Zon,zee zalig! - Reisverslag uit Lieshout, Nederland van Arnold - WaarBenJij.nu Zon,zee zalig! - Reisverslag uit Lieshout, Nederland van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Zon,zee zalig!

Door: Arnold Fancien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

07 Februari 2013 | Nederland, Lieshout

Afgelopen zondag hebben we Riet naar het vliegveld gebracht.
Ze had de pech om al op de 2e dag van haar vakantie haar pols te breken.
We hebben veel tijd met haar doorgebracht en ook nog een bezoek aan het ziekenhuis in Mombasa ( vooroorlogs natuurlijk ) gebracht voor controle na de operatie. Het verband werd verwijderd, de hechtingen doorgeknipt, en met een nieuwe pleister , de oude spalk en mitella en de rontgenfoto,s konden we weer vertrekken.
De zondag daarvoor trok ze bij ons in. Zoals ze zelf zei: met 2 linkerhanden.
We maakten korte wandelingen ; ook aan het strand, Ondanks de handicap konden we het gezellig maken met elkaar . Samen eten, terrasje pikken, uit eten en bollen en Skip-bo. Andere kaartspelen lukten niet omdat ze met moeite 5 kaarten kon vasthouden. Ook June is enkele dagen gekomen om ons en Riet te bezoeken. Zij sliep op de bank in de woonkamer.

Na enkel dagen luieren samen heeft June zich nu ook weer bij ons gevoegd. Vanmiddag gaan we Guy en Lucy bezoeken ( onze eerste verhuurders )Het flesje jenever staat in onze koelkast al koud voor hem.We hoorden dat hij nog steeds zelf in zijn oude toyata rijdt.90 jaar oud; geweldig toch. June kan tolken daar, want ze spreken alleen Frans en Kswahili.
Ook gaan we de school achter ons weer bezoeken ; opgericht door een Belgische kleuterleidster, die nu de direkteur en manager is. We hebben 500 pennen, 20 sportbroeken en de nodige sportsokken voor hen als kado meegebracht uit Nederland.

En daarna...gaan we ook onze verdere afspraken nakomen de komende weken.

We wensen de carnavalvierders veel plezier en de anderen een fijne wintertijd.

Heel veel warme groeten: Arnold en Francien

• 07 Februari 2013 - 11:48

Tine Pessers:

Wat een pech voor jullie vriendin. Ik heb in september ook mijn pols gebroken, veel pijn en ongemak.
    Wat een mooie masai naast je Francien. Ik vind June ook een mooie vrouw. Jullie hebben het weer goed zo te horen en te zien. Iedereen zal wel weer blij zijn met alle cadeautjes uit Nederland.
    Mooi als je zo met arnold samen op reis kunt gaan en allerhande avonturen beleven.
    Lieve groet van tine

• 07 Februari 2013 - 11:57

Jo En José:

Geniet maar lekker daar is was het vanmorgen spekglad! Maar je weet onze afspraak toch nog wel hè? Breng de zon mee! Succes op de school, zij zullen wel blij zijn met jullie komst. Lieve groetjes.

• 07 Februari 2013 - 17:24

Hans En Corine:

Hoi Francien en Arnold,
    Wij zijn jaloers op jullie zon bewaar wat voor ons.
    Nog heel veel plezier
    Groetjes Hans en Corine

• 07 Februari 2013 - 19:51

Karel & Lily:

Genieters leuk verhaal weer ,hier heeft het pas nog gesneeuwd en gehageld nog niet gespoken over de regen die er af en toe met bakken uit de hemel komt.
    Dus blijf maar nog en kom met goed weer terug,geniet van de tijd en wel thuis xxx

• 07 Februari 2013 - 22:23

Henrietta:

Het klinkt weer heel goed daar, geniet lekker van de warmte en gezelligheid en we kijken al weer uit naar jullie volgende verhaal. De groetekes.........

• 09 Februari 2013 - 16:33

Birgit:

Vous ne parlez pas francais? C'est domage....
    Veel plezier en groetjes aan June!

• 20 Mei 2013 - 22:59

Leo Nabben Velden:

Heb met veel lntresse jouw verhalen gelezen.

Ga zo door
    Groetjes Leo en gerda Nabben Velden