Weeshuis KeBeNe - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Weeshuis KeBeNe - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Weeshuis KeBeNe

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

11 Oktober 2023 | Kenia, Diani Beach

Afgelopen zaterdag,7 oktober, brachten we na een afspraak gemaakt te hebben, samen met June een bezoek aan weeshuis KeBeNe (Kenia, Belgie Nederland)

Een weeshuis voor straatkinderen en wezen. Zij vinden hier een liefdevol thuis waar voor hen gezorgd wordt.

Er zijn 2 lokaties : één voor alleenstaande en soms nog zwangere moeders (tussen 12-18 jaar) met hun babies en één voor kinderen van 0-18 jaar. Totaal 120.

Ze leren verantwoordelijkheid te nemen, samen te spelen en werken en zich verder te ontwikkelen door o.a.(weer) naar school te gaan of een cursus te volgen zoals in het kledingatelier waar 7 naaimachines staan, of in de shamba waar groenten geteeld worden of manicure/pedicure , massage.

Daarna kunnen zij dan zelfstandig terug keren in de maatschappij en in eigen levensonderhoud voorzien.

Elke zaterdag is hier familiedag wat wil zeggen dat alle kinderen van beide lokaties bij elkaar komen en kinderen die op verschillende scholen zitten elkaar ook kunnen ontmoeten.

We kregen een rondleiding van Isaac en zagen de slaapkamers voor jongens en die van de meisjes, de keuken kok, de open maar overdekte eetzaal met tafels en banken waar 120 personen kunnen eten.

Daarna kwamen alle single mama's met hun babies bij elkaar in een mooie open ruimte met stenen banken en een palmbladeren dak en Naomi, werkzaam bij de administratie, deelde de babykleertjes, geschonken door de kledingzaak in Lieshout uit aan hen.

Alles werd eerlijk verdeeld en gepast!

Daarna maakten we een groepsfoto van hen en werd dank uitgesproken aan de sponsor en , op mijn verzoek, zongen we samen nog een paar liedjes om de sfeer nog gezelliger te maken.

We namen afscheid maar komen hier later nog een keer terug om een boom te planten ter nagedachtenis aan mijn overleden broer. Bij zijn crematie stond , op verzoek van zijn kinderen , een collectebus voor een goed doel in Kenia dat ook Albert een warm hart toe droeg, en die leverde een mooi bedrag op voor KeBeNe.

Dit doen we in het bijzijn van de Belgische direkteur Pasci Prinssen en mijn dochter Birgit met haar partner John die hier 23 oktober arriveren.

Ik sluit af met warme groeten, zet de ventilator uit en na het plaatsen van de foto's duik ik hier het zwembad ff in.

Pff wat is het warm hier..32 gr. in de schaduw!

Salimia , Arnold en Francisca

• 12 Oktober 2023 - 14:14

Henriëtta :

Wat een prachtige belevenis weer! Geniet er van en leuk dat Birgit en John jullie gezelschap komen houden. Hartelijke groetjes van de buurtjes... [e-1f64b]‍[e-2640]️

• 12 Oktober 2023 - 22:22

José:

Wat een mooie foto’s en verslag. En wat fijn om die ontspannen gezichtjes te zien van de kids!

Heel veel liefs!!

• 13 Oktober 2023 - 06:34

Claudia Vd Moosdijk :

Prachtig werk weer en ook mooi dat jullie dat voor pap gaan doen! xxx

• 13 Oktober 2023 - 13:11

Wilna:

Wat een mooi verslag! En fijn dat je dochter en schoonzoon komen! De kinderen en jongeren vrouwen krijgen zo wel een mooie basis! Groeten! Jan en Wilma.

• 13 Oktober 2023 - 13:40

Corine Van Vroonhoven:

Wat heerlijk als je mensen zo gelukkig kunt maken, en jij staat ook te stralen. Nog heel veel plezier. Groetjes Hans en Corine

• 18 Oktober 2023 - 15:15

Trudy Diepstraten:

Wat 'n voldoening voor jullie en dankbaarheid van de moeders, de kindjes en de grotere kinderen. Prachtige foto's die voor zích spreken. Wat 'n bijzondere wereld [e-2661]

Fijne periode nog daar!

Groet, Trudy

• 18 Oktober 2023 - 16:24

Inge:

Mooie kindjes [e-1f60d] Wat leuk dat daar een boom ‘van ome Albert’ komt te staan; geeft wat schaduw op de hete dag!

Enne kleuterjuf blijft in je zitten [e-1f606] Of ben je al aan t oefenen voor een achterkleinkind ?! Kan nog wel eventjes duren [e-1f923]

• 18 Oktober 2023 - 16:24

Inge: