Kebene 6 november - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Kebene 6 november - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Kebene 6 november

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

15 November 2023 | Kenia, Diani Beach

Jambo...terwijl de regen met bakken uit de lucht valt zit ik toch in mijn zomerjurkje en onder de ventilator om dit verslag te maken;

het is 28 graden hier!

Op maandag 6 november ging ik op de fiets naar een boomkweker om een mooie plant uit te zoeken die we ,s middags naar Kebene zouden brengen; Pasci , de Belgische direkteur, kon dan aanwezig zijn en e.e.a uitleggen aan de kinderen van dit weeshuis.

Ik koos voor een bloeiende hibiscus omdat mijn broer Albert heel veel van bloemen hield. Met een tuk tuk bracht ik ze naar ons huisje en ging daarna met hem terug om mijn fiets weer op te halen en naar de winkel te gaan om een pop te kopen voor ons petekind Florence; het was geen bezwaar als ik wat persoonlijke kadootjes voor haar meebracht was me verteld.

Om 16.00 uur werden we verwacht, June was er ook al. Samen liepen we naar het gegraven gat waar we de planten ter nagedachtenis aan Albert in konden zetten. Pasci legde de aanwezige kinderen uit dat bij de crematie van Albert de donatiepot

160 Euro had opgebracht voor Kebene en dat de struiken hier werden geplant zodat hij voort zou leven in Kenia en in de harten van de bewoners hier.

Pasci vroeg 3 kinderen om mee te helpen dat werden : Hamisi, Moddy en Aicha.

En Dan zou een toepasselijk lied inzetten voor de overledene. Arnold maakte foto's en ik filmde deze plechtigheid waarbij mijn tranen niet in te houden waren. Gelukkig nam Pasci het van mij over en wel 10 kinderen kwamen spontaan een troostende knuffel geven.

Daarna gingen we met z'n allen naar een andere plek onder een boom om voor de jarige Saidi Happy Birthday te zingen.

Verdriet en vreugde wisselen elkaar immers af in onze levens.

Aan alle kinderen werd vervolgens geschild fruit uitgedeeld o.a. ananas, papaya en mango t.e.v deze 2 gelegenheden.

We trokken ons terug onder een afdak van riet en we werden voorgesteld aan ons petekind Florence , 5 jaar oud.

Ik liet haar tussen June en mij inzitten zodat ze een vertrouwde landgenote naast zich wist.De 'mzungu" pop werd door haar liefdevol aangenomen. Ook had ik nog wat kleren voor haar meegenomen. Ze bedankte ons hartelijk ,Arnold en ik kregen een lieve knuffel en samen met een "huismoeder" borg ze de nieuwe kleren op in een open kast op een gemeenschappelijke meisjes slaapkamer.

Hierna hadden we samen met June nog een gesprek met Pasci, Kennedy en Carlos ( al 15 jaar in Kebene) om te kijken of June hier misschien een baan kan krijgen. Natuurlijk moet er eerst een match"" zijn tussen haar en de bewoners.

Daarom werd ze uitgenodigd om op de zaterdagen mee te draaien. Dat zijn de familiedagen waar bij ook de singlemothers en babies van de andere Kebene lokatie aanwezig zijn.

De eerstkomende zaterdag kon June helaas nog niet omdat ze Mam ( zus van haar moeder die haar grootgebracht heeft) en Joseph af ging halen van het busstation in Mombasa voor een bezoek van een week aan haar en ons.

Maar er werden al tel.nummers uitgewisseld en 18 november gaan we er samen naar toe.

Volgende keer meer hierover.

Lieve , warme groeten van ons: Arnold en Francien


  • 15 November 2023 - 07:44

    John :

    Mooi dat Ome Albert zo verder leeft, de legende gaat dat je in Afrika nooit sterft maar altijd voortleeft. Ik hoop dat June er aan de slag kan en deze kindjes en jonge moeders mee kan helpen opgroeien. Florenceke ziet er een lieverd uit [e-1f601]. Groetjes aan iedereen van de Mukwé [e-2764]️


  • 15 November 2023 - 08:13

    Jose:

    Goedemorgen,

    weer een mooi verhaal met een lach en een traan. Fijn dat dat kan.

    heel veel lieve groetjes,


  • 15 November 2023 - 10:39

    Henriëtta :

    Hallo, weer een hele belevenis, zo mooi dat dit de herinnering behoud aan Albert. Hopelijk gaat het June lukken om daar gesetteld te raken. [e-1f91e] Hartelijke groetjes en dank voor het delen. De buurtjes...


  • 15 November 2023 - 11:59

    Walter Swinkels:

    Alweer een heel mooi en ontroerend verslag! Dank je!

    Groetjes Walter en Lenie!

    ( veel succes voor June)


  • 15 November 2023 - 12:10

    Corine Van Vroonhoven:

    Wat een ontroerend verslag, heel mooi. Groetjes Hans en Corine


  • 15 November 2023 - 12:39

    Inge:

    Wat bijzonder dat je hier ter nagedachtenis aan ome Albert 2 planten hebt geplant!! Hij zal vast ‘van boven’ erop toezien dat ze goed verzorgt worden en straks prachtig in bloei zullen staan.

    Verder duim ik voor June dat ze goedgekeurd en aangenomen wordt bij Kenebe. Het zou heel mooi zijn als jullie haar op deze manier vooruit hebben kunnen helpen.

    geniet nog van de laatste weekjes in Kenia en tot snel [e-1f618][e-1f48b]


  • 15 November 2023 - 15:29

    Frans Van Der Horst:

    Een lange tijd heb ik jullie verslagen niet kunnen lezen.

    Met veel genoegen en bewondering heb ik het laatste verslag gelezen. Jullie doen geweldig werk en genieten ook zelf van alle contacten. Graag wil ik jullie blijven volgen!


  • 16 November 2023 - 17:55

    Wilna:

    Hallo Francien en Arnold,

    Heel mooi verhaal! We wensen jullie nog 2 mooie weken.

    Graag tot ziens,

    Jan en Wilma.


  • 20 November 2023 - 19:26

    Claudia Vd Moosdijk :

    Mooi dat pap, Albert, zo mooi herdacht werd en wordt, dankjulliewel [e-1f60d] en heel fijn en dankbaar voor wat jullie toch elke keer voor anderen doen! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Diani Beach

3 maanden Kenia

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2024

El NINO, CYCLONE HIDAYA EN YAYA

29 April 2024

test

29 April 2024

a sante sana

21 April 2024

Eindelijk is het zover!

15 April 2024

Regina de tailor
Arnold

Bezoek aan Sarah Obama

Actief sinds 12 Okt. 2011
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 175782

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2011 - 29 Januari 2012

3 maanden Kenia

Landen bezocht: