Verhuizing June - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Verhuizing June - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Verhuizing June

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

04 Maart 2017 | Kenia, Ukunda

In de laatste dagen van onze vakantie onze spullen die in Kenia kunnen blijven ingepakt en naar June's woning gebracht.We hadden haar nog kunnen verblijden met een koelkast , alvast voor haar verjaardag. Maar wat bleek nu: deze mocht niet aangesloten worden van de verhuurder i.v.m. de energiekosten. Deze komen n.l. op een gezamenlijke meter en worden gedeeld met de andere 9 huurders van dit complex!
De problemen met het gezamenlijke toilet werden ook als maar groter: het gat is vol en de beesten vliegen en lopen er rond. De verhuurder doet er niets aan!
We hadden June al gezegd om rond te kijken voor een andere woonplaats maar ze had niets kunnen vinden.
Op de dinsdag voor ons vertrek gingen we op ons verzoek naar een "makelaarsbureau" om te vragen wat er vrij stond.We moesten 300 Ksh. betalen om 2 woningen te bezichtigen.
De 2e was heel geschikt..maar 3 keer zo duur als waar ze nu woonde.
We gingen naar een terras voor een verkoelend drankje en bespraken het.
We besloten om de huur á 60 Euro per maand door 3-en te delen en ieder een deel te betalen!
's Avonds kom June de huur. voor 3 maanden vooruit, gaan betalen en de volgende morgen kreeg ze de sleutel en kon gaan poetsen!
We bezochten haar nog even om afscheid te nemen en gaven nog wat geld om de muren te verven en stof te kopen voor de gordijnen voor de 3 ramen! Ze was dolgelukkig ,enthousiast en erg dankbaar!
We namen afscheid van de staff van Doric cottages en konden Kenia later op de dag met een heel goed gevoel verlaten!

Bedankt dat jullie meereisden, meeleefden en reageerden tijdens ons verblijf in Kenia.
"If God want" gaan we op het eind van dit jaar weer terug naar ons 2e thuisland!

Veel groeten uit het koude Lieshout!

• 04 Maart 2017 - 12:09

Diny:

Wat fijn voor June, haar nieuwe woning ! En wat hebben jullie veel mensen blij gemaakt in het tweede thuisland. Tot gauw, groetjes Diny

• 04 Maart 2017 - 18:21

Koosje:

Geweldig zoals jullie meedenken en kunnen handelen ( ook financieel ) voor je medemens in julli tweede thuisland.
    Tot zondag................

• 04 Maart 2017 - 21:56

Zr.Thérèse-Marie:

Lieve Francien en Arnold,

fijn dat jullie na een goede tijd in Kenia weer terug zijn in jullie eigen thuisland Lieshout. Fijn dat jullie June gelukkig konden maken en er zullen er nog meer zijn waar jullie iets voor hebben kunnen doen en blij konden maken !
    Hebben jullie nog onze zusters ook gezien?
    Lieve groeten van ons, Zr.Macaria en Thérèse Marie

• 05 Maart 2017 - 21:32

Inge:

nou wie weet...... kan ik daar ook eens op de koffie ;-)