Rainbow4Kids - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Rainbow4Kids - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Rainbow4Kids

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

17 Maart 2024 | Kenia, Ukunda

Dinsdag 12 maart gingen we samen op bezoek bij de Rainbowschool; 15 minuten lopen van ons af.

We namen wel onze fiets mee om 250 pennen mee te nemen geschonken door Jumbo, KBO Brabant en de gemeente Laarbeek.

Maar we gingen vooral daarheen om Vincent te ontmoeten die we sinds Januari van dit jaar sponsoren.

Hij heeft en beschadigd gezicht, arm en hand opgelopen bij een brand een paar jaar geleden in zijn woning.

Toen hij een jaar geleden op deze school kwam kon hij nauwelijks Engels praten maar hij is goed vooruit gegaan en is een ijverige leerling. Hij was niet verlegen bij onze kennismaking, nam dankbaar de kadootjes aan die we voor hem meegebracht hadden en we speelden het nieuwe spelletje samen met hem. Hij wilde dat graag mee naar huis nemen.

Ook liet hij zijn klaslokaal zien en vertelde over de lessen die hij vanmorgen had gekregen van Madame Josephine.

Deze school heeft nu ook een Talent academy waar leerlingen na het doorlopen van de 8 leerjaren ook nog een vak kunnen leren voor hun toekomst:

ICT, naaiatelier , sieraden maken en koken/catering.

Bij dit laatste gingen we al 2 vrijdagen lunchen: een goed verzorgd 3 gangen menu zodat de leerlingen ook de praktijk kunnen oefenen met 20 gasten.

A.s. vrijdag gan we er weer heen ; het bevalt ons prima en we helpen zo bij dit projekt.

Het is hier nog steeds "to hot" zoals de Kenianen zelf zeggen; de thermometer wijst in de zon soms 45 graden aan.

Gelukkig kunnen we ook in de schaduw zitten, hebben een ventilator en A.C. op de slaapkamer.

Dus wij houden het wel vol maar hebben ook medelijden met de mensen die hier wel in de volle zon moeten werken zoals de tuinmannen en de schilders en met hen vele anderen.

Voor nu [e-1f60e]een fijne zondag gewenst en warme groeten van Arnold en mij

Francien

• 17 Maart 2024 - 09:18

José Van De Moosdijk :

Goedemorgen Kenia,

Wat een hitte en idd de mensen die er doorheen moeten hebben het niet gemakkelijk.

en jullie hebben weer een prachtige week gehad!

groetjes José

• 17 Maart 2024 - 11:08

Petra:

Fijn om jullie verslag te lezen en heerlijk hie blij kinderen zijn met pennen en aandacht.

liefs uit Dommelen.

• 17 Maart 2024 - 11:19

Henriëtta :

Jeetje, bij die temperaturen houd je je wel rustig. Maar jullie ondernemen nog steeds veel geniet er van, de buurtjes

• 17 Maart 2024 - 11:51

Tillie :

Jullie hebben het prima naar de zin, voor mij zijn die temperaturen geen optie. Veel plezier.

• 17 Maart 2024 - 11:58

Corine Van Vroonhoven :

Het is wel erg heet daar, maar jullie kunnen er wel goed tegen, en je hoeft niet de hele dag in de zon te zijn. Veel plezier met Vincent en ook jullie een fijne zondag.

• 17 Maart 2024 - 17:26

Walter Swinkels:

Weer super werk! Jullie zijn echte “Diehards”! Liefs van ons! Walter en Lenie,

• 20 Maart 2024 - 10:00

Ria:

wat is het toch mooi om al die blijde gezichtjes te zien, geniet van jullie verblijf daar nog veel plezier, lieve groetjes