June werkzaam bij ICRH KENYA - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu June werkzaam bij ICRH KENYA - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

June werkzaam bij ICRH KENYA

Door: M&M

Blijf op de hoogte en volg Arnold

02 April 2018 | Kenia, Diani Beach

Afgelopen week kreeg June een uitnodiging voor een seminar in Nairoibi.
Die nam ze onmiddellijk aan.
In oktober 2017 had ze al een training gehad bij SWIT ( Sex Worker Implementation Tool ) in Mombasa, op uitnodiging van haar vriendin, Lucy, die werkzaam is bij ICRH . Ze behaalde daar haar certificaat.
ICRH staat voor: International Centre for Reproductive Health.

ICRH is een multidisciplinair centrum werkend binnen de Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen aan de Universiteit te Gent.
Naast onderzoek heeft ICRH activiteiten in Europa, latijns America, Afrika en Azie,met een focus op het ontwikkelen van trainingsprogramma's en onderneemt akties ter bescherming van de seksuele en reproductieve rechten.
Sedert 1994 voorziet ICRH intensieve technische assistentie tot nationale en internationale gezondheidsdepartementen in zake AIDS,anticonceptie, familieplanning, moeder-kind gezonhehid, sexuele en gender gerelateerd geweld en seksueel en reproductieve gezondheid, noden en rechten van adolescenten en migrantenpopulaties o.a. migranten , vluchtelingen, vrachtwagenchauffeurs en sexwerkers.

Permanente onderzoekers van het ICRH zijn aan t werk in Belgie, Kenia, en Mozambique op zowel gezondheidsgebied als op social, juridisch en antropologisch gebied.

In 2004 werd het ICRH officieel benoemd tot WHO Collaborating Centre van de Wereld Gezondheids organisatie.

June krijgt hiermee kansen om veel te leren, en werkzaam te zijn op dit gebied.
Het werk wordt ook betaald dus het kan haar mogelijk helpen om in haar levensonderhoud te voorzien.

Meer info uiteraard op internet: ICRH KENYA.

June stuurde via haar mobile foto's van de Semenair in Nairoibi en bracht het certificaat afgelopen zondag mee om ons te laten zien.

Een lang verhaal maar we zijn samen met haar enthousiast natuurlijk!

• 02 April 2018 - 08:54

Henriëtta :

Wat geweldig! Geef haar aub onze felicitatie door! Wij wensen haar heel veel succes toe!

• 02 April 2018 - 09:01

Koosje:

Klasse !!!!!

• 02 April 2018 - 10:21

Jose:

Een dikke proficiat June!!!!!!

• 02 April 2018 - 11:07

José:

wat fijn dat June deze kans heeft gekregen. Veel succes!

• 02 April 2018 - 11:11

Hermien:

Wat een mooi nieuws dat June hier aan deel mocht nemen. Nog mooier is het dat ze hiermee ook een stukje inkomen krijgt. Ik hoop op een zonnige en onafhankelijke toekomst voor June. Dat ze een stimulans mag worden voor andere jongeren.

• 02 April 2018 - 19:41

Nelly:

Fantastisch June !! En fijn voor je, dat je deze kans kreeg. Veel succes met het vervolg hierop !

• 02 April 2018 - 20:49

Zr.Thérèse Marie:

June, met jou ben ik blij en dankbaar dat je zo je talenten kunt inzetten en zo ook iets betekent voor mensen die hulp nodig hebben. ik wens je veel succes !

Dag Francien en Arnold, veel lieve Paasgroeten ook van Zr.Macaria,
    Zr.Thérèse Marie

• 05 April 2018 - 12:45

Diny:

Wat fijn voor hoor. Gefeliciteerd June !