a sante sana - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu a sante sana - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu
VIP-Report

a sante sana

Door: Arnold

Blijf op de hoogte en volg Arnold

29 April 2024 | Kenia, Ukunda

Asante sana

Asante sana!Asante sana; hartelijk dank voor alle gulle gaven die we al mochten ontvangen. June huurde 2 fundi's in met 2 helpers om de muren van t gebouwtje te stuken. 8 zakken cement gingen er afgelopen week doorheen en veel kruiwagens zand. Maar ook de eerste moeders brachten maandagmorgen al kinderen en Sarah kon het niet over haar hard verkrijgen om ze te weigeren. June belde mij in paniek op..wat te doen? Op het terras van Granny's 2de huis werd een rieten mat gelegd; Sarah ging bidden en zingen met de kindjes en ik bracht hen snel: aanmaaklimonade en biscuits, met plastic bekertjes van de ijsjes die ik bewaard had .Daarna naar de supermarkt om enkele boeken, schriftjes, kartonnen vellen, kleurpotloden, borden , een bal, een domino en een memory te kopen en naar haar toe te brengen. Sarah schreef het alfabet en de cijfers van 1 t/m 20 op een van de vellen en plakte dat op de deur. Omdat er nog niet gekookt kon worden haalde June voor de lunch chapati ( soort pannenkoek maar zonder eieren en melk) met bruine bonen voor ons, de kinderen en de fundi's bij een kokkin aan de straat. Dat kost dan 900 KSH. = rond de 7 Euro.5 dagen ging ik dus mee helpen ; we zongen liedjes en speelden daarbij. Zoals : the wheels of the bus go round and round. Head and shoulders knees and feet, 5 little monkeys jumping on the bed. Ik maakte een eigen liedje: In the Yaya Day Care li li li li li , playing happy children li li li li li ( boven op de bergen )De kinderen vinden het prachtig en zingen het zodra ik aan kom lopen ( mooie reclame!)Dit weekend moet het cement drogen en daarna kunnen we de verf kopen en beginnen met t schilderwerk. De fundi's blijven "in dienst" want we willen de Day Care helemaal ingericht hebben voordat we hier vertrekken (18 mei )Dat kost nog veel werk, tijd en geld maar we gaan ervoor! Daarom blijft nog iedere gift welkom. Nogmaals hierbij het rek nr. : NL 31 RABO 0128 9529 46Wordt vervolgd ; warme groeten van Arnold en mij: Francisca

• 29 April 2024 - 22:36

Claudia Vd Moosdijk :

Ik weet niet wat fundis zijn maar erg hard gewerkt tot nu toe, lees ik! Heel veel succes nu nog met het vervolg, maar pas ook wel op jullie zelf en je gezondheid, ok? Francien weer in je oude job terug. Veel liefs xxx

• 29 April 2024 - 22:45

Henriëtta :

Deze dus ook, moet hem nog lezen echter... [e-1f92d]

• 29 April 2024 - 22:56

Henriëtta :

Zo wat snel al opgestart. Hopelijk lukt het in die termijn. Heel veel succes! [e-1f600][e-1f44d][e-1f64b]‍[e-2640]️

• 29 April 2024 - 22:56

Mukwé:

Nou, er wordt hard gewerkt, wordt dat Mukwé de kinders muziek komt bijbrengen [e-1f605] Komt allemaal in orde.

• 29 April 2024 - 23:37

José Van De Moosdijk:

Fijn om het verslag te lezen! Deze is goed doorgekomen.

en wat hard gewerkt en wat fijn om weer zoveel kinderen gelukkig te zien.

heel veel lieve groetjes

josé

• 02 Mei 2024 - 10:35

R:

Wat een mooi project is het en zeer mooi om te zien hoe vol overgave gewerkt wordt en wat een blije snoetjes van de kinderen, groetjes