Nieuwe reis 20 september 2023 - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Nieuwe reis 20 september 2023 - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Nieuwe reis 20 september 2023

Door: francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

24 September 2023 | Kenia, Diani Beach

Jambo ( hallo) allemaal,

Onze nieuwe reis naar Keniastond gepland op 4 september j.l.

Maar deze vlucht hebben we verzet i.v.m. het overlijden en afscheid van mijn lieve en laatste broer Albert.

20 september werd de nieuwe datum.

Door Mukwe (schoonzoon) naar Schiphol gebracht; ruim op tijd!

Maar na een half uur in de rij gestaan te hebben en de incheckbalie bereikt te hebben kwam Arnold er achter dat hij zijn paspoort thuis had laten liggen onder de printer na het maken van een kopie ervan. Hij belde buurvrouw Henrietta die dat na een kijkje in ons huis bevestigde. Zij en haar man Gerard starten hun auto om het naar ons toe te brengen.

Maar na bekomen te zijn van de eerste schrik legde ik aan een andere Airport medewerkster ons probleem voor.

Zij raadde ons aan om een noodpaspoort te kopen bij de marechaussee daar ter plaatse. Dat is geldig voor 1 heen en 1 terugreis. Arnold liet het meteen maken en voor 53 Euro kreeg hij een prachtig nieuw rose exemplaar.ondertussen de buurtjes gebeld dat ze weer naar huis konden rijden; ze zouden toch niet op tijd zijn gekomen om onze vlucht te halen.

We checkten als laatsten in en waren nog maar net op tijd om ons vliegtuig van Kenian Airways in te stappen.

Na 8 uur vliegen kwamen we in Nairoibi aan waar we onze 4 koffers van de band moesten halen om bij een andere hal weer in te checken.Er kwam een medewerker aan die wel wilde helpen ( for money!) Hij zette al onze koffers op een trolley en reeddie via een looppad buiten naar de overkant. Een van de koffers was gemerkt met een rose kruis van krijt; die moest naar en aparte balie voor controle. "Niets zeggen en vooral niet dat het donaties betreft", zei hij. "Alleen voor eigen gebruik en familie.

We hoefden hem niet eens meer te openen.. Dit "grapje" kostte ons wel 1500 Ken. Shilling maar we konden wel door naar de volgende controleband. Een oudere medewerker hielp Arnold met de zware ( 23kg.) koffers en reed ons naar een vrije incheckbalie; weer 200 Ken. Shilling maar heel fijn om zo geholpen te worden.

Na een uurtje vliegen bereikten we Mombasa ; geen controle meer dus na het afhalen van onze bagage konden we naar buiten lopen waar veel taxi's en transferbusjes stonden te wachten, Evans, onze vaste chauffeur, stond al naar ons te zwaaien en na enkele big hugs reed hij ons naar huisje nr. 14 bij Doric cottages in 90 minuten.

Een vaas met bloemen stond op de bar als warm welkom.We laadden enkele spullen uit en ondanks de bijna slapeloze nacht

gingen we na een heerlijke douche voor verfrissing en wat te eten naar een restaurant aan de kust ; zo,n 5 min. rijden met de tuk tuk.

Het eerste biertje smaakte uiteraard heerlijk.

We nodigden June uit en die kwam ons na een poosje ook verwelkomen.

Samen gingen we terug naar Doric en June nam haar kadootjes in ontvangst. Moe maar voldaan ging zij naar huis en wij te bedde. De volgende dag wéér met een tuk tuk naar Java House , een terras naast supermarkt Carre Four om een ontbijt te gebruiken.

Daarna met een boodschappenlijst , die June nog had helpen maken, shoppen.

Van koffie, boter, olie, melk, tot brood, (af)wasmiddel , jam , tissues tot kaarsen. Deze laatste kwamen goed van pas: van vrijdagavond tot zaterdagavond laat zaten we zonder stroom. Kenya Power was de boel aan het repareren.

June bracht vrijdag al onze ,bij haar opgeslagen, spullen zoals koffiezetapparaat, blender, pannen, glazen, wasbak, tafelkleden , sensorlampen enz.

Vandaag, zondag, kwam Florence ons manicuren en pedicuren. Bij haar in de salon was dat niet mogelijk omdat zij zonder stroom zat en mijn gelnagels in een UV light moeten drogen zodat ik er 4 weken tegen kan.

