Dutch Dental Care - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Dutch Dental Care - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Dutch Dental Care

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

22 Januari 2017 | Kenia, Ukunda

Nog steeds verblijven we aan de kust bij Diani Beach / Ukunda
We hebben hier ook bijgeboekt voor februari en besloten om niet af te reizen naar 't binnenland..daar heerst in veel gebieden grote droogte en al veel vee is gestorven. Sinds april 2016 is er geen regen meer gevallen.
De regering deelt mais en water uit aan de getroffen gebieden. Ook hulporganisaties als Plan, Unicef en Cordaid doen daar aan mee.
Ook in de hoofdstad Nairoibi wordt het water gereduceerd tot alleen noodzakelijk gebruik.
Dus geen bezoeken aan onze sponsorfamilies bij het Lake Victoria..dat hopen we op het einde van het jaar weer te doen.
Nu zijn we doende met de vrienden en kennissen hier in Ukunda.
We hebben er al veel naar tandartspraktijk Verkaart gebracht.
Als ze pijn hebben willen ze wel mee gaan.Controle doet hier niemand.
Laatst was er een jongen van 15 jaar die al een kies had laten trekken...
Toen we vroegen of dat nodig was geweest kregen we als antwoord:dat is goedkoper dan vullen!
Dus laten wij hier veel gaatjes vullen maar ook was er al een wortelbehandeling bij. Kosten tussen 10 - 50 Euro.Daar kun je bij ons alleen maar de klink van de behandelkamer mee vasthouden!( ha ha ) Onze kleermaakster ( 40 jaar ) mist al haar kiezen al. Daar gaan we volgende week mee naar een tandtechnicus, op advies van de tandarts, voor een andere oplossing!

Volgende maand komt het Dutch Dental Care team hier:
Een groep van 20 vrijwilligers , een tandheelkundige team, die hier een klaslokaal inrichten tot "kliniek" en veel mensen gaan helpen.
Er is ook een tandarts bij uit Lieshout waar ik al eerder kontakt mee had n.a.v. een artikel in onze plaatselijke krant de "Laarbeeker".

Dat gaan we uiteraard ook bezoeken.

Meer er over lezen? Kijk op www.dutchdentalcare.nl

• 22 Januari 2017 - 08:48

Jo En José :

Tje wat zijn we weer rijk met onze halfjaarlijkse controle en tandenborstels, voeding etc.
    Fijn dat er hulp komt om ook daar weer een steentje bij te dragen.
    Heel veel lieve groetjes en knuffel
    Jo en José

• 22 Januari 2017 - 08:58

Henriëtta :

Flink actief bezig hoor ik. Heel veel succes verder en de hartelijke groetjes uit het Lieshoutse.

• 22 Januari 2017 - 09:18

Jos Van De Meulengraaf:

Dag Francien en Arnold

Blij dat ik toch ook de foto zag van een blije vrouw die de gsm goed kon gebruiken.
    Wat jullie doen voor de mensen en kinderen daar wordt de vriendschap zeker sterker.
    Geniet van alles en besef dat we het hier in Nederland goed hebben.
    Gisteren naar het Wasven geweest, gezellig en goed voor eenieder aanwezig.
    Het gaat ons ook goed en proberen hier ons steentje bij te dragen.
    Antoinet heft een gezamenlijke en getekende kaart mee naar Gonnie genomen met onze namen, ze weet hoe het met Gonnie gaat en ons aanknopingspunt is.
    Hermien doet het ook goed om het gezelschap bijeen te houden.
    Afgelopen vrijdag, kaartavond bij Els, kaart zelf niet mee maar zorg voor de catering, was gezellig en laat geworden.
    Deze zondag ga ik met Heleen, Mariet en Lia naar de cultuurboerderij.
    Els moet in Bakel zingen met de Walnoten. Zelf heb ik ook veel keer moeten zingen, kerstmis en 2 bruiloften en verzorgingshuizen.
    Jullie voorzien van wat belevenissen wens ik maar ook Els een fijne tijd toe in Kenia.
    Groet ook van de leden.

• 22 Januari 2017 - 10:22

Hannie Van An Meerten:

Hallo Francien en Arnold,
    Even een berichtje tussen de verhuisdozen door(verhuizing komt steeds dichterbij).
    Geweldig wat jullie daar allemaal voor elkaar krijgen, voor ons zijn deze zaken allemaal zo gewoon en vanzelf sprekend. Hopelijk hebben jullie daar nog een fijne tijd en blijf ik jullie volgen.
    Tot volgende mail, dikke kus, Hannie

• 22 Januari 2017 - 10:59

Tillie Sillen:

Mooi om te zien hoe jullie daar kunnen helpen.
    Wij vinden het maar heel normaal om bij klachten naar dokter of tandarts te gaan.
    Fijne tijd nog in Kenia, hier is het momenteel een beetje winter.
    Groetjes
    Tillie

• 22 Januari 2017 - 11:17

Antoinet Willems:

Geeldig wat jullie daar allemaal doen.Ďat geeft een goed gevoel om zoveel mensen blij te kunnen maken.
    groetjes Antoinet

• 22 Januari 2017 - 11:29

Nos Mommersí:

Geweldig wat jullie daar presteren voor die mensen.
    Heel veel succes in jullie verdere plannen daar.
    Groetjes Nos.

• 22 Januari 2017 - 12:09

Marij:

Hallo Arnold en Francien, leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en doen voor de mensen daar. Nu ook weer met de tandartsen hulp dat is fijn voor de mensen en kinderen voor al dat ze goede tanden houden. Het is niet voor te stellen dat je hem dan maar moet laten trekken omdat het anders onbetaalbaar is, Dan hebben wij het toch maar goed hier, goed dat ze door jullie zo gesteund worden. Heel veel liefs Marij

• 22 Januari 2017 - 13:55

Koosje:

Zo, zo, dat is wel heel veel goeds wat jullie daar doen!!
    Dat moet jullie ook heel veel voldoening geven als je voor zoveel mensen iets kan betekenen.Ik wens jullie heel veel succes met wat jullie doen!
    Harte groet uit Stiphout

• 22 Januari 2017 - 17:08

Henja:

Francien en Arnold,

leuk jullie te volgen en alle respect wat jullie daar allemaal doen, ik ben trots op jullie.
    Heel veel liefs, Henja en Mehdi.

• 23 Januari 2017 - 11:33

Hennie En Carel Van Geelen.:

Lieve allebei,
    Hartelijk dank voor jullie verslag met bijgaande foto's. Terwijl jullie daar in de warmte zitten te broeien, vriest het hier 's-nachts en maken de schaatsers elkaar gek om maar op natuurijs te kunnen schaatsen en/of door het ijs te zakken. De temperatuur stijgt overdag n.l. boven de vorstgrens.

Wat geweldig dat jullie zo'n goed werk kunnen verrichten aan potentionele tandartsklanten.
    Eens temeer begin je bij jezelf te ontdekken hoe gezegend wij hier zijn met alle comfort en zorg om ons heen.

Geniet van jullie verblijf daar en van hier uit veel liefs en de hartelijke groeten van zowel Hennie als van mij.