Shop voor June - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Shop voor June - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Shop voor June

Door: M&M

Blijf op de hoogte en volg Arnold

06 April 2018 | Kenia, Diani Beach

Jambo... nog 2 nachten te gaan hier dus dit wordt voorlopig het laatste verslag van deze vakantieperiode!

June is al ruim een jaar in de leer om het kappersvak hier te leren met name "shaving" zowel voor dames, heren en kinderen.
We hebben tondeuses e.d. al meegenomen voor haar vanuit Nederland ( betere kwaliteit als het veelal Chineese materiaal)
Haar wens was om een eigen shop hiermee te kunnen starten.
Na veel rondkijken hebben we samen een plek gevonden niet ver verwijderd van haar eigen woning. het is nog in aanbouw maar wordt deze maand afgewerkt met tegelvloer en wastafel.
Van Hermien, een lid van onze singlegroep, heeft June een schenking gekregen van 15 kg. sieraden uit Nepal. de verkoop hiervan kan ze combineren met haar kapsalon.
De werkzaamheden die June heeft bij de ICRH zijn n.l. niet voor vast maar op oproepbasis!
Een shop kan haar meer helpen in haar levensonderhoud.
Wij gaan de huur betalen voor een jaar en bekijken hoe het gaat verlopen.
Samen met June hebben we spiegels gekocht,standaards en rekken voor de sieraden en...de vergunning om te starten.
En met vriendin Lucy hebben we de shop ingewijd met een Tusker ( biertje) en een foto gemaakt van onze handen en vriendschapsbandjes met Keniaanse en Nederlandse vlag. We denken alle 4 na over een originele en passende naam en Hermien zal uiteindelijk de jury zijn om de beste naam uit te kiezen van onze inzendingen!
Dat zal a.s. zaterdag plaatsvinden en de winnaar ontvangt 250 Ken. Shilling van de andere 3.

De komende dagen staan in het teken van afscheid nemen en ...inpakken!
Dank aan jullie allen voor het : "meereizen"en de vele reacties!
Maandagmorgen landen we als alles goed verloopt in Amsterdam.
Kwaheri...tot ziens!

• 06 April 2018 - 08:50

Henriëtta :

Fijn om weer van jullie te horen. Wens June heel veel succes toe. En alvast een heel goeie thuisreis, ik zal zorgen dat jullie huisje op temperatuur is!! Groetekes de buurtjes

• 06 April 2018 - 08:54

Hermien :

Ben erg benieuwd, succes !
    Ik vind het een eer om mee te mogen beslissen en natuurlijk hoop ik dat June met haar winkel in haar onderhoud zal kunnen voorzien.

Warme groet Hermien.

• 06 April 2018 - 08:58

Ria:

Arnold, bedankt voor de mooie verslagen, June heel veel succes en voor Francien en Arnold een goede reis terug naar Lieshout en tot gauw,
    liefs uit Gemert

• 06 April 2018 - 09:10

Tonnie Sjaan:

Lieve vrienden bedankt voor jullie mooie verhalen, wij wensen een goede thuisreis en sterkte voor het afscheid. Groeten en veel sucses aan June.

• 06 April 2018 - 09:18

Joke Tap:

Beste Arnold enFrancien jullie hebben veel gedaan daar.
    Daar zullen ze jullie missen,en ik ben blij jullie weer te zien.
    Ik wens jullie een goede reis en gauw tot ziens .Groetjes Joke

• 06 April 2018 - 09:46

José:

Wat een goed nieuws voor June! Heel veel succes voor haar!
    En voor jullie natuurlijk welkom thuis!
    Lieve groetjes uit Heeze

• 06 April 2018 - 10:17

Koosje:

Hallo Francien en Arnold,
    Afscheid nemen is nooit leuk, maar jullie gaan natuurlijk weer met een goed gevoel naar Lieshout naar de mensen die jullie daar gemist hebben.
    Een goede terugreis gewenst en tot ziens.
    Harte groet, Koosje

• 06 April 2018 - 11:01

Diny:

Wat fijn voor June een eigen kapsalon ! Wens haar van mij veel succes en goede klandizie !!!!!!
    Voor jullie sterkte met het afscheid nemen van alle dierbare mensen daar en een heel voorspoedige terugreis !
    Hartelijke groet,
    Diny

• 06 April 2018 - 11:13

Tina Monsma:

Lieve Francien wat fijn dat ik een beetje mee kon kijken via de foto’s. En wat hebben jullie weer veel mooie dingen gedaan! Je zult vast een beetje verdrietig zijn nu je weer afscheid moet nemen! Jullie leven echt in twee werelden. Maar ook fijn dat je weer teruggaat naar je kinderen en de rest van de familie. Alvast een goede reis en behouden thuiskomst toegewenst

• 06 April 2018 - 11:42

Hannie:

Hallo Francien en Arnold,
    Geweldig wat jullie daar de afgelopen maanden hebben bereikt en gedaan.
    Fijn voor June dat ze voor de toekomst een eigen kapperszaak heeft.
    Afscheid nemen is nooit leuk, maar jullie nemen de herinneringen mee.
    Hopelijk hebben jullie een goede terugreis en gauw tot ziens,
    dikke kus, Hannie

• 07 April 2018 - 10:56

Mariet Linssen:

Alweer een super project gerealiseerd, chapeau !!!
    Ik wens jullie een heel goede vlucht en happy landing.
    Groetjes en tot snel,
    Mariet

• 08 April 2018 - 20:02

Henja:

Arnold en Francien,
    wat geweldig wat jullie daar allemaal voor elkaar hebben gekregen, wij wensen Juni heel veel succes en geluk, jullie een fijne terug vlucht . Liefs Henja en Mehdi.