Road to Airstrip Ukunda - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Road to Airstrip Ukunda - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Road to Airstrip Ukunda

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

23 Januari 2023 | Kenia, Diani Beach

Jambo rafiki,

Op de weg achter ons, richting het vliegveld van Ukunda, waar ook de Rainbowschool en Kebene aan liggen,

bevinden zich ook veel winkeltjes en ZZP-ers zoals een schoenkliniek, naaiateliers, en ook een zaakje waar Sylvia tassen maakt van plastic stenen. Ik heb er 7 mogen laten maken voor de Red Hat Society dames ; uiteraard in de kleuren rood en paars.

Arnold's sandaal ging daar onderweg stuk maar geen probleem..de shoe clinic was dichtbij.

Ik vroeg aan de schoenmaker of hij een machine had..maar nee hij repareerde het heel goed met naald en draad voor 50 bob.

En het houdt nog steeds...en dat voor 50 eurocent.

Bij Regina de naaister bestelde Arnold een shirt en ik een jurk om haar te promoten.

Oma , Nana, van 104 jaar oud ! is ook altijd bij de zaak.

Ik neem steeds wat lekkers voor haar mee en dan kust ze mijn hand en wang. Ze spreekt geen Engels maar oma's onder elkaar begrijpen elkaar wel.

De tijd vliegt hier om.....nog maar iets meer dan 2 weken en we vliegen weer huiswaarts.

Maar eerst komen onze vrienden Walter en Lenie uit Lieshout ons bezoeken.

Zij zijn gisteren geland in Nairoibi, blijven een paar dagen in Machakos, waar zij ook projekten hebben (Kupenda 2 grow) en komen vrijdagavond met de trein naar Mombasa.

Daar halen wij hen op met de taxi en dan huren zij een cottage naast het onze en komen zij ook kennis maken met de Diani kust.

Salimia: Arnold en Francien

• 23 Januari 2023 - 14:11

José :

Weer een mooi verhaal! En ook de bewoners aan het werk gezet met mooie tassen te maken.

Geniet van jullie bezoek en ongecensureerd fijne 14 dagen!

lieve groetjes!!

• 23 Januari 2023 - 14:17

Trudy:

Wat vliegt de tijd en wat hebben jullie weer veel kunnen betekenen voor de mensen.

Geniet nog van de laatste weken!

Groet, Trudy

• 23 Januari 2023 - 14:54

Koosje Tilborghs :

Hallo Francien en Arnold,

Leuk om weer iets over jullie te kunnen lezen en zien!

Voor jullie is het géén echte luie vakantie maar een doe-vakantie!!

Het hele jaar zijn jullie thuis voor de mensen daar bezig! Wat moet dit een grote voldoening geven als je ziet wat dat voor de mensen daar betekent, toch?

Nog ‘n prettige voortzetting daar![e-1f44d]

Groetjes Koosje

• 24 Januari 2023 - 12:10

Wilna:

Dag Arnold en Francien,

Geniet van de tijd met jullie vrienden en de laatste weken van jullie verblijf!

Veel groetjes en tot ziens in Nederland!

Jan en Wilma.

• 24 Januari 2023 - 14:32

Gerard En Henriëtta:

Weer een prachtverhaal, en heel fijn dat je visite uit Lieshout krijgt. Geniet er nog van, hartelijke groetekes...

• 25 Januari 2023 - 15:01

Antoinet:

Mooi verslag weer. Hebben jullie al die verslagen bewaard? Daar zou je een boek over kunnen schrijven. Zou best de moeite waard zijn.

Mooi klusje als jullie weer thuis zijn en je zouden vervelen. ( haha)

Fijne tijd nog daar.

• 26 Januari 2023 - 14:13

Walter En Lenie:

We hebben er heel veel zin! Heel nieuwsgierig hoe jullie de laatste paar maanden in contact zijn geweest met de lokale mensen! Zoveel mooi werk gedaan!!! Tot vrijdag![e-1f44b][e-1f3d6]

• 28 Januari 2023 - 15:34

Corine Van Vroonhoven:

Lieve Francien en Arnold, wat gaat de tijd snel, geniet nog van de laatste weken. Groetjes Hans en Corine