetgangers die boven op het dek kunnen staan en er kunnen zo'n 20-30 auto's op die 300 Ksh. betalen voor de oversteek.
In het ziekenhuis was er op nieuw de controle van gewicht en bloeddruk.
en nieuwe medicijnen tot aan 17 december; opnieuw terugkomdag.
De arts tenslotte zei dat ze met lichte werkzaamheden bij mij mocht beginnen. Ikvertelde hem dat ze i.d.d .bij mij werkt maar....óók nog 14 ander cottages moet schoonmaken ; elke dag van 8.00- 18.00 uur behalve op zondag.
Dat mocht dus absoluut niet.! De manager van Doric was al bij Faith op ziekenbezoek geweest en hij had gezegd dat hij een nieuwe kracht in haar plaats aanneemt totdat ze hersteld is. Maar Faith uitbetalen in die tussentijd kan en mag hij niet van de eigenaar.
De arts suggereerde om dan naar een ander lichter baantje uit te kijken om te kunnen overleven; huur en voedsel.
Terug in Ukunda kozen we samen met Faith en Arnold voor een lunch in een restaurant aan het strand waar ze uiteraard nog nooit geweest was.
Ze genoot ervan en at haar gegrilde vis langzaam maar met smaak op en rustte daarna op de bank daar uit.
Daarna bespraken we met haar e.e.a. Ze wilde graag naar haar ouders om daar enkele weken tot rust te komen en zich te laten verzorgen.
Dat is in Taita zo'n 200 km. hiervandaan.
Ze wilde zondag of maandag de bus er naar toe nemen en daarna nog de matatu. We stelden voor dat we haar ook wel wilde brengen om haar ouders te ontmoeten en de plats te zien.
Ze geloofde eerst niet dat we het meenden maar uiteindelijk was ze daar enorm blij mee.
We spraken af om zondag te reizen.
Gisteren hebben we haar een van onze koffers gebracht zodat ze die langzaam aan in kan pakken en ik had er al vast 3 T shirts uit mijn kado voorraad in gedaan. Ik moest uitkiezen welke ze zondag zou dragen!
En vandaag, zaterdag ,wilde ze nog graag even naar de "salon"om haar haren in te laten vlechten.
Ze benadrukte nog wel dat dit allemaal geheim moet blijven en wij dus tegen niemand iets mogen vertellen. Anders gaan ze bla bla zei ze.
Morgen halen we haar om 10.00 uur op met Evans en ..we hebben een nacht in Voi ( 20 km vanaf Taita ) geboekt bij African Lodges zo dat we niet in het donker terug hoeven te rijden.
Hierover dus de volgende keer meer ; ook wij gaan dus vandaag ons koffertje inpakken!

• 23 November 2019 - 12:06

Henriëtta:

Zo wat een onderneming. Hopelijk voelt Faith zich snel weer wat beter. Heel veel succes!

• 23 November 2019 - 12:21

Corine:

Wat wonen wij toch in een luxe wereld, daar mag je wel eens vaker bij stil staan. Veel succes en ook veel plezier.

• 23 November 2019 - 12:37

Els:

Nou wat een toestand met haar.wens haar veel beterschap en jullie ook een dikke duim van mij <3 <3

• 23 November 2019 - 13:57

Diny:

Goede reis naar Taiti en dat zal haar vast heel veel goed doen en wat zal ze ook genieten van alle goede zorg voor haar door jullie...
    groetjes Diny

• 23 November 2019 - 18:51

José:

Wat gijn dat jullie voor Faith kunnen en mogen zorgen, voor morgen een goede en veilige reis. Lieve groetjes uit Heeze.

• 23 November 2019 - 22:47

Nos:

Goede reis en veel succes met het mooie werk wat jullie verzetten.

• 24 November 2019 - 00:08

heel veel succes en goede reis,
    liefs Dini.

• 24 November 2019 - 09:43

Tillie:

Wat een organisatie, wat hebben wij het dan toch makkelijk hier.
    En nog mopperen we...... Goede reis en beterschap voor Faith.
    Groetjes
    Tillie

• 25 November 2019 - 11:34

Zr.thérèse Marie:

Arnold en Francien

Veel lieve groeten en beterschap voor Faith.
    Zr.Thérese Marie

• 04 December 2019 - 15:39

Frans Van Der Horst:

Ik wens jullie alle goeds voor jullie zelf en voor alle mensen met wie je zo'n hartelijk contact hebt.
    Hebben jullie weer een originele kerstboom?