3 Nachten Nairoibi en reis naar Kisumu - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu 3 Nachten Nairoibi en reis naar Kisumu - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

3 Nachten Nairoibi en reis naar Kisumu

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

13 Januari 2018 | Kenia, Ukunda

Nadat Inge ons 's morgens op tijd op Schiphol gedropt had, genoten we van een fijne vlucht naar Nairoibi. We kwamen om 21.45 uur plaatselijke tijd aan ( 2 uur later dan Nederlandse tijd ).
We deden er een uur over om langs de douane te komen en na een controle van onze koffers kwamen we er af met 1 gratis petje voor de beambte.
De taxi van het door ons gereserveerde hotel stond ons buiten op te wachten en na een ritje van 30 minuten waren we bij Hotel 40 after ( naam gekozen vanwege het cijfer 40 dat vaak in de bijbel vernoemd wordt).
Het was midden in het centrum en 's morgens bij het ontbijt op de 10e verdieping maakte ik de eerste plaatjes van het uitzicht en de drukke markt van vis en vlees beneden ons.
Op ,een voor ons bekend terras, een eindje verderop, belde Arnold de contactpersoon van Plan International, Maurice, en ik zocht contact met Francis , de vader van het sponsorkind van de St Franciscusschool Mariana.
we maakten een wandeling door de stad en ik kreeg het behoorlijk benauwd als ik een straat moest oversteken ..zoveel bussen auto's en motoren en géén zebrapad!
Gelukkig vonden we daarna een terras van een hotel waar we even bij konden komen van de drukte: een oase van rust met kunststof bloesemboompjes.
De volgende dag kwamen Mariana,moeder Clara en vader Francis bij ons op bezoek. Mariana is nu 22 en begint aan haar laatste jaar op de universiteit; ze studeert Economy. fantastisch om te zien en te horen hoe dit gezin ,dat we 14 jaar geleden bezochten in een sloppenwijk van deze stad, nu zo voor uitgekomen is. Zowel vader als moeder hebben een baan bij de gemeente.
We genoten samen van een lunch en ik gaf hen nog enkele foto's van onze bezoeken ( 3 keer waren we daar).
Ze proberen om nog een keer bij ons te komen als we weer aan de kust zijn en dan Bonface en Camilla Francien, die nu op school waren, mee te brengen. Na een warm afscheid konden wij onze koffers weer inpakken om de volgende morgen naar Kisumu te reizen met taxichauffeur Patrick.
Een rit van zo'n 8 uur met wat autopech , lekkende olie, maar mooie site seeing van de Rift Valley, de stadjes en dorpen, de verkoopsters langs de weg met aardappelen, uien , suikerriet en wortels.de ezels die het werk op het land doen, de theeplantages, veel apen en zelfs een kudde zebra's.
Na een warm welkom in Guesthouse St Anna in Kisumu en het uitpakken van de koffers ( wat hebben we hier veel kastruimte!)wachtte een warme douche en een heerlijk bed slechts nog op ons.
Dit weekend voegt June, die per bus reist, zich bij ons op de trippleroom.
Fijn weekend wensen we jullie allen en...kwaheri! ( tot een volgend verslag)

• 13 Januari 2018 - 09:09

Sjaan En Tonnie:

Lieve vrienden,
    Fijn dat jullie n goede reis hebben gehad en zo fijn ontvangen zijn.
    Ik vind het leuk om jullie verhaal te lezen en foto s te kijken.

Groet vanuit Aarle Rixtel.

• 13 Januari 2018 - 09:54

Sjoske:

1 ste.

Fijn dat het zo goed gegaan is en je weer je vrienden ( innen ) mocht zien, hoe gaat het dan met de taal? En ook goed dat je door mede jullie de fam. Het goed doet Mariana, Clara en Francis.
    Je zal weer iedere keer iets anders beleven in al die dagen, geniet ervan.
    Het is ook fijn dat je al ervaring tezamen hebt van een stuk van het land.
    Vandaag gaan we met de groep oud/ nieuwjaar vieren, en toasten, zal er een extra pakken namens jullie, hebben ze daar ook Bavaria? Zal de groetjes doen aan de leden.

Groetjes en tot mails

• 13 Januari 2018 - 10:05

Els Van Leest:

Arnold en Francien,

Goeie reis gehad gelukkig, nu lekker genieten van de mensen die je lief zijn,
    en de mooie omgeving!

Groetjes, Els

• 13 Januari 2018 - 10:21

Ria:

Goed om te horen dat jullie reis goed is gegaan en nu volop genieten met de mensen die jullie daar dierbaar zijn, heb het goed en tot horens!
    Liefs uit Gemert

• 13 Januari 2018 - 10:43

Henja:

fijn te horen dat jullie een goed reis en goede ontvangst hebben gehad.
    ga jullie weer een beetje volgen, grtjes en heel veel liefs uit het natte en koude Geldrop.

• 13 Januari 2018 - 10:43

Tillie:

Fijn dat jullie reis goed is verlopen en alle meegenomen spullen zijn doorgelaten.
    Veel plezier verder, geniet ervan.

• 13 Januari 2018 - 13:51

José :

Wat fijn om te lezen dat de reis goed verlopen is. Blijf jullie volgen. Geniet van Kenia en alle lieve mensen, die jullie een warm hart toedragen.
    Hartelijke groeten,

José

• 13 Januari 2018 - 14:14

Corine:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn, en dat jullie het erg naar de zin hebben. Nog heel veel plezier.
    groetjes Hans en Corine

• 13 Januari 2018 - 18:43

Jose:

Hallo daar! Wat hebben jullie al weer veel ervaringen opgedaan in die korte tijd.
    En heel wat beleefd weer, ook weer fijn natuurlijk om bekenden te zien.
    Doe je June de groetjes? Heel veel liefs uit Heeze!

• 13 Januari 2018 - 19:05

Louis:

Goed dat jullie heelhuids zijn aangekomen. Houden zo, veel plezier en een mooie tijd.

• 13 Januari 2018 - 21:06

Tina Monsma :

Lieve Francien en hallo Arnold Wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn! En direct alweer hele blije gezichten, mede dankzij jullie. En wat zullen jullie trots zijn op Mariana en haar ouders. Oeps doe je wel heel voorzichtig in het verkeer? We kunnen niet meer sprinten als een twintiger! En de boompjes zien er op de foto toch heel mooi uit. Wat grappig om te lezen dat jullie veel kastruimte hebben. Ik heb vrijdag een appartementje in Drachten toegewezen gekregen en het is heel klein en er is bijna geen ruimte voor kasten! Dus...ontspullen en heel veel kleren wegdoen! Paloma komt me helpen, jeetje wat heeft een mens veel (rommel) en spullen waar je niets mee doet! 2 februari krijg ik de sleutels. Het is een mooie locatie, overal dicht bij : O.a. station , ziekenhuis , en Paloma , ik heb er echt zin in! Jullie ook nog een fijne avond en een goede zondag, Gods Zegen toegewenst. Tot schrijfs!

• 13 Januari 2018 - 23:05

Johanna:

Fijn dat jullie een goede reis gehad hebben.
    Wat leuk om jullie weer te kunnen volgen.
    Wees voorzichtig en geniet van jullie vakantie

• 14 Januari 2018 - 00:13

Antoinet Willems:

Jullie zijn er amper en dan al weer hele verhalen.
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en leuk om jullie te volgen.
    Geniet er van. Groetjes Antoinet

• 14 Januari 2018 - 09:40

Ria:

hallo Francien en Arnold,
    we hebben gisteren een geweldige middag gehad, goed verzorgd door Hermien en Tilly, het was erg gezellig en iedereen had er zin in, de middag is om gevlogen. 's Avonds zijn we nog naar de band Boys named Sue geweest met 6 dames en als haan in het kippenhok hadden we Lex over gehaald om mee te gaan.Genoten hebben we , zeer goede band met allemaal liedjes van Johnny Cash, ook een avond met een gouden randje. Als jullie daar ook zo genieten kan het niet meer stuk!
    liefs uit Gemert

• 14 Januari 2018 - 20:20

Inge:

Je sponsorkind ziet er veel jonger uit dan 22 !! Grt van de Krekels

• 15 Januari 2018 - 15:49

Diny:

Wat een verrassing jullie 1e verslag op mijn verjaardag binnen zien te komen....... en weer met plezier gelezen. Kijk alweer uit naar de volgende ! Hoop dat alles net zo voorspoedig blijft gaan, als tot nu toe.
    Hartelijke groet, Diny

• 15 Januari 2018 - 17:16

Mieke Bovers:

Voelt het voor jullie een beetje als thuis komen??
    Geniet ervan. Fijn dat jullie ons zo goed op de hoogte houden.
    Groeten Mieke

• 16 Januari 2018 - 22:06

Zr.Thérèse Marie:

Lieve Francien en Arnold,

Fijn dat alles goed is verlopen en fijne ontmoetingen hebt met alle vrienden.
    Als jullie onze zusters tegenkomen vraag dan is naar Sr. Rosemarie zij geeft kookcursus aan straatkinderen die er later hun kost mee kunnen verdienen, ik ben trots op haar!
    Arnold en Francien op een rustig tijdstip neem ik jullie verhalen van de belevenissen in jullie tweede vaderland Kenia, samen met Zr.Macaria door.
    Liefs van Macaria en mij,
    Zr.Thérèse Marie