Nu zijn we al weer behoorlijk gewend hier en voelen ons weer thuis..al houden nieuwsgierige apen ons wel in de gaten; er zat er al een bijna binnen!

Eens zien of het plaatsen van dit verslag met foto's weer gaat lukken.

Veel warme groeten van Arnold en mij en tot een volgende keer:

Francien

• 24 September 2023 - 14:52

José:

Een hele reis! En wat fijn om ook daar weer de bekenden te zien zoals Evans en June.

Geniet er samen van en heel veel lieve groetjes! [e-1f970][e-1f970]

• 24 September 2023 - 15:26

Walter:

Jambo, heel herkenbaar het op de printer te laten liggen! [e-1f61c]Maar jullie hebben het “knap” opgelost! Pfffff! Lekker genieten in Diani Beach, het voelt of dat we daar ook bij zijn, zo mooi!! Kwaheri Walter en Lenie.

• 24 September 2023 - 16:04

Wilna:

Beste Francien en Arnold,

Wat een spannend verhaal, maar het is gelukkig goed afgelopen!

Nu kunnen jullie weer genieten van het verblijf!

Groetjes,

Jan en Wilma.

• 24 September 2023 - 20:39

Henriëtta En Gerard:

Weer helemaal gesetteld hoor ik ! Nu welverdiende rust. Geniet er van ![e-1f917]

• 25 September 2023 - 08:23

Inge:

Wat een oliebol, die Arnold!! Gelukkig bestaan er noodpaspoorten voor dit soort situaties en is alles goed gekomen [e-1f604]

Hier dichter bij huis op pad geweest, met oud-leden van Stillus (muziek) een weekendje gekampeerd op..... de dorpscamping van Gemert! Ging uiteraard om de gezelligheid.

Wij hebben de Caretta op stal laten staan en zijn thuis gaan slapen, vrijdagavond heeft het de hele dag geregend. Zaterdag was het weer wat beter.

En dan; zondag Sabine naar Helmond verhuisd; er waren nog 2 ritjes nodig met de werkbus van Rob om alles over te huizen. Hier hadden wij ook een indringer; de tijgerkat van de onderbuurman... die op de logeerkamer van schrik alles onder zat te pissen! Rob heeft hem bij zijn nekvel buiten gezet.

En nu start onze werkweek weer; geniet er maar van met zijn tweetjes [e-1f618]

• 25 September 2023 - 10:27

Claudia Vd Moosdijk :

Jeetje, wat een gedoe dan weer rond zin vergeten paspoort, maar gelukkig op tijd op kunnen lossen! Hopelijk al wat bij kunnen rusten na deze reis.de voorbereiding en het traject rond je broer.

Geniet ervan, liefs Claudia

• 26 September 2023 - 13:36

Antoinet Willems:

Wat een strubbelingen zeg. Maar toch weer warm onthaald bij jullie aankomst. Ze zijn weer blij dat jullie heelhuids gearriveerd zijn.

Geniet er maar weer van.

Groetjes Antoinet

• 03 Oktober 2023 - 07:52

Dini Heerkens:

hoi Arnold en Francien.

Al een beetje bij gekomen en weer gewent . ik mis jullie wel bijvoorbeeld met het kaarten dat is sinds jullie weg zijn niet meer geweest kan steeds niet door gaan omdat er iemand niet kan. waar is de tijd gebleven dat we volle zalen hadden. ja aan alles komt een een einde .

Ik hoop dat jullie genieten in Kenia, tot ziens in December

Lieve groetje Dini[e-1f618]

• 03 Oktober 2023 - 14:07

Corine Van Vroonhoven:

Wat een reis zeg , met de nodige hindernissen, maar eerst nog gecondoleerd met het verlies van je broer. Geniet nu maar heerlijk van jullie tweede thuisland. Wat betreft de reünie, die gaat niet door omdat er maar 3 mensen positief gereageerd hadden. Er waren zelfs 7 personen die helemaal niets hadden laten weten. Dus ik vrees dat we dit ook weer gehad hebben, wel jammer. Groetjes ook aan Arnold van Hans en Corine.

• 04 Oktober 2023 - 10:00

Mukwé:

Allemaal goed afgelopen, ik heb er zin in over drie weken en dan zijn we er ook, kijk er uit naar de muzieklessen die ik op school kan geven.

Katrien ziet het ook helemaal zitten.