Op bezoek bij de Masai - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu Op bezoek bij de Masai - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Arnold - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij de Masai

Door: Francien

Blijf op de hoogte en volg Arnold

03 Januari 2017 | Kenia, Ukunda

Samen met June, Inge en Sabine een bezoek gebracht aan een Masaistam.Met de tuk tuk erheen!
Eest was er nog een Evangelische dienst aan de gang met healing en veel gebed.Wij richtten ons gebed speciaal voor broer Albert en vriendin Gonnie.
Daarna lieten ze ons zien hoe ze met behulp van een houten stok en een plankje vuur kunnen maken.Ook werd verteld hoe iedere Masaikrijger een leeuw moet doden alvorens te kunnen trouwen.
De sieraden werden getoond en..te koop aangeboden uiteraard.
Ook wij mochten even de sieraden dragen en we werden uitgenodigd om mee te springen ( hoog kunnen zij! ) en te dansen.
Sabine's vinger werd door een oor van een Masai gestoken.
Ook mochten we deelnemen aan hun maaltijd: geit , ugali ( maismeelgerecht) en gheteri ( bonengerecht).
Ook hun kudde geiten en hun nachtverblijf kregen we nog te zien.
Na afloop reden we nog even naar een Italiaans restaurant om onze handen te wassen en wat te drinken...Sabine probeerde haar eerste kopje cappucino!

Volgende week bezoeken we onze groenteman, Saida, om te kijken of hij de mogelijkheid heeft om de zorg voor een koe op zich te kunnen nemen!
Hij heeft al 3 geiten en zou er heel blij zijn..En wij mogen er hier enkele schenken dus dat is geweldig.

• 03 Januari 2017 - 13:14

Koosje:

Hoi Francien en Arnold,
    Een hele andere wereld! Ook wel weer een ervaring rijker.
    Groetjes uit Stiphout.

• 03 Januari 2017 - 13:24

Adriaan En Nelly:

Hallo vakantiegangers,
    Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar en vooral in goede gezondheid vanuit het "stille" Lieshout !
    Wat hebben jullie het weer leuk ! En vooral gezellig zo met dochter en kleindochter erbij ..... Geniet er nog maar lekker van.
    Groetjes van de "onder-een-kap" buurtjes.

• 03 Januari 2017 - 13:27

Henriëtta :

Geweldig, wat een ervaringen. Zo mooi om jullie verslagen te lezen. De beste wensen voor 2017 en nog veel (reis)!!

• 03 Januari 2017 - 13:51

Trudy:

Een belevenis voor het leven, geweldig. Hoe vond Sabine de cappuccino smaken?
    Tot scrabble!

• 03 Januari 2017 - 14:29

Petra:

Hallo allemaal,
    Geweldig om dit samen te delen en van de culturen van elkaar te leren. Geniet ervan.
    Lieve groeten uit Valkenswaard.

• 03 Januari 2017 - 18:02

Huub Nabben:

Hallo vakantievierders,
    Een heel voorspoedig nieuwjaar en een hele leuke vakantie samen.
    Groetjes uit Swolgen

• 04 Januari 2017 - 12:09

Hennie En Carel Van Geelen.:

Lieve allemaal,
    Hennie en ik genieten van jullie verhalen zowel als van de foto's. Wat geweldig om zoveel verschillende avonturen te beleven. Fijn dat wij hierin betrokken zijn........bedankt voor de moeite van het mailen en het maken van de foto's.
    Voor Inge en Sabine een goede terugreis ennnnnnn......... Voor allemaal nog de beste wensen voor een gezegend en blijmoedig 2017. Liefs en hartelijke groeten vanuit Ewijk..

• 04 Januari 2017 - 18:17

Sjaan.:

Hallo lieve vrienden, n heel gelukkignieuwjaar wensen wij jullie en nog n fijne tijd daar met jullie vrienden.

• 06 Januari 2017 - 21:27

Antoinet Willems:

Hoi Arnold en Francien.Zo te horen bevalt het jullie daar wel.Jullie hebben daar zomer .Wij hebben hier in Litouwen een temperatuur van - 20 en morgen zeggen ze dat het - 26 wordt.Er ligt een flink pak sneeuw.We hebben woensdag een sneeuwpop gemaakt van 3 mtr hoog..Maar het is nu wel vreselijk koud hier.Dus blijven we maar lekker binnen.Vandaag de eerste verjaardag van mijn kleindochter gevierd.Het is zo n gemakkelijk kindje. En ontzettend vriendelijk. Ze lacht de hele dag. Ik heb haar nu voor het eerst in levende lijve mogen zien . Dat is toch wat anders dan skypen. Ik ga nog even mee naar beneden aan de borrel bij Marzena der moeder.De afwas net weg gewerkt, dus we hebben weer tijd.

Groetjes en geniet daar nog fijn even. IK vlieg zondag weer terug.

Antoinet

• 07 Januari 2017 - 19:36

Louiusa:

Hallo Francien en Arnold,

Ik heb ontzettend veel bewondering voor jullie.
    Bedankt voor het delen van jullie belevenissen.

Een koe bezitten is hier erg gewoon, maar in Kenia is het pure rijkdom bijna een levensbehoefte.
    Ik heb lang geleden een boek gelezen over de Masai wat veel indruk gemaakt heeft. Als ik mij goed herinner het boek van Robert Ruark genaamd Uhuru.

Geniet van alles wat voorbij komt en gelukkig Nieuwjaar.
    Groetjes, Louisa

• 07 Januari 2017 - 19:43

Louisa:

Jullie weten nu in ieder geval hoe je de barbecue moet aansteken en op welke manier een leeuw gedood moet worden.
    Gelukkig hebben we hier geen leeuwen en zonder deze dieren wordt er toch wel getrouwd!

• 08 Januari 2017 - 20:58

Lia:

Altijd weer leuk om jullie verhalen te lezen.Maar het lijkt me geweldig om de ervaringen nu met dochter en kleindochter te delen.

Lieve groet Lia

• 08 Januari 2017 - 21:16

Ada:

Dag Francien en Arnold,
    Een wens voor jullie: een vredig, vrolijk en gezond 2017 toegewenst. Prachtige ervaringen, die jullie opdoen ook met dochter en kleindochter. Geniet ervan